הדס פרוש / Flash90

דרעי: "אני יודע שלפיד מתנגד בכל תוקף להקמת ממשלת אחדות רחבה"

יו"ר ש"ס על מגעי האחדות: "אני מקווה שעכשיו הגענו לזמן שיפנימו שאין משהו אחר חוץ מהצעה של ממשלה רחבה, עם המתווה שהציע נשיא המדינה". עוד הוסיף: "אני מוכן להתגמש בנושאים פוליטיים, אבל אני יהודי שומר תורה ומצוות, והנושאים הערכיים הם לא שלי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס הבוקר (חמישי) לפלונטר הפוליטי והניסיונות להקמת ממשלת אחדות, דרעי שיבח את התמיכה של כחול לבן במדיניות של נתניהו בסבב הלחימה האחרון. והוסיף כי הוא מקווה שהדבר יקרב אותנו לממשלת אחדות. "תוצאות הבחירות אומרות רק דבר אחד, וחבל שבזבזנו כל כך הרבה חודשים", כך דרעי בראיון ל'ווינט'. לערכתו אנחנו בדרך לממשלת אחדות, "בגלל המצב שהשתנה, ואני גם שומע מה עובר אצל ראשי כחול לבן. אני לא מדבר איתם, אבל זה מה שאני יודע ואני מקווה שאני לא מבלבל בין משאלות לב".

"אני מקווה שעכשיו הגענו לזמן שיפנימו שאין משהו אחר חוץ מהצעה של ממשלה רחבה, עם המתווה שהציע נשיא המדינה. אני מקווה שכל הנהגת כחול לבן הפנימו את זה", הוסיף דרעי. "אני יודע שלפיד מתנגד בכל תוקף, בעקשנות שקשה לי להבין אותה – 'רק לא נתניהו', 'לא יישב תחת נתניהו'. אני לא מבין את זה, החיים הם לא שחור ולבן. אפשר לראות באיזה מצב אנחנו נמצאים, איזה מטלות יש לנו. וזו רק ההתחלה, לא אפרט פה יותר אבל יש לנו מטלות קשות ומסובכות יותר מאשר אבו-אל עטא בעזה".

לשאלה האם הוא חושב שתקום ממשלת מיעוט עם הערבים אמר השר דרעי, "להבדיל מאחרים, אני מעולם לא חשבתי שהאופציה הזו קיימת. אני חשבתי שזו רק ירייה מאקדח קפצונים כדי להשיג הישגים אחרים, אני חושב שהיא לא קיימת, וגם מי שחשב שכן – הבין שהיא לא אחרי מה שראינו שקרה השבוע עם הרשימה המשותפת. כולם מבינים שזה לא לא מציאותי".

לדברי דרעי יש היום שלוש אפשרויות, "ממשלה רחבה במתווה של נשיא המדינה, בלי חרמות ופסילות, אפשרות נוספת היא חזרתו של ליברמן לגוש הימין, והאפשרות השלישית, ואני אומר אותה בכאב גדול, היא הליכה לבחירות. לכן אמרתי שאם נגזרו עלינו בחירות נוספות, אז עדיף ללכת לבחירה ישירה".

דרעי הוסיף שלמרות שלממשלה צרה יש עדיפות פוליטית מבחינת התיקים שניתן לקבל – "ישראל זקוקה לממשלה רחבה. אני לא רואה שום סיבה שבעולם, חוץ משיקולי אגו או שיקולים אישיים, למה לא להרכיב את הממשלה הזאת. גנץ, אשכנזי ויעלון מבינים את זה, והם צריכים להיכנס".

לשאלה האם יהיה מוכן להתגמש בנושאי דת ומדינה כדי לא להיגרר לבחירות בפעם השלישית השיב דרעי: "אני מוכן להתגמש הרבה בנושאים הפוליטיים שנוגעים לש"ס – תפקידים, שרים, תקציבים וכן הלאה. אבל אני יהודי שומר תורה ומצוות, והנושאים הערכיים הם לא שלי. אני לא מתפשר על הנדוניה שלי. אלה הדברים שאני כיהודי מאמין בהם, שמדינת ישראל כמדינה יהודית צריכה לשמור על הצביון של השבת. לכן אני נמצא בפוליטיקה, אני לא רשאי לוותר עליהם. זה לא משחק שווה בכלל שאתה מדבר איתי על זה. עם כל הכבוד לליברמן, אלה לא נושאים ערכיים, עובדה ש-30 שנה עשינו הרבה דברים ביחד והיינו חברים".

השר דרעי שמשמש גם כחבר הקבינט דחה בתוקף את דבריו של ליברמן לפיו בזמן כהונתו כשר הביטחון מנע נתניהו את החיסול של אבו אל-עטא, "מדובר ב"הצגה לא נכונה של הדברים". הוא סיפר על דיונים שהתקיימו בנושא לפני כשנה, בהשתתפות הרמטכ"ל דאז, רא"ל גדי אייזנקוט, ראש אמ"ן, אלוף פיקוד הדרום ועוד אלופים: "הייתה התלבטות גדולה, זה לא פשוט שכל ראשי מערכת הביטחון נגד שר הביטחון, מביעים נגדו עמדה גלויה. הם אמרו "בשום פנים ואופן, יש לנו יעדים אסטרטגיים חשובים יותר כמו מנהרות חיזבאללה בצפון". בתחילת ההסדרה עם חמאס, הם לא היו מעוניינים לשים את המשאבים בעזה אלא בצפון. נתניהו מקשיב למערכת הביטחון, וכשהגיע העיתוי הנכון הלכנו על זה", סיפר דרעי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברור שלפיד מנסה לטרפד את הקמת ממשלת אחדות, מה השאלה כאן? שאל השאלות היא האם לפיד מעונין בכלל שתקום ממשלה אם בכלל נקי מה הוא מבין בכלל, שוטה שכמותו חוץ מלהקניט את החרדים הוא לא לא ניודע לעשות כלום!!!
בעצם שכחתי יש עוד משהו שהוא יודע היטב לעשות והוא ללבוש שחור ורק שחור כמו חייו השחורים משחור…

כל הכבוד רבי אריה אין עליך אוהב לשמוע אותך תמיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture