Hadas Parush/Flash90

גם ביתר עילית: הצעת חוק לסיפוח בקעת הירדן, גוש עציון ומעלה אדומים

שרת המשפטים לשעבר הגישה הצעת החוק הכוללת החלת ריבונות על מעלה אדומים וכל יישובי המועצה האזורית גוש עציון, אפרת וביתר עילית, לרבות את אזורי המסחר והתעשייה, האתרים הארכיאולוגים, הכבישים, וכן כל יישובי בקעת הירדן והמועצה האזורית מגילות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד הגישה הבוקר הצעת חוק סיפוח אזורי בקעת הירדן, גוש עציון ומעלה אדומים. הצעת החוק כוללת החלת ריבונות על מעלה אדומים וכל יישובי המועצה האזורית גוש עציון, אפרת וביתר עילית, לרבות את אזורי המסחר והתעשייה, האתרים הארכיאולוגים, הכבישים, וכן כל יישובי בקעת הירדן והמועצה האזורית מגילות".

לדבריה, "כרגע יש חלון הזדמנויות מדיני ונכונות מצד ארה"ב למהלך סיפוח שכזה, שלא יחזור. לכן, אסור להסס או להמתין, לנצל לאלתר את חלון ההזדמנויות הזה ולהתחיל במהלך החלת הריבונות על אזורים אלה. זו סיבה נוספת שאסור לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי, "אזורי בקעת הירדן, גוש עציון ומעלה אדומים היו מאז ומעולם חלק בלתי נפרד מארץ ישראל ההיסטורית, ערש הולדתו של עם ישראל. לאחר שהוגלה העם מארצו שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקווה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית. מתוך קשר היסטורי ומסורתי זה חתרו היהודים בכל דור לשוב ולהיאחז במולדתם העתיקה".

"מעלה אדומים הוא יישוב בעל אופי היסטורי במדינת ישראל, שהחל את דרכו לאחר מלחמת יום הכיפורים כגרעין התיישבותי שהתאגד מחברים מכל גווני הקשת הפוליטית. היישוב עוד נזכר כנחלה במקורות כאזור קו הגבול בין שבטי יהודה ובנימין. מעלה אדומים הפכה לעיר המונה כיום כ-40,000 תושבים. העיר ממוקמת כ-7 ק"מ מזרחית לירושלים הבירה, בדרך מירושלים לים המלח, בצומת דרכים בעל חשיבות אסטרטגית בכל הקשור הן להבטחת הדרך לירושלים והן כאזור מרכזי המחבר בין בקעת הירדן, מדבר יהודה וירושלים. קיימת הפנמה רחבה בארץ ובעולם לגבי סיפוחה של מעלה אדומים למדינת ישראל, והחלת הריבונות הישראלית בשטחה".

"גוש עציון היה מאז ומעולם השער לירושלים: בדרכיו צעד אברהם אבינו לקולה של הקריאה: קום והתהלך בארץ לארכה ולרחבה כי לך אתננה. כאן צעדו עולי הרגל בדרכם לבית המקדש שבירושלים, וכאן נלחמו צבאות המכבים נגד היוונים כדי לשחרר את ירושלים מהכיבוש היווני". להבדיל, שקד מזכירה גם את המלחמות האחרונות באזור, "באותו אזור ממש לחמו גם גיבורי גוש עציון שהקריבו את נפשם כדי להציל את ירושלים בירת ישראל. כדברי ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון: "אם קיימת ירושלים עברית… אזי התודה הראשונה של ההיסטוריה הישראלית ושל העם כולו נתונה על כך ללוחמי גוש עציון". לכאן חזרו בניהם להקים מחדש את ביתם בגוש עציון בתום 19 שנות הכיבוש הירדני".

ביתר עילית. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

"בקעת הירדן היתה המקום הראשון אליו הגיע עם ישראל בתום מסעותיו במדבר, לאחר דברי ה' אל יהושע: קום עבור את הירדן הזה אתה וכל העם הזה אל הארץ אשר אנכי נותן להם לבני ישראל. כל מקום אשר תדרוך כף רגלכם בו לכם נתתיו". יו"ר הימין החדש מזכירה את הכרת אומות העולם בציווי האלוקי, "זכותו של עם ישראל על חבלי ארץ אלה הוכרה גם על ידי אומות העולם, בהצהרת בלפור ובהחלטת סן רמו, אשר נתנו תוקף בין-לאומי לקשר ההיסטורי שבין העם היהודי לבין ארץ-ישראל ולזכותו להקים בה מחדש את ביתו הלאומי. הכרה זו של האומות המאוחדות בזכות העם היהודי להקים את מדינתו בארצו אינה ניתנת להפקעה".

"בתום מלחמת העצמאות נותר האזור במשך 19 שנה תחת כיבוש ירדני, עד ששוחרר במלחמת ששת הימים. מאז חלפו שנים רבות, במהלכן הקימה מדינת ישראל באזור יישובים ישראלים משגשגים, שבהם מתגוררים אלפי אזרחים ישראלים, שחלקם כבר מגדלים במקום דור שלישי ורביעי. בצד יישובים חדשים אלה, מצויים באזור מקומות קדושים ואתרים ארכיאולוגיים והיסטוריים המעידים על הקשר רב השנים של עם ישראל לחבלי ארץ אלה".

"לכן, הגיעה העת להחיל את הריבונות על אזורים אלה, הכוללים את מעלה אדומים וכל יישובי המועצה האזורית גוש עציון, אפרת וביתר עילית, לרבות את אזורי המסחר והתעשייה, האתרים הארכיאולוגים, הכבישים, וכן כל יישובי בקעת הירדן והמועצה האזורית מגילות, בהם היישובים: כוכב השחר, רימונים, מעלה מכמש, מצפה חגית, נוה ארז, נופי פרת, ענתות, כפר אדומים, מצפה יריחו ומגדלים לרבות את אזורי המסחר והתעשייה, האתרים הארכיאולוגים, הכבישים וכל אדמות המדינה שבין היישובים, בשטחי C".

לסיום היא כותבת, "אשר על כן, מוצע להחיל כבר עתה את המשפט, השיפוט והמינהל של מדינת ישראל על אזור זה ולקבע אותו תודעתית ומשפטית כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. יצוין כי באזורים אלו מתגוררים לא יותר מאלפי תושבים ערבים, ועל כן החלת הריבונות לא תשנה באופן מהותי את המאזן הדמוגרפי בישראל, ולא תפגע באופייה הדמוקרטי של המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל ארץ ישראל שלנו .כדי לספח.חשוב

וואי כל כך קשה לתקן את הסכם אוסלו הארור הזה!
איזה נזק ההסכם הזה הביא על היהודים נזק עצום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture