Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו רצה לתקוף – במערכת הביטחון פנו ליועמ"ש שיעצור אותו

לפי הדיווח ראשי מערכת הביטחון התנגדו לכוונתו של ראש הממשלה להוציא לפועל את התקיפה רחבת ההיקף ברצועה. בתוך כך, גורמים בלשכת נתניהו אומרים כי מנדלבליט הוא זה שהורה לבן שבת לפנות למלצר ולעדכן אותו באפשרות של פעולה צבאית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברקע התכתשות בין ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן סביב דרישתו של נתניהו להוציא לפועל פעולה צבאית חריגה בתגובה על ירי הטילים לאשדוד ביום שלישי שעבר, מהלך שנבלם לאחר התערבות היועמ"ש אביחי מנדלבליט. מתפרסם הערב (שני) ב'חדשות 13' פרטים חדשים מהדיון הדרמטי שהתקיים באותו לילה ושכמעט הוביל למלחמה בעזה. לפי הדיווח הרמטכ"ל, ראש השב"כ וגורמי ביטחון נוספים התנגדו לכוונתו של ראש הממשלה נתניהו להוציא לפועל את התקיפה רחבת ההיקף ברצועה.

עוד דווח כי נתניהו הנחה את ראשי מערכת הביטחון במהלך ההתייעצות הביטחונית שהתקיימה אחרי ירי הטילים לאשדוד, להיערך להוציא תכנית מבצע משמעותית ביותר מול עזה. הרמטכ"ל, ראש השב"כ וגורמי ביטחון נוספים סברו שהירי על אשדוד אינו מצדיק הוצאה לפועל של תקיפה כה רחבה, שהייתה לטענתם עלולה להוביל להסלמה חמורה ולירי מאות רקטות כולל על גוש דן.

עוד טענו ראשי מערכת הביטחון שלפני שמוציאים לפועל מהלך כמו שרצה נתניהו לקדם, יש לבצע שורה של הכנות כמו רענון של תכניות מבצעיות וגיוס מילואים. בדיווח נטען כי הפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק הוא זה שעירב את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בהתרחשויות בדיון, דבר שהביא לחוות הדעת של היועמ"ש כי לא ניתן לקבל החלטה על פעולה רחבה כל כך ללא החלטה של הקבינט המדיני-ביטחוני.

בתוך כך, הערב פורסם מפי גורמים בלשכת נתניהו כי היועמ"ש מנדלבליט הוא זה שהורה לראש המל"ל לפנות ליו"ר וועדת הבחירות השופט חנן מלצר ולעדכן אותו באפשרות של פעולה צבאית עקב המצב הביטחוני שעלולה לשבש את הבחירות.

נתניהו: ייתכן שישראל תצא למבצע צבאי עוד לפני הבחירות

כזכור, מוקדם יותר דיווחנו כי ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן-שבת, נפגש ביום רביעי האחרון עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, על מנת להכין אותו לאפשרות של דחיית הבחירות בשל מבצע צבאי – כך דווח בעיתון 'הארץ'.

הבוקר כזכור דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש להוציא לפועל פעולה צבאית חריגה בשבוע שעבר – ונבלם. לפי הדיווח, נתניהו ביקש לצאת לפעולה צבאית בעזה ביום שלישי בלילה, לאחר שיגור הרקטות לאשדוד באירוע בו נכח ראש הממשלה. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דרש מנתניהו לקיים דיון בקבינט לאישור המהלך.

הדיון הדרמטי שהתקיים בקריה בתל אביב ביום שלישי בלילה לפני כשבוע, שעות לאחר ירי הרקטות בשבוע שעבר על עבר אשדוד ואשקלון בזמן נאום ראש הממשלה באשדוד שנאלץ להתפנות בבושת פנים למרחב המוגן, הובילה בסופו של דבר לתקיפה מעט נרחבת יותר מהפצצות אחרות בתקופה האחרונה, אך לא באופן משמעותי.

כזכור, באותו ערב הפיצה לשכת ראש הממשלה תמונה מהתייעצות הביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב, בה נראים עם ראש הממשלה, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ נדב ארגמן, ראש המוסד יוסי כהן, ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת, ראש אמ"ן אלוף תמיר היימן ומזכירו הצבאי של נתניהו, תת-אלוף אבי בלוט.

על פי הדיווח הבוקר של עמוס הראל, התגובה הישראלית המינורית קשורה בהסתייגויות של חלק מבכירי מערכת הביטחון מאופי הפעולה. אולם מרכיב חשוב בהחלטה נובע מעמדתו של היועץ המשפטי מנדלבליט שלא נכח בדיון, אך היה שותף להתייעצויות הטלפוניות שנמשכו גם ביום רביעי.

כעת, מהדיווח של חיים לוינסון עולה שהדיונים לקראת תקיפה משמעותית בעזה היו כה רציניים ומשמעותיים, עד שבמהלכם ביקש ראש המל"ל מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית להגיע לפגישה. בפגישה אמר בן שבת כי ישראל מתכוונת לצאת למבצע צבאי שעלול להביא לדחיית הבחירות, וביקש ממלצר להיערך לכך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אל תדאגו מחר בערב כבר נהיה אחרי כל החשיפות וההדלפות לתקשורת שאנו חווים ערב ערב נגד ביבי

ביבי עם לב חזק וממלא את מקומו ותפקידו במסירות. השרים השמאלנים פחדנים וצבועים. מנדלבליט אתה פחדן ועובד אלילים.כשצריך להוכיח את מסירותך לעם אתה חלש. לא מפריע לך שיפלו טילים ותושבי הדרום יסבלו. אתה רודן של חוקי הגויים של הציונות. תושבי הדרום כצנינים בעינך. תתבייש לך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture