בלעדי: הרחפן החדש של צה"ל – רובוט שייפרק פצצות על הגדר • צפו

חשיפה: בצה"ל פיתחו רחפן-רובוט חדש שביכולתו לפרק פצצות על הגדר. סגן אלוף ט' בראיון בלעדי: "עד היום היינו צריכים להוציא מבצעים צבאיים עם לוחמים, עם סיכון לכוחותינו, ובעצם להביא לוחמים לשטח המאוים" • בפנים: תיעוד מפעילות הרחפן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בצה"ל יכניסו בקרוב לפעילות על הגדר בגבולות ישראל רחפן רובוטי חדש – "רחפן לארוס" – שמסוגל לפרק פצצות ומטענים, בדומה לרובוט המשטרתי שנעשה בו שימוש במקרים של חפץ חשוד, אך ברחפן. הכלי שנחשף כאן לראשונה יחסוך בחיי אדם של חיילים שעד היום היו נאלצים לפעול בקרבת הגדר ולפרק את המטענים, והיו נתונים בסכנה כפולה: ירי מהאויב והתפוצצות המטען.

בראיון בלעדי ל'חדשות JDN' מספר סגן אלוף ט', ראש ענף לוחמה תת קרקעית בחטיבה הטכנולוגית של זרוע היבשה, המרכז את כל תחום החדשנות של הזרוע, כיצד הגיעו לרעיון: "הפרויקט הזה התחיל מרעיון של רס"ר עדן בן חמו, מפקדת בקורס אופטיקה בבה"ד 20. היא אחראית על כל החיילים המגיעים מתיקונים בגדר, והיא חיפשה פתרון איך לחסוך חיי אדם ולייעל את התהליך של הגעה לגדר בלי אפשרויות מסוכנות, והם הביאו את הרעיון הזה של רחפו עם זרוע רובוטית שיכול לבוא ולעשות משימות על הגדר".

כאמור, בשונה מפיתוחים רגילים בצה"ל, הפיתוח הזה הגיע מלמטה. "במסגרת מעבדת החדשנות שהקמנו, אנחנו מחפשים יוזמות של אנשים מהשטח כדי להביא מדגימים מבצעיים שיחידיות מבצעיות יוכלו להתנסות בהם", אומר ט'. "הפרויקט הזה השתתף האקתון הראשון שביצענו (מרתון של רעיונות, ש.ב.צ.) בזרוע היבשה לפני שנתיים. לקחנו את הרעיון הזה ובאמצעות חברת רובוטיכאן, הפכנו אותו למערכת, למדגים מבצעי, שמפעילה אותו היום יחידת יהלום למשימות של סילוק פצצות ומטענים חשודים באזור של הגדר".

"חלק מכל הלוגיקה של מה שאנחנו עושים במעבדת החדשנות שלנו, היא שאנחנו מביאים רעיונות מהשטח, עושים בהם התנסות מצומצמת, ואחרי זה מסיקים את המסקנות לגבי הצטיידות רחבה בתפוצה נרחבת. לכן, הפרויקט הזה לא עבר את התהליך מטה הארוך והמלא שצה"ל רגיל ויודע טוב מאוד לעשות, אלא אנחנו רוצים לקחת את הרעיון, להתנסות בו כמה שיותר מהר, ואז להביא לקבלת החלטות אם להשקיע כמויות גדולות של תקציב".

סא"ל ט' מסביר את המניעה משימוש ברובוט המשטרתי, "הסביבה שאנחנו בצה"ל חיים בה היא תמיד יותר מסובכת מהעולם האזרחי, במקרה הזה האויב תמיד מנסה לאתגר אותנו וינסה לשים את המטענים או החפצים החשודים שמשאירים באזורים בעייתיים להגעה, לכן אנחנו צריכים מערכת שהיא יותר גמישה, מסוגלת להגיע לנקודות הקשות ולתת שם את המענה. זה בעצם חלק מתחרות הלמידה שאנחנו מנהלים מול האויב".

הוא מפרט במעט על יכולותיו ומשווה אותו לרובוט המשטרתי, אך יש לו יתרון משמעותי: "מבחינת יכולות הוא דומה לרובוט שהמשטרה משתמשת בו, היתרון המרכזי זה באמת הגמישות שלו, אנחנו מסוגלים להפעיל אותו באופן מהיר וחד, במקומות שקה להגיע אליהם, גם אם צריך לאסוף את החפץ החשוד באזור הזה ולהביא אותו למקומות אחרים שיהיה יותר אפשרי להתעסק עם החפץ, זה היתרון שלו".

בשונה מפיתוחים שונים שמהווים שדרוג לכלי קיים, כאן מדובר בכלי חדש שקודם לכן פעולותיו בוצעו על ידי חיילים שנאלצו לסכן את חייהם: "לפני שהיה אותו היינו צריכים להוציא מבצעים צבאיים עם לוחמים, עם סיכון לכוחותינו, ובעצם להביא לוחמים לשטח המאוים". אגב, עלותו של כל רחפן כזה נעמדת בעשרות אלפי שקלים, סכום מזערי לעומת התועלת שתצמח ממנו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צ'מעו רחפן לפנטהון

מגניב

גם שופטים לא מזיזים לפרקליטות המושחתת

"חיומה" לא הבנתי מה הקשר בין שופטים פררקליטות לסרטון הזה ???

"לא מבין" עזוב אתה בחיים לא תבין

ברוך השם

אין על החרדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture