צילום: יעקב כהן

"מחזירים עטרה ליושנה": מהספדים מוקדמים להישג חסר תקדים

בין אלפי הפעילים שהגיעו אמש למסיבת הניצחון של ש"ס, הסתובב כתב 'חדשות JDN' ורשם את התחושות והתגובות של אנשי השטח • כעת ברור - אחרי שנים של טלטלות ומשברים, ש"ס מגיעה לתקופת השיא שלה בעשור האחרון • כתבה מסכמת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משהו טוב קורה בתנועת ש"ס, זאת המוספדת ביותר בשנים האחרונות שרבים וטובים הימרו בקול ש"יש לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה". אמש לאחר עבודה מאומצת מסביב לשעון התרכזו אלפי פעילי המפלגה באולם ירושלמי פשוט והזכירו לכל המספידים שמדובר באחת התנועות הפוליטיות העמוקות והחזקות בישראל.

האולם היה צפוף מלהכיל את האלפים שלא פסקו מלהגיע גם כשסגרו את האורות מאוחר יותר, שטח נפרד הוקצה לעיתונאים, מרווח יותר. אך בחרתי להיכנס דווקא דרך הקהל, לשמוע, להרגיש ואולי לנסות להבין את כוחה של המפלגה. "אל תנסה", אמר לי מי שיזדהה בשם דוד, פעיל בשנות השלושים המוקדמות, "אי אפשר להסביר את זה, אבל אנחנו מרגישים שש"ס זה הבית שלנו, ולא סתם בית, בית שהיה במשבר קשה ושהיום מסתבר שרק חיזק אותו".

דרעי: "ניגשים להרכבת ממשלה מסובכת – מקווה שההחרמות ייעלמו" • צפו

דוד צודק, אם נסתכל לרגע על הטלטלות שעברה מפלגתו בשש השנים האחרונות, נבין שממש לא מובן מאליו העובדה שש"ס הופיעה בין פתקי ההצבעה בבחירות אמש. החל מחזרתו של דרעי להנהגה המשולשת – הוא ישי ואטיאס, הפירוק של אותה הנהגה לאחר כישלונות רבים, פטירת מייסדה ומנהיגה הרוחני מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, התמודדות קשה מול מפלגת יחד – מפלגה שהתפצלה מש"ס ואנשיה הם בשר מבשרה, הדלפות בלתי פוסקות של הקלטות מביכות מהנהגת התנועה, ועוד דוגמאות רבות שאין צורך להאריך בהם.

"במשך 5 שנים גיהצו אותנו, מחקו אותנו", אמר אמש יו"ר התנועה, אריה דרעי. "אמרו שש"ס סיימה את דרכה. אמרו שלא נעבור את אחוז החסימה וקיבלנו בסוף 8 מנדטים. אני כבר אומר לכם שלמרות ההסתה החמורה עלינו בעשרות אלפי קולות".

החגיגות אמש במטה ש"ס. צילום: יעקב כהן

אחרי כל האמור, כשמביטים על שתי מערכות הבחירות האחרונות שהתנהלו באופן יוצא מן הכלל בכל החזיתות – תקשורתית, הסברתית ופוליטית, מבינים שלאחר חריש עמוק, אפשר לומר שש"ס נמצאת במקום טוב. המפלגה מסיימת מערכת בחירות שנייה עם אפס הדלפות, אפס תדרוכים מאחורי גבם של ראשי המפלגה (נדיר בפוליטיקה הישראלית), והנהגה רוחנית ופוליטית חזקה וברורה.

דרעי בראיון ל-JDN: "יש שלום ספרדי, כסא רחמים עובדים למען שס" • צפו

הסיבות להצלחה ככל הנראה רבות, אני מאמין שנמצאו לה גם 'אלף האבות' שמאמצים כל הצלחה. אך פעיל נוסף ששוחחתי איתו אמש, הצביע על הדור הצעיר שהביא דרעי למפלגה. מאחורי ולפני הקלעים, פועל צוות של אנשי עשייה מקצועיים ומבריקים במיוחד. "קח את הח"כים החדשים שלנו, משה ארבל ומיכאל מלכיאלי, קח את אשר מדינה הדובר, החברה האלו מריצים את התנועה קדימה, ויש עוד הרבה…", אומר אותו פעיל שהעדיף להישאר בעילום שם. "זה שאריה נותן לכאלה חברה להיכנס ולפעול, זה לא מובן לאליו, לא כולם אוהבים לקדם חברה מוצלחים, במיוחד לא בפוליטיקה". אותו פעיל סיכם: "רק על זה מגיע לאריה את כל הכבוד".

אחרי קמפיין כה חיובי ונקי, ממש לא קשה להסביר את העליה הגדולה בקולות המצביעים, הציבור חכם ויודע מה זה מקום איכותי. "התחושות נהדרות", אמר אתמול ח"כ הרב יואב בן צור כשדיבר עם 'חדשות JDN'. "התחושות הן שעם ישראל אמר כן לקמפיין החיובי של ש"ס, אמר כן לטובת מסורת ישראל ויהדות, כל העם או רוב העם רוצה ביהדות הזאת, בצביון יהודי של מדינת ישראל והתשובה לכך הייתה בקלפי, תנועת ש"ס עשתה קמפיין חיובי מאוד לטובת עם ישראל כולו, והצליחה בקמפיין הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המפלגה היחידה שהיא משפחה אחת ותנועה אחת
וללא מחלוקות ורק באחדות מליאה.

הגאון הגדול הרב ראובן אלבז : החזרנו עטרה ליושנה .

בתקופה של סליחות
אין לב ספרדי שלא ימס מול שירת אדון הסליחות וההתעוררות לתשובה

הפלא שלא היה יותר

ההישג אדיר. הוא חסר תקדים רק מאז מותו של מרן זצל.

האמת ולא הכבוד זועקת מגרונם של המנהיגים הרוחניים והפוליטיים ואנשים מרגישים את זה יש רצון כנה לקדם את הצבור הספרדי ואת הישיבות וכשהמטרה קדושה יש סיעתא דשמיא.לא אתפלא אם נמשיך לנסוק בבחירות הבאות.

כל הכבוד אין על ש"ס

אני חושב שאחת הסיבות להצלחה הגדולה והבלתי נתפסת של ש"ס בסייעתא דשמיא הוא שהם לראשונה הלכו על קמפיין נקי בלי להשמיץ את החרדים האשכנזים ואפילו בלי בכלל השד העדתי זה שינוי של 180 מעלות
כל הכבוד להם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture