צילום: שרון רביבו

כץ הציע לנתניהו: פריימריז בעוד כשנה; בכירים במפלגה "זה יהיה גול עצמי"

יו"ר מרכז המפלגה הניח בפגישה אמש הצעה לפיה המהלך יתרחש, אך לא בקרוב. ראש הממשלה שוקל את צעדיו בנושא. פשרה נוספת שנדונה - שלא יהיו פריימריז ובמקום זאת, מרכז הליכוד יתכנס ויביע תמיכה במועמדות נתניהו כיחיד להרכיב ממשלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אמש ניפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ במטרה לבחון את האפשרות לקיום פריימריז בזק לראשות המפלגה. בפגישה הציע חה"כ כץ לנתניהו לכנס את מרכז הליכוד בשבוע הבא – ולהכריז על פריימריז בעוד כשנה. גורמים בליכוד טוענים כי רה"מ שוקל את הרעיון, אך עדיין לא התקבלה החלטה. לפי דיווח ב'חדשות 12' כי הפשרה שנדונה בין ראש הממשלה ויו"ר מזכירות הליכוד, היא שלא יהיו פריימריז בליכוד בשנה הקרובה – ושבמקום זאת, מרכז הליכוד יתכנס ויביע תמיכה במועמדות נתניהו כיחיד בימין להרכיב ממשלה עד סוף המועד האחרון להרכבת הממשלה.

הפגישה בין השניים התקיימה אתמול לאחר הצהרת הליכוד לפיה נשקלת אפשרות לערוך פריימריז בזק בקרוב, בהודעת הליכוד נאמר כי נתניהו שוקל אפשרות לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד. וכי מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית ״המרד בליכוד״ שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות.

מיד לאחר הצהרת הליכוד מיהר חבר המפלגה – ח"כ גדעון סער להתייצב מול נתניהו והודיע שהוא מוכן להתמודד, אולם בכירים בליכוד אומרים הבוקר שלא בטוח בכלל שפריימריז כאלה יתקיימו. גורמים במפלגה סיפרו כי מאז ההודעה הדרמטית, מגיעים לנתניהו שרים ובכירים נוספים במפלגה שאומרים לו 'אין לך מה להרוויח מזה, רק להפסיד'. בסביבת ראש הממשלה עדיין מתקיימות התייעצויות בנושא – וטרם התקבלה החלטה האם אכן יילכו למהלך כזה.

מה שגורם לראש הממשלה לשקול את המהלך הם לוחות הזמנים המשפטיים. בתחילה קיווה נתניהו לבצע מהלך מהיר שלא יאפשר ליריביו להתכונן לפריימריז, אבל גם הבין שזה ייקח חודש – מועד הקרוב להכרעה המשפטית האם להגיש נגדו כתב אישום – עיתוי בעייתי להתמודדות בפריימריז.

נתניהו פועל במקביל לבצר את מעמדו גם בגוש הימין אתמול הוא ניסה שוב להחתים את ראשי המפלגות בגוש על התחייבות שיילכו איתו כמועמד לראשות הממשלה גם בתקופת 21 הימים בה על הח"כים יוטל למצוא מועמד מוסכם להרכבת הממשלה. בש"ס וביהדות התורה הסכימו לחתום אך במפלגתה של איילת שקד, ימינה, עדיין לא הביעו הסכמה לעשות זאת. כך או כך – גם המהלך הזה נועד לאותת לכחול לבן שלא ניתן יהיה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד בלעדיו.

כזכור, חבר הכנסת גדעון סער לא חוזר בו מהודעתו הדרמטית כי יתמודד מול נתניהו בפריימריז על ראשות הליכוד. כשנשאל בפתח ישיבת סיעת הליכוד על הציוץ שפרסם זמן קצר לאחר שבליכוד אישרו את הפרסום לפיו נתניהו שוקל להקדים את הפריימריז בליכוד כדי לבצר את מעמדו במפלגה, בו הכריז "אני מוכן", כשכוונתו להתמודדות מול נתניהו לראשות הליכוד, הסביר "הדברים ברורים מאליהם", והוסיף: "כשיהיה צורך להרחיב מעבר לכך, בהתאם להחלטות שיתקבלו ככל שיתקבלו – נרחיב", אמר סער.

לפי דיווח ב'חדשות 12' במהלך הישיבה, נשאל נתניהו על ידי חברת הכנסת ציפי חוטובלי אם החליט באופן סופי על הליכה לבחירות מקדימות במפלגה, והשיב כי הוא עדיין שוקל את המהלך. כשהשר יובל שטייניץ הביע את דעתו כי "פריימריז לראשות המפלגה יהיו גול עצמי", הסביר נתניהו: "כחול לבן בונים על פוטש, צריך להוריד את זה מסדר היום".

בפתח ישיבת סיעת הליכוד, נשא נתניהו דברים קצרים לתקשורת. בהם אמר כי "אנחנו נמצאים במאמץ גדול, אני עושה אותו בימים האחרונים, לנסות להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שהבוחר החליט וזה מה שנכון. זה דבר מובן מאליו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture