Roni Schutzer/FLASH90

תיק 4000 קורס? פעולת החקירה ששברה את חפץ ומנסים להסתיר

הפרשן הפוליטי עמית סגל, מתייחס לדברים שנמנעו ממנו לפרסם אתמול: "מדובר בעדות שנגבתה מאדם שאיננו קשור לתיק". עוד הוא רומז: "הוצאת צו האיסור פרסום הנו מוזר הרי החומר אצל הסנגורים". עו"ד של נתניהו: "חקירת חפץ חצתה את כל הקווים האדומים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

החשיפה שהביא אמש הכתב הפוליטי של 'חדשות 12', עמית סגל, לנוכח הגילויים על הלחץ הפסול שהפעילה המשטרה על מנת לשנות את עדותו של עד המדינה בתיק 4000 ניר חפץ, ממשיכות לעורר הדים גם הבוקר.

בראיון ל'גלי ישראל' חושף סגל, כי בפרקליטות מסרו לעיון היועץ המשפטי לממשלה, חלקי חומרים בלבד מתוך סך העדות של חפץ. "אתה יודע שאני לא מהקונספרטיבים, אבל היו כאן דברים שלא התרחשו עד היום. הביאו ליועמ"ש תקציר חומרים, אבל כאלה שלא כוללים את הכל". סגל מוסיף ומדווח, כי מתברר שמאוד ייתכן והעדות שבמוקד הסערה הוסתרה מהסנגורים. לדבריו, "העדות הדרמטית, איננה מופיעה בתוכן העניינים שנמסר לפרקליטי החשודים. היא הוחבאה בחומר שכולל אלפי עמודים והקלטות.

בנוסף, סגל הוסיף והתייחס במרומז למידע שנמנע ממנו אתמול לפרסם, בעקבות צעד של משרד המשפטים שגם אותו לא ניתן לפרט, שמעיד עד כמה רחוק הייתה המשטרה מוכנה ללכת כדי להפוך את חפץ לעד מדינה. "מדובר בעדות שנגבתה מאדם שאיננו קשור לתיק", כך סגל. עוד אמר סגל, כי "הוצאת צו האיסור פרסום הנו מוזר הרי החומר אצל הסנגורים".

 

העדויות הסותרות של ניר חפץ ובעיות הזיכרון: האם ניסה לרצות את החוקרים?

 

בתוך כך, סגל מזכיר את תשובת היועמ"ש מנדלבליט לראש לשכת עורכי הדין לפני כחודשיים, אחרי חשיפת הצעדים נגד שאול אלוביץ, בה הצהיר כי בניגוד לטענות כלל לא הופעל לחץ על נחקרים בפרשות נתניהו להחליף עורכי, הרי ש"למרבה הצער הטענה הזו איננה אמת. הופעלו לחצים בלתי חוקיים על שני עדים להחליף עו״ד", אומר סגל.

הפרשן הפוליטי הבכיר מעביר גם ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שאולי בזמן אמת לא ידע על הנעשה, אך בחודש האחרון יודע ולא התנער מההתנהלות: "‏הדבר החמור יותר הוא שמנדלבליט מודע למה שהתרחש בחקירת חפץ כבר חודש שלם, אך עד הפרסום אמש לא טרח להבהיר שאישורו לא ניתן. מיועץ משפטי לממשלה מצופה לא לעשות הנחות לעצמו ולכפופים תחתיו".

יצוין, כי הבוקר ביטל היועץ המשפטי לממשלה באופן מפתיע הרצאה שאמור היה לשאת בכנס אנשי אגף התקציבים באוצר, כאשר מצדו של היועמ"ש לא נמסרה הסיבה לביטול.

בתוך כך פרקליטו של ראש הממשלה עו"ד יוסי אשכנזי התייחס הבוקר בראיון לעופר חדד ב'רדיו ירושלים' להתפתחויות בפרשה והאשים, כי "חקירת ניר חפץ הייתה פעולה שחצתה את כל הקווים האדומים". לדבריו, "הפעילו עליו לחצים לא חוקיים. כדי לשבור אותו. התיק הזה לא עומד ללא העדות של ניר חפץ ואם הדבר הזה נופל אז יש לזה משמעות גדולה מאוד. תיק 4000 קורס".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה אתמול: "אין בכוונתנו לנהל את הליך השימוע בתקשורת. היועץ המשפטי לממשלה לא אישר אף אחת מהפעולות הנטענות בשאילתה. יובהר כי אין באמור לאשר את אמיתות הטענות העולות בשאילתה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ווואו מעניין לראות מה יתפתח… כל הפרקליטות הולכים לאכול חבית של צפרדעים…

מדינת משטר פשע משטרתי ודיקטטורי.
זאת מאפייה לכל דבר

האם יש עוד דבר כזה במדינה , שנקרא משרד המשפטים ??? הרי כל תגובה שלהם היא אוטומטית הגנה על הפרקליטות ולא משנה אילו עוולות היא מעוללת. ואילו את שר המשפטים שהוא הממונה עליהם, הם רודפים ומזלזלים בו. אכן מדינה משונה בה יש שלטון יחיד של דיקטטור בשם שי ניצן, שהדיקטטורה של סטלין לידו היא אפס. אנא הסבירו לי מי כפוף למרותו של מי ? היועץ כפוף לניצן או להיפך כי מכל מקום ,כל הציבור נוכח לדעת כי היועץ המשפטי נגד הממשלה הוא מריונטה בידי מנכ"ל המדינה שי ניצן. ולית דין ולית דיין ואיש הישר בעיניו ,בפרקליטות, יעשה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture