צילום: חיים צח/ לע"מ

נתניהו וגנץ סיכמו: צוותי המפלגות ייפגשו מחר – פגישה נוספת אצל הנשיא ברביעי

במשך שעתיים: ראשי הליכוד וכחול לבן נפגשו הערב בארבע עיניים בבית הנשיא, לאחר פגישה משולשת עם הנשיא. גנץ ונתניהו: "שוחחנו על הדרכים לקדם את אחדות ישראל". נתניהו לראשי המפלגות החרדיות: "אני מחוייב למה שהבטחתי לכם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח הערב (שני) במעונו בירושלים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ לפגישה ראשונה מאז פורסמו תוצאות הבחירות לכנסת ה-22. הפגישה החלה בשעה 20:00 ולאחר כשעה יצא הנשיא ריבלין מהחדר והותיר את נתניהו וגנץ להיוועד בארבע עיניים, בתום שעה נוספת נקרא ריבלין לחזור לחדר ולאחר זמן קצר הסתיימה הפגישה.

בתום הפגישה הוציאו נתניהו וגנץ הודעה משותפת: "בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, שוחחו בניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות יפגשו מחר. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו".

לאחר זמן קצר נמסר בהודעה משותפת לליכוד ולכחול-לבן: "כפי שסוכם בפגישה עם הנשיא – ראש צוות המו״מ של הליכוד, יריב לוין, יפגש מחר עם ראש צוות המו״מ של כחול-לבן, יורם טורבוביץ'". עוד הבהירו נתניהו וגנץ כי, "בהתאם להתחייבותנו לנשיא – לא נפרט על הפגישה מעבר להודעה המשותפת".

מאוחר יותר נמסר מהליכוד כי ראש הממשלה נתניהו עדכן טלפונית את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישתו עם נשיא המדינה ועם בני גנץ. ראש הממשלה הדגיש שהפגישה הייתה עניינית. ראש הממשלה נתניהו אמר לראשי הבלוק כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: "אני מחוייב למה שהבטחתי לכם".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, כתב לחברי סיעתו כי, "כפי שאתם יודעים, פגשתי הערב את ראש הממשלה לבקשת הנשיא במעונו. בפגישה דובר רבות על אחדות (מזכיר שזו תפיסותינו מיום הקמתנו). בפגישה הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו. הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותנו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו. מחר יפגשו לשיח ראשוני ראשי הצוותים של הליכוד וכחול לבן בלבד".

"צעדנו הערב צעד משמעותי"

בפגישה הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד. מבית הנשיא נמסר כי הנשיא יצא, "על מנת שיוכלו הצדדים להמשיך לדון באפשרויות העומדות על הפרק ביניהם".

הנשיא הדגיש כי בעיניו המצב הנוכחי בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל, וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחינו. עוד אמר הנשיא לשניים כי "העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות".

ריבלין הוסיף כי, "צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים". לדבריו, "ממשלה משותפת ושיוויונית אפשרית, היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה". מבית הנשיא נמסר כי, "בהתאם למוסכם בין משתתפי הפגישה לא יפורטו בשלב זה תוכן השיחה והחלופות האפשריות שעלו בה".

נתניהו מגיע לפגישה בבית הנשיא. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ב'כאן חדשות' דווח כי ההצעה שתעלה על השולחן בפגישה המשולשת כי שהנשיא ימתין עד אחרי ראש השנה בהענקת המנדט, בכדי שהשניים יוכלו לקדם מגעים להקמת ממשלת אחדות. אם שניהם או אחד מהם יסרבו לדון באחדות, הנשיא יעניק את המנדט לאחד מהם כבר ביום רביעי הקרוב.

למרות שהפגישה היא בשש עיניים, הצדדים הביאו איתם את אנשי המשא ומתן למקרה שתניב תוצאות. מצד כחול לבן, יורם טורבוביץ ושלום שלמה, מצד הליכוד השרים זאב אלקין אלקין ויריב לוין. על פי הדיווחים, נשיא המדינה צפוי להניח בפני המנהיגים מתווה שאמור לפתור את המחלוקת בנוגע לרוטציה.

 

ליברמן אחרי הפגישה עם גנץ: "הויכוח הוא מי יכהן ראשון כראש ממשלה"

 

לקראת הפגישה אמר הנשיא כי, "עם ישראל כולו צופה בנו כרגע וחושש חשש רב מהאפשרות שהיא כחלחלה בעצמותיו שתהיינה בחירות שלישיות. ממשלה יציבה לא יכולה להתקיים בלי שתי המפלגות הגדולות וזהו לתחושתי רצון העם. אנחנו מדינה יציבה שיודעת לכלכל מעשיה ולהגן גבולותיה, ועלינו להביא לידי מצב שתוקם ממשלה שתביא ליציבות, להידברות ולאיחוי הקרעים במדינה שלנו".

ריבלין חתם היום יומיים של התייעצויות עם נציגי הסיעות על המועמד להרכבת הממשלה. מספר הממליצים על גנץ עומד על 54 ח"כים – 33 של כחול לבן, 10 של הרשימה המשותפת ללא בל"ד, 6 של העבודה-גשר ו-5 של המחנה הדמוקרטי. על נתניהו המליצו 55 ח"כים מגוש-הימין החרדים, שסיכמו מוקדם יותר על בלוק טכני: 31 מהליכוד, 9 מש"ס, 8 מיהדות התורה ו-7 מימינה. 11 ח"כים בחרו שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים – 3 הח"כים של בל"ד, שהודיעו הבוקר כי הם גורעים את עצמם מהמלצת הרשימה המשותפת על גנץ, ועוד 8 המנדטים של ישראל ביתנו.

ראש הממשלה נתניהו אמר היום בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי, "אנחנו רצינו להקים ממשלת ימין. לצערנו, זה לא התאפשר כי לא קיבלנו מספיק מנדטים לעשות זאת. גנץ רצה להקים ממשלה מהצד השני. גם הוא לא קיבל מספיק מנדטים לעשות זאת. לכן הממשלה היחידה שאפשר להקים היא ממשלת אחדות רחבה בינינו. הדרך היחידה להגיע לממשלה כזאת היא לשבת ולדבר".

"להגיע לאחדות ולפשרות בין המחנה הלאומי בראשותי שמאוחד כאיש אחד, ואני מודה ל-55 חברי הכנסת שעומדים איתן, לבין מחנה השמאל בראשות גנץ. צריך להגיע לאחדות, בלי פסילות. בלי חרמות, ביד מושטת לפיוס לאומי אמיתי. אם נדבר בראש פתוח ובנפש חפצה, נוכל להקים ממשלה טובה ורחבה לישראל. זה מה שהעם מצפה מאיתנו", כך נתניהו.

כזכור, מספירת כלל הקלפיות, למעט כמה בודדות, עולה כי, כחול לבן קיבלה 33 מנדטים, הליכוד 31, הרשימה המשותפת 13, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 8, ימינה 7, העבודה-גשר 6, והמחנה הדמוקרטי 5. עוצמה יהודית זורקת לפח כ-80 אלף קולות. לגוש השמאל-ערבים יש 57 מנדטים, לגוש הימין-חרדים יש 55 מנדטים, ליברמן עם 8 מנדטים.

(עדכון ראשון 20:00)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלום שלמה היה האיש של בנט במו"מ הקואלציוני ב2013, ודי הדבק שהדביק את ברית האחים הלא קדושה בין לפיד ובנט. כנראה שזוכרים אותו שם לטובה

די אם אפשר כבר בלי ה-כזכור, מספירת כלל הקלפיות, למעט כמה בודדות, עולה כי, כחול לבן קיבלה 33 מנדטים, הליכוד 31, הרשימה המשותפת 13, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 8, ימינה 7, העבודה-גשר 6, והמחנה הדמוקרטי 5. עוצמה יהודית זורקת לפח כ-80 אלף קולות. לגוש השמאל-ערבים יש 57 מנדטים, לגוש הימין-חרדים יש 55 מנדטים, ליברמן עם 8 מנדטים.

חחח הם נראים משועממים רצחחח ???
ריבלין כמו איזה סבא… לא מפסיק לדבר… עלק "בואו…"??‍♀️

האפליקציה jdn צריכה ניעור אמיתי נראה לי

ריבלין אכן נראה כמו איזה ?, אבל בכל זאת הוא עושה ??!
ולנטלמן – אל תשכח שכזכור, מספירת כלל הקלפיות, למעט כמה בודדות, עולה כי, כחול לבן קיבלה 33 מנדטים, הליכוד 31, הרשימה המשותפת 13, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 8, ימינה 7, העבודה-גשר 6, והמחנה הדמוקרטי 5. עוצמה יהודית זורקת לפח כ-80 אלף קולות. לגוש השמאל-ערבים יש 57 מנדטים, לגוש הימין-חרדים יש 55 מנדטים, ליברמן עם 8 מנדטים….

היחיד שאומר דבר נכון שאין עליו עוררין זה מר איווט ליברמן שלא יישב עם חרדים ולא עם ערבים , זה נכון הוא לא יצורף לכל ממשלה שתקום בישראל אף פעם, הוא כנראה בסוף יישב במקום אחר וייתכן שזה יהיה בברית המועצות לשעבר כנראה בסיביר .

אפשר לשער מה יקרה לאחר שהענינים ימשכו….נתניהו ראשון ברוטציה של ממשלת כחול לבן(כולל לפיד ח"ו)כמובן לאחר שכנוע עמוק שכך יהיה להם עדיף..וכדאי ומומלץ..
+חרדים+-ימינה(לא יקבלו את מה שהם ירצו ואולי ישארו באופוזיציה)ולפיד מתחייב לא לפגוע בקצבאות וכו.בסופו של דבר החרדים יהיו בקואליציה כי באופוזיציה בכלל יהיה גרוע..(אז הם יקבלו היתר..לשבת עם לפיד..צו השעה)
וליברמן ישאר עם קהל בוחריו להתיבש באופוזיציה ולא יהיה מאושר כנתניהו בקדנציתו האחרונה…?

כמעט ולא עולה הוידאו באפליקציה עד שאתה מתיאש

מענין:לפני הבחירות ביבי אמר בסרטון שלו שגנץ עושה פוליתיקה מענינים בטחונים
ובסוף:"גנץ תתביש לך"
ועכשיו אומר לא:בא נפגש להקים ממשלה ביחד כמה שיותר מהר (לא זוכר ציתות) אבל מענין ?

כשריבלין מתחיל להסביר על התמונה ביבי אפילו לא מעיף הצצה.
וגנץ מרותק…

חייבים לשים לב שכל ההתחייביות של נתניהו כלפי החרדים נועדו להבטיח שגנץ לא יוכל להקים ממשלה ללא נתניהו. כי האפשרות האחת והיחידה של גנץ להקים ממשלה צרה זה רק עם החרדים 33 גנץ 11 שמאל 17 חרדים וזה כל מה שנתניהו בא למנוע לא טובת החרדים לנגדו…..

תכלס למדינה הזאת יאין תקנה⚠️⚠️???????????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture