צילום: אלעד מלכה

ליברמן אחרי הפגישה עם גנץ: "הויכוח הוא מי יכהן ראשון כראש ממשלה"

בתום פגישתם של יושבי-ראש כחול לבן וישראל ביתנו, הוציאו השניים הודעה בה נכתב: "החלפנו דעות ורשמים. במידת הצורך נדבר שוב בהמשך". ליברמן הוסיף כי מפלגתו תשמח להצטרף לממשלה אך בלי "החרדים, המשיחיים, הערבים או המחנה הדמוקרטי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש היום בצהריים (שני) עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ביפו. בסיום הפגישה שנערכה כשעה פרסמו השניים הודעה בה נכתב: "החלפנו דעות ורשמים. במידת הצורך נדבר שוב בהמשך".

בתום המפגש כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו ״היום בצוהריים נפגשתי עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. זו הפעם הראשונה שאנו נפגשים לאחר הבחירות. בפגישתנו חזרתי והבהרתי את מה שאמרתי מאז תחילת מערכת הבחירות. מבחינת "ישראל ביתנו" קיימת רק אופציה אחת על השולחן, והיא הקמת ממשלת אחדות של שלוש המפלגות: "ישראל ביתנו", "הליכוד" ו"כחול לבן".
 
"לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה", הוסיף ליברמן. "כל הויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדדים ותתקבל החלטה בסוגיה".
 
יו"ר ישראל בתנו הצהיר כי מפלגתו תשמח להצטרף לממשלת אחדות לאומית עם "הליכוד" ו"כחול לבן", אבל לא תהיה חלק מממשלה שבה ישבו "החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת או המחנה הדמוקרטי", כך ליברמן. "רשימת הדרישות שלנו לא השתנתה ולא נוספו לה דברים חדשים. כל מה שנכתב בעשרת הדיברות של "ישראל ביתנו" בנושאי דת ומדינה, ביטחון וכלכלה", סיכם ליברמן.  
 
בנוסף גורמים בישראל ביתנו אמרו ל'מעריב' כי בעקבות היוזמה של כחול לבן להדחת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתפקידו, מיד לאחר השבעת הכנסת ה-22. הבהיר ליברמן בשיחה עם אדלשטיין כי כל עוד התמונה הכללית לא התבהרה, אין לישראל ביתנו שום עניין במהלך הדחתו מתפקיד יו"ר הכנסת. בעקבות כך טענו אותם גורמים כי 'ישראל ביתנו' לא יתמכו במהלך נפרד לבחירת היו"ר החדש. כמו כן, פנו ליו"ר ישראל ביתנו גם ממפלגת כחול לבן, ביקשו לתמוך ביוזמתם וסורבו.


גנץ וליברמן היום. צילום: אלעד מלכה

אמש הכחיש ליברמן כי קיים תיאום בינו לבין מפלגת כחול לבן או גנץ. במסיבת עיתונאים שכינס ליברמן, הודיע יו"ר ישראל ביתנו כי סיעתו לא תמליץ לנשיא המדינה על אף אחד מהמועמדים להרכבת הממשלה הבאה. "אנחנו לא יכולים להמליץ על נתניהו – ולא על גנץ". עוד הסביר ליברמן כי מפלגתו לא המליץ על בני גנץ בפני הנשיא מכיון ש"כל מה שאנחנו רואים היום באופן ברור זה שהוא משמר את האופציה להקים ממשלה עם החרדים ועם הרשימה המשותפת". עוד אמר כי "אני מקווה שהנשיא יקח פה הובלה, מבחינתי שיזרקו מטבע או ילכו מכות. מה שחשוב זה להקים ממשלה".

מוקדם יותר היום הגיע לסיומו מצעד הממליצים בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין על המועמד . ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל על יו"ר כחול לבן בני גנץ במספר הממליצים – 55 מול 54. ריבלין זימן את השניים לפגישה בלשכתו הערב. נתניהו אישר את הגעתו. שעה לאחר מכן גם גנץ אישר את השתתפותו בפגישה. הנשיא תכנן להמתין לקבלת התוצאות הרשמיות ביום רביעי, אך החליט לבסוף להקדים ולזמן את נתניהו וגנץ לפגישה משולשת כדי לבדוק אם יש נכונות לאחדות. במהלך ההתייעצויות אתמול והיום ריבלין דיבר בעד אחדות שמשלבת את שתי המפלגות הגדולות, אך הופתע מההתבצרות של המפלגות.

בפתח הפגישה עם נציגי יהדות התורה, המפלגה הראשונה שהגיעה היום להתייעצות, רמז הנשיא כי מנסים לבצע עליו מניפולציות פוליטיות בסבב ההתייעצות: "אנשים באים לפניי ואומרים דבר אחד ומתכוונים לדבר אחר, או מנסים לשכנע אותי בדבר אחד ורוצים להגיע לתוצאה אחרת. אני אומר היום לציבור כולו – וגם לחברים המנהלים את המדינה באופוזיציה ובוקואליציה – אתם רוצים להשתגע? תשתגעו – אנחנו נעשה את עבודתנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה רבה השם

גנץ: תזכור טוב מה אני אומר לך תיזהר מהק.ג.ב. הזה, הוא תחמן, לעולם לא תדע מה הן כוונותיו . הוא היה החבר הטוב ביותר של נתניהו, עזב ועבר אל המתנחלים והטרנספר, אחר כך היה ממש חרדי הגיע לרבנים ואדמורים וראשי ישיבות, פתאום עלה לו הג'ננה והוא אנטי הכל אנטי כולם , נדמה לך שיחזיק חודשיים חברות חדשה ביניכם , אני מאמין שיחבור ללפידוס וינסו בכל דרך לדחוק אותך החוצה

שליברמן ישב אולי ברוסיה.
באו ניתן לו סל זריקה .
וניזרוק אותו לרוסיה חזרה לרוסיה בי.יתו

בלי לי רמם בלי ליברמן בלי דוברמן.

ליברמן שר"י רשע כמותו עוד לא היה ביהודים מקוה מאד שהוא לא יהודי אחרת הגרמניות המגזרית הגיע גם ביהדות עוד יבוא יום והוא יהרוג אנשים ה' ישמור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture