צילום: פלאש 90

הקלטות חדשות מפגישת נתניהו-מוזס: "אתה הולך על הראש שלי?"

נחשפו חלקים חדשים מפגישת רה"מ ומו"ל ידיעות אחרונות בהם נשמע נתניהו נחוש להוציא ממוזס התחייבות אך בלי להשאיר ראייה קולית לעסקה. באחת הפגישות, נשמע נתניהו אומר: "אני זה הליכוד. אתה פוגע בי, אתה פוגע בליכוד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקלטות חדשות מהשיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס נחשפות הערב (ראשון) ב'חדשות 13' בהם נשמע נתניהו אומר למוזס: "עכשיו, בלי קשר לחוק, שים רגע בצד את החוק. מה אתה מתכנן לבחירות, אתה הולך על הראש שלי? על הראש של המפלגה שלי? ברצינות – כן או לא". מוזס בתגובה אומר "מה זה הראש של המפלגה שלי?", ונתניהו עונה: "אני זה הליכוד. אתה פוגע בי, אתה פוגע בליכוד".

חשיפת ההקלטות הערב מגיעה בהמשך להקלטות שנחשפו אמש בתוכנית המקור של ערוץ 13 ומבהירות עד כמה מסועפים היו היחסים בין השניים. כזכור, תיעוד השיחות בינהם מהווה חומר ראיות מרכזי בתיק 2000.

בהמשך ההקלטות נשמע ראש הממשלה נחוש להוציא ממו"ל ידיעות אחרונות משהו בלי להשאיר ראייה קולית לעסקה, לכן בוחר נתניהו להשתמש במילים "ללא קשר לחוק", מדובר בעצה של עו"ד שימרון. נתניהו אומר למוזס: "על החוק (חוק ישראל היום) תכף נדבר. אני רוצה לדבר איתך, הגרמני צלצל אליך, לא שלח עדיין מישהו?" כשאמר נתניהו "הגרמני", הוא התייחס למתיאס דורפנר, איש עסקים שנתניהו עניין ברכישת ידיעות.

נתניהו ניסה תקופה ארוכה למצוא מישהו שירכוש את העיתון הביקורתי עליו. לארי אליסון מאורקל, ארנון מילצ'ין, ג'יימס פאקר. אולם מוזס ביקש מחיר גבוה מדי. נתניהו התאכזב מחוסר הנכונות המיליארדרים לשלם. מוזס בתגובה אומר: "תקבע פגישה. לא, הם לא יכלו לבוא החודש. אני חושב שבפגישה ראשונה נוכל להבין אם יש עסקה או אין עסקה".

בשיחה אחרת עם מוזס נשמע נתניהו אומר: "כששלדון דיבר על פתיחת העיתון, הוא דיבר על לעשות שירות, לגמרי רציתי". מוזס בתגובה אמר לו כי הוא לא מכיר את שלדון, ונתניהו המשיך: "עכשיו, כשאתה בא אלי שאני אתן לך פיתרון, בעצם הפתרון הזה גובש". מוזס לא מתרצה מהפתרון ואומר: "אבל אתה נותן לי פתרון שייושם לכל המוקדם עוד שמונה חודשים".

רה"מ משיב לו: "אני אומר לך עוד פעם! אני אומר לך, אנחנו מדברים כאילו יש כאן שניים, יש כאן משולש". ומוזס שוב חוזר: "אין משולש, אני לא מכיר את אדלסון, מבחינתי זה אתה". ונתניהו עונה: "לא, אבל הוא קודקוד עצמאי".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לתחקיר: "ראש הממשלה נתניהו ניהל שיחות סרק עם נוני מוזס, וגם הפרקליטות מודה שלא הייתה לו כוונה לאפשר את העברת החוק לסגירת ישראל היום. להיפך, ראש הממשלה נתניהו הוא היחיד שפעל נגד החוק, פיזר את הכנסת ובלם אותו וזכה בתמורה לסיקור עויין מנוני מוזס. לעומת זאת, איתן כבל, ציפי לבני, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, קידמו את החוק וזכו לתקשורת מלטפת בתמורה".

"האבסורד הוא שמעמידים את נתניהו לדין ובאחרים לא נוגעים. גם הערב אתם מביאים הדלפה פלילית ומגמתית שמטרתה לפגוע בראש הממשלה נתניהו ולהסית את תשומת הלב מצחנת האכיפה הבררנית שהתגלתה בתמלולי חקירתו של איתן כבל. מי ששומע את כל ההקלטות של שיחות נתניהו ומוזס מבין היטב שמוזס הוא שסוחט ומאיים על נתניהו – ונתניהו בסך הכל מבהיר שהוא יגיב לכך על ידי התקפה תקשורתית על מוזס, כפי שאכן עשה במהלך מערכת הבחירות", לשון התגובה.

עורכות הדין נוית נגב, איריס ניב סבאג ויאנה פוגל-סלוצניק המייצגות את נוני מוזס מסרו: "טענו בשם נוני מוזס בשימוע כי אין כל בסיס לראות בשיח שלו עם נתניהו כהצעת שוחד, וכי פרשנות כזו לשיח שהתקיים ביניהם היא שגויה, ואינה תואמת את התמונה העובדתית והנורמטיבית, בוודאי במצב שאין טענת שוחד כלפי נתניהו. בכתב החשדות של נתניהו נכתב במפורש שהיוזמה למפגשים ולשיח הייתה של נתניהו. לא נטען שם כאילו מוזס הציע לנתניהו סיקור חיובי או אוהד".

"בטענותינו הדגשנו שמוזס דיבר על כך שחזרה לשיתוף פעולה של נתניהו עם כתבי ועורכי 'ידיעות אחרונות' יוביל לסיקור מאוזן יותר. כפי שטענו בשימוע, ראיה מלאה של המציאות ושל השיח המורכב שהתקיים בין השניים, לא רק שאינה תומכת בפרשנות פלילית, אלא עומדת בסתירה לפרשנות כזאת. את טענותינו המלאות הבאנו בפני הפרקליטות בשימוע, ואנו מאמינות שלאחר שהדברים יישקלו בכובד ראש, התיק ייסגר, ויתברר כי מוזס לא עבר עבירה פלילית. נראה כי המתקפה התקשורתית שאנו עדים לה בימים האחרונים היא נסיון להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture