Hadas Parush/Flash90

נתניהו לדרעי: "בדוק היתכנות ליוזמה לבחירות ישירות לראשות הממשלה"

ראש הממשלה נתן יו"ר שס אור ירוק לבדוק היתכנות של העברת היוזמה בכנסת. בפגישה בין נתניהו לשר הפנים סוכם גם כי יו"ר ש"ס יברר עם כל הסיעות בנוגע לעמדתן בסוגיה. דיווח: דרעי יבדוק פשרות בנושאי דת ומדינה, ייתכן בניסיון לצרף את ליברמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש ביום שישי עם יו"ר שס השר אריה דרעי ונתן לו אור ירוק להמשיך לקדם בכנסת את יוזמת הבחירה הישירה, שתאפשר לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה בין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, ולבדוק את ההיתכנות שלה. כיום מסתמן שיש למהלך רוב בכנסת, שכן ליברמן תומך במהלך באופן עקרוני.

נתניהו אמר לדרעי במפגש: "אתה יכול להתחיל לבדוק את זה". עם זאת, נתניהו שמר על זהירות ולא התחייב למהלך כזה או אמר שהוא מעוניין בו. בפגישה בין נתניהו לדרעי סוכם גם כי יו"ר ש"ס יברר עם כל הסיעות בנוגע לעמדתן בסוגיה. עד כה ידוע כי הימין החדש, שס והעבודה בעד המהלך, ביהדות התורה נגד, ובליכוד ובכחול לבן טרם הביעו עמדה רשמית בנושא.

ב'ווינט' דווח כי בפגישה סוכם עוד, שדרעי ייפגש עם נציגי הסיעות החרדיות, במטרה לגייס "הסכמות" בסוגיות דת מדינה. משמעות הדבר היא לבדוק עד כמה רחוק הם יהיו מוכנים ללכת מבחינת הפשרות שלהן יצטרכו להסכים על מנת לאפשר לשותפים אחרים להיכנס לקואליציה – כאלו שסוגיות דת ומדינה חשובות ביותר מבחינתם, כמו יו"ר ישראל ביתנו אבידור ליברמן.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הסביר בראיון ל'הדרך' את המהלך: "כבר חודשים ארוכים שמשרדי הממשלה ועבודת הכנסת משותקים בשל כך שאנחנו בממשלת מעבר, זהו מצב בעייתי הן כלפי פנים והן כלפי חוץ. בחירות שלישיות כעת הן מיותרות ואף מזיקות למדינה, וגם אם תהיה הכרעה בבחירות הממשלה הבאה תוקם רק לאחר חג הפסח, מה שיכפה עלינו עוד חצי שנה של 'ממשלת מעבר' על כל המשתמע מכך, לרבות העובדה שלא נוכל להעביר את תקציב המדינה מה שיעמיק את הבעיות".

"כמובן, שהיה עדיף להקים ממשלת אחדות רחבה, כפי שקראנו שוב ושוב מעל כל במה אפשרית, לרבות השבוע במהלך האזכרה שערכנו למרן רבנו זצ"ל בכנסת וציטטנו את מכתבו ליצחק שמיר ושמעון פרס בקריאה להקים ממשלת אחדות. אנחנו היינו מוכנים להתפשר ולהגיע להסכמות, הענקנו לצד השני מחצית משרי הממשלה, מתווה הנבצרות שהציע הנשיא ועוד, אבל לצערנו נראה שיש מי שמחשק את גנץ ומונע ממנו להגיע להסכמות שיהיו הכי טובות בשבילו".

"לאור כך, הפתרון הנכון הוא לחוקק שוב את חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה ולקיים בחירות אך ורק לראשות הממשלה בין נתניהו וגנץ. מתוך הבנה שמי שיבחר הוא יהיה ראש הממשלה והצד השני יקבל את זה ויתמוך בו ובממשלתו כרצון העם. לנו בש"ס אין שום סיבה לחשוש מבחירות נוספות, הוכחנו בשנה האחרונה שוב ושוב את כוחנו שרק הולך וגדל, אני בטוח שאם יהיו בחירות נתחזק עוד יותר, אך כפי שכבר אמרתי, היינו מעדיפים להישאר עם המנדטים שקיבלנו ולהתחיל כבר לעבוד, בחירות נוספות יזיקו למדינה וצריך לעשות הכל למנוע אותן", דברי דרעי.

יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן מתנגד ליוזמה וגם עמיתו יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מסתייג ממנה. "אנחנו מתנגדים ליוזמת הבחירות הישירות, מדובר ברעיון מעניין ברמה תיאורטית אך לא יישומי. ללא הסכמים קואליציוניים שיחתמו לפני הליכה לבחירות ישירות, אין שום הגיון ביוזמה. נחזור לאותו הפלונטר", צוטטו גורמים ב'יהדות התורה'.

מהליכוד נמסר השבוע החולף כי, "ראש הממשלה נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה אלא את הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה – הממשלה היחידה שאפשר להקים ושמדינת ישראל זקוקה לה בעת הזאת". עם זאת, יו"ר הסיעה הטרי ח"כ מיקי זוהר, הנחשב מקורב לראש הממשלה, הביע תמיכה במהלך ואמר כי הוא מעריך שנתניהו בסופו של דבר יתמוך במהלך הזה.

איילת שקד מ'הימין החדש' אמר בשבוע שעבר כי, "יוזמת דרעי לבחירה ישירה במצב הנוכחי נכונה. נתמוך בה, החלו בכנסת לעבוד על החוק. ניתן לקיים בחירות עם אותו ספר בוחרים שקיים, בין שני המועמדים במפלגות הגדולות ביותר. ניתן לעשות זאת בחודש ובלי יום חופש כדי לחסוך עלויות. אז יצטרכו לשבת יחד כי העם בחר באופן ישיר את המועמד לראשות הממשלה . הדברים הם על דעת הימין החדש ועל דעת אריה דרעי. סה"כ הייתה סוג של הסכמה, חברי כנסת רבים אמרו שצריכים לחשוב על זה וגם כמה ח"כים מהליכוד אמרו שזה רעיון לא רע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתאבדים?
הרי הערבים יטוסו לקלפיות

נתניהו חופר לעצמו קבר,
הוא שוכח ש שישים וחמש מנדטים אמרו לו לא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture