צילום: אורן נחשון / פלאש 90.

מחאה על חילולי השבת בגוש דן: "מנתץ בברוטאליות את הסטטוס קוו"

כותרות היומונים החרדים מוחאות על חילולי השבת ההמוניים הצפויים בעקבות תוכניתו החדשה של ראש עיריית תל אביב לרישות כל אזור גוש דן בתחבורה ציבורית בשבת. ועדת הרבנים למען קדושת השבת: "האיש מוביל את המהפך האנטי־דתי"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"זעזוע וכאב נוכח המזימה החמורה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בכל גוש דן ר"ל" זועקת הכותרת הראשית הבוקר (שישי) בעיתון 'המבשר'. "יוזמה מסוכנת להפעלה רישמית של תחבורה ציבורית בשבר בכל אזור גוש דן במימון עירוני", נכתב ב'יתד נאמן'. זאת בעקבות תוכניתו החדשה של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לרישות כל אזור גוש דן בתחבורה ציבורית בשבת, שתתקשר ותסתנכרן עם מוניות שירות המפעילות נסיעות בין־עירוניות, בכך יוכלו הנוסעים בתחבורה הציבורית בשבת להגיע לכל חלקי הארץ.

בעיתונים פרטו את התוכנית על פי מה שפורסם ב'דה מרקר': "את הפעולות המזוויעות להרס השבת מוביל ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי", כותבים בעיתון המזוהה עם יהדות התורה. "על פי התכנית, תהיה למיזם הנורא עלות של 10 מיליון שקל לשנה, מקופת העיריה, בעוד שהנסיעות תהיינה חינם, ואם יהיה עומס, יתכן שהנוסעים יידרשו ל'כרטיס תושב' שיתן את השירות רק לתושבי תל אביב. נטען כי הפעלת הנסיעות על ידי מה שמוגדר כזכיין פרטי ובמימון של העיריה, יוכל לעקוף התערבות של משרד התחבורה".

"על פי התכנית, אותה זוממים להפעיל החל מינואר 2020 ,תוציא עיריית תל אביב מכרז למפעיל פרטי, שיפעיל בלילי ובימות השבתות בתל אביב 5 קווים. התכנית כוללת 40 אוטובוסים ו־50 נהגים, בנסיעות שיפעלו בתדירות של 15-30 דקות"

העיתונים ממשיכים לצטט את הנתונים שפורסמו כאמור ב'דה-מרקר': "על פי הפרסומים, הכוונה היא שהנסיעות ירשתו את תל אביב רבתי, כך של־80% מתושביה תהיה נגישות לאוטובוס בשבת, לא רחוק יותר מ־600 מטר ממקום מגוריהם. קווי האוטובוס יסונכרנו עם קווי מוניות שירות המבצעות בשבתות נסיעות בינעירוניות. שירות המוניות הפועל למגינת לב ולמרבה החרפה גם בשבתות, הורחב על ידי משרד התחבורה. בשורה התחתונה, מתכוונים מחוללי המזימה להפעיל את רשת ההיסעים הציבורית כמו ביום חול".

לפי הדיווחים: "שליחים מטעם חולדאי פנו אל ראשי ערים שכנות והציעו להם שיתוף פעולה. תמורת רבע או חצי מיליון שקל לשנה, הוא מציע להאריך את הקווים מחללי השבת, כדי שיגיעו גם לעריהם. נמסר כי ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר, שמפעיל קו הסעות על חשבון העיריה, השיב בחיוב לפניה. הובע חשש כי עיריית רמת גן שהפעילה שני קווי הסעות בשבת בקיץ האחרון והפסיקה אותו לפי־שעה אחרי חודש וחצי, עלולה להצטרף לרשת התחבורה בשבת. הדברים סויגו בשאלה אם חברי המועצה והקואליציה העירונית יסכימו למימון מתקציב משלם המיסים ברמת גן".

"ועדת הרבנים למען קדושת השבת הגיבה בחריפות ואמרה כי האיש מוביל את המהפך האנטי דתי בכספי ציבור של העירייה ומבקש לנתץ בברוטאליות את הסטטוס קוו שהיה מאז קום המדינה. היא גם ציינה כי נעשה כאן נסיון לעשות שימוש בכספי הציבור, בצורה שיכול ליהנות מהם רק חלק מסוים של תושבי העיר. הוועדה מציינת כי מסקר שנערך עולה כי למעלה מ־70% מהאוכלוסיה הינה מסורתית ולא תתן יד לרמוס את דת ישראל ועקרונות האומה".

"מזכיר ועדת הרבנים הרב יצחק גולדקנופף שיגר מכתב לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ, בו מתריעה הוועדה על הפירצה החמורה "כאדם מסורתי ודתי שעמדו רגליו על הר סיני יחד עם כל ראשי העיר בגוש דן ושמעו את דבר ה' 'זכור את יום השבת לקדשו', ודאי הנך מתפלא לראות איך אותם אנשים מנסים ברגל גאוה לרמוס את שבת קודש". הוועדה מתבקשת ממנו לפעול בכל דרך אפשרית וחוקית לביטול מזימה נוראה זו אשר תוצאותיה מי ישורנה. הוועדה מזכירה לסמוטריץ, כי כאשר התמנה לשר התחבורה הכריז קבל עם ועדה כי הסטטוס קוו יישמר".

"שר התחבורה בתשובתו טען כי הוא מתקשה לפעול בענין, משום לצורך זה הוא צריך לכוח חזק של חקיקה, מה שלא ניתן לבצע בשעה שאין ממשלה וכנסת מתפקדים. ואולם גורמים בוועדה למען קדושת השבת סבורים, כי יש די כלים ביד הרגולטור למנוע תחבורה ציבורית מאורגנת, במיוחד כאשר היא מופעלת בידי רגולטורים מטעם המדינה, קרי: רשויות מקומיות, ובכספי ציבור של משלם המיסים. זאת ועוד: לא יתכן שרק הצד הפוגע ינצל את המצב שאין ממשלה וכנסת מתפקדים, בעוד השלטון המרכזי, שומט את המושכות מידיו ומאפשר לסוסים לדהור במדרון".

"משפטנים הגיבו אמש ואמרו כי דוקא בימים אלה, יכול הרגולטור לבלום יוזמות פורצות גדר, תחבורה ציבורית בשבת בכל גוש דן ר"ל בטענה כי אין ניתן לחולל מהפכות בלי גיבוי ואישור ממשלתי".

"עוד טענו משפטנים כי המכרז לתחבורה ציבורית בשבת, אינו חוקי בעליל, כיון שהוא מיועד לציבור מגזרי ואינו שווה לכל. מסורתיים, דתיים, חרדים אינם יכולים להשתתף במכרז זה. מעבר לכך, זו שבירת הסטטוס קוו בצורה ברוטאלית שלא היתה כמותה מאז קמה מדינת ישראל. בשולי הדברים קמה התנגדות גם בחלק מערי הלוויין של תל אביב, כולל אלה שלמרבה הצער אינם בוחלים בחילולי שבת. הם טענו כי הסעות לתוך תל אביב מרחיקות את התושבים מהעסקים המקומיים ובכך יפגעו בהם".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השם ירחם!! צריך לבכות ולצעוק על הביזיון הזה שמובילים חולדאי לפיד וליברמן! חילול ה' נורא ואיום!!

יהודים יקרים יש דרך אחת ויחידה לעצור את חילולי שבת-קודש , ללמד את בני ישראל , כפי שקראנו זה עתה בתורה : ובניהם אשר לא ידעו , ילמדו וישמעו … צריך ללמדם תורה ומצוות לספר לשאינו יודע לשאול שסבא של סבא שלו מסר את נפשו על שמירת השבת , וסבתא של אמא שלו קיימה מצוות במסירות נפש הלכה בקור ובחום במרוקו וברוסיה בפולין ובתימן לשמור ולקיים את מצוות הבורא. ובגלל מסירותם של אבותינו קיבלנו את ארץ ישראל על מנת שנקיים תורה ומצוות בדרכי אבותינו. יש הרבה הסברה , הידברות, ערכים , הרבנים נמצאים בכל ערי ישראל ויודעים לתת הסבר על כל מה שצריך לעשות. במלחמה לא נקבל שומרי תורה !!! טעמו וראו כי טוב ה' בואו ותרגישו את האבא שבשמים הוא אוהב כל יהודי !!!

אני לא מבין באיזה זכות העיריה מסבסדת חילולי שבת מכספי העיריה שעל כל פנים חלק גדול מהתושבים משלמי המסים מתנגד לזה, ומוכן למסור נפשו על קדושת השבת, אם הנסיעות בשבת לא משתלמות סימן שהציבור לא מעוניין בזה

לאט לאט המדינה הופכת למדינת כל אזרחיה, ככל הגוים בית ישראל

באיזה זכות העיריה מסבסדת חילולי שבת מכספי המסים של התושבים שעל כל פנים חלק גדול מהם מתנגד לזה ומוכן למסור נפשו על סה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture