שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', השתתף היום (שני) בדיון מהיר של ועדת הכספים, לעניין התחבורה הציבורית בישראל. השר השיב לשאלות חברי הכנסת, לעניין התחבורה הציבורית בישראל, ותחלואיה: "ללא כל ספק סוגיית השירות, זה מענה חשוב מאוד, הצורך גדול לסנכרן בין הולכי הרגל, בין נסיעה באופניים לשימוש באוטובוסים. אנחנו עובדים על התקציב הבא שיגיע עם סל מאוד רחב של כלים".
סמוטריץ' הוסיף לפרט את המקורות התקציביים לביצוע תוכניותיו: "יש מיסוי שיש לעשות. זה חשוב לפרויקטים שאנחנו רוצים להקדם. הסובסידיה עלתה משבעה מיליארד לתשע מיליארד בעניין של תוספות שירות. קיבלנו התחייבות מהאוצר וזה נתקע תקציבית. יש דברים שישדרו צעדים דרמטיים. צריך את הזמן לראות שהם עובדים, יש צורך ללמוד ולתקן, כמו למשל בנושא הנתיב המיוחד".
"בנוסף, קיבלתי החלטה שאנחנו הולכים לסגור במשך שישה שבועות את אחד מנתיבי איילון, וזה משמעותי. אם נעבוד רק בלילות זה ייקח שנה וחצי, לסיים את הפרויקט, כי בלילות אנחנו עובדים רק שלוש שעות. במקום לעבוד שלוש שעות בלילה, נעבוד במשך היום לאורך שישה שבעות. אנחנו נעשה ככה בהמשך את פרויקט החשמול. שר שהוא לחיץ פוליטי היה מפחד. לי יש את האומץ ואני אצטרך לבקש את הגיבוי שלכם כדי שהדברים יקרו יותר טוב. קבלן שעושה את העבודה הזו בחודשיים ברצף ייקח פחות במחיר".
עבודות יום כולל שבת
או שבת כלול בלילה !?