צילום: הדס פרוש / פלאש 90

ליברמן מסית: "הערבים והחרדים – קואליציה אנטי ציונית" • צפו

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן אמר במסיבת עיתונאים שכינס: "גפני משבח את טיבי, וטיבי שר שיר הלל לגפני". והוסיף: "אין סיכוי שנשב בממשלה צרה או בממשלת מיעוט". בתוך כך, בלוק הימין צפוי להתכנס היום בשעה 15:30 בכנסת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כינס הצהריים (רביעי) – 11 שעות לפני סיום המנדט שהוענק ליו"ר כחול לבן, בני גנץ להקים ממשלה, מסיבת עיתונאים בכנסת בה הצהיר: "אנחנו לא נצטרף לא לממשלה צרה ולא לממשלת מיעוט. ממשלה מהסוג הזה לא תוכל לתפקד. כל מה שאנחנו רואים זה דרך בטוחה לבחירות נוספות". ליברמן הוסיף: "אני מניח שכל המפלגות יעשו הערכות מצב ואולי מחר נהיה יותר חכמים. אולי כדאי לוותר על תקופת 21 הימים". בתוך כך, בלוק הימין צפוי להתכנס היום בשעה 15:30 בכנסת.

תחילה סיפר ליברמן על המאמצים שעשה על מנת להקים ממשלת אחדות: "עשיתי כל מאמץ, הפכתי כל אבן, על מנת להגיע לממשלת אחדות לאומית ליברלית – בדיוק כמו שהבטחנו לבוחר. עשינו הרבה עבודה שקטה בצורה מכובדת וסולידית. היינו קרובים לאחדות. כל מה שהפריד בינם לבין האחדות, ואני רוצה לצטט את הנשיא, היה בעיקר ויכוח אישי. לא היה שום פער מהותי. אחד לא היה מוכן לקבל את מתווה הנשיא והשני לא היה מוכן להיפרד מהגוש המשיחי שלו".

הוא התייחס למו"מ של השבועות האחרונים, ואמר: "השתדלתי לא להיגרר למבול ההשמצות והשקרים שהציפו בתקשורת וברשתות החברתיות. ניסינו להתנהל באיפוק רב. גם פיתויים שמו בפנינו, פיתויים גדולים מאוד – ממלא מקום ראש הממשלה, רוטציה בשנה אחרונה, חצי המלכות פלוס עשרה אחוז. שמעתי בבוקר את אחד הפרשנים שאמר שליברמן מבין שכרגע המניה שלו בשיא וצריך למכור את המניות כשהן בשיא אחרת הן מתרסקות. אז לפי הנוכחות התקשורתית אכן המניה שלנו בשיא, אבל אנחנו לא מוכרים את העקרונות בשביל כסאות, גם אם מדובר בכיסא הכי מרופד".

"כרגע אנחנו ניצבים מול שני אתגרים, ביטחוני וכלכלי ולכן אין שום אופציה אחרת חוץ מממשלת אחדות. וכשאני שואל למה לא הקמנו ממשלת אחדות ליברלית, אז גם פה הדברים ברורים. לצערי נתניהו פשוט משעבד את כל תנועת הליכוד לטובת המפלגות החרדיות. אם אתם שואלים אותי מי אשם במצב – אלה שתי המפלגות ביחד. גם כחול לבן וגם הליכוד. היה משחק האשמות מצד שני הצדדים בלי נכונות באמת לקבל החלטות קשות דרמטיות. גם נתניהו, שבכל דרך ניסה למשוך ולשמור על הגוש החרדי, וגם גנץ, שמעולם לא קיבל את מתווה הנשיא".

בשלב זה התחיל יו"ר ישראל ביתנו להסית נגד הציבור החרדי, הוא טען כי כחול לבן פנו למפלגות החרדיות ולכן היא אשמה בכך שאין ממשלת אחדות: "חלק גדול מהזמן כחול לבן שיחקה משחק כפול ושמרה על ערוצים פתוחים למפלגות חרדיות והציעה להן הצעות. לכן מבחינתי שניהם אשמים".

"מה מטריד אותנו, למה נטפלנו למושג הזה ממשלת אחדות?", המשיך ליברמן להסית. "כשגפני פותח את ישיבת ועדת הכספים ומשבח את אחמד טיבי, ואחמד טיבי שר שיר הלל לגפני, על שיתוף הפעולה הזה אנחנו מדברים. זה שיתוף פעולה בין ח"כים ערבים לחרדים. זו קואליציה אנטי ציונית שמשחקת בין שני הגושים. הרשימה הערבית היא גיס חמישי, ולצערי גם המפלגות החרדיות הופכות להיות אנטי ציוניות".

"היה ברור שלא נלך לקואליציה שנתמכת בצורה ישירה או עקיפה על ידי הרשימה המשותפת. שמרנו על ערפל קרב על מנת ליצור מנוף לחץ על נתניהו. לצערי גם זה לא עזר". הוסיף ליברמן. "מה צריך לעשות? להערכתי יש שני דברים קריטיים. כל המפלגות הציוניות צריכות להתחייב לאמנה משותפת בנושא דת ומדינה. אי אפשר שהחרדים ישחקו בין שתי המפלגות הגדולות. הדבר השני קשור ליציבות השלטונית: זה לא סוד שאני חסיד גדול של בחירה ישירה. לצערי אי אפשר לשנות כללי משחק תוך כדי משחק וזה לא רלוונטי לבחירות הקרובות, אבל צריך לעשות דיון משמעותי".

בפתח ישיבת הסיעה של ישראל ביתנו בתחילת השבוע הציב ליברמן אולטימטום ואמר כי אם עד היום (רביעי ב-12:00) לא יחתמו על הסכם קואליציוני – כל אחד לנפשו. אם עד חצות לא תוקם ממשלה, תיכנס ישראל לראשונה בתולדותיה לתקופה בת 21 יום שבה כל אחד מחברי הכנסת יוכל לקבל את המנדט להרכבת ממשלה. בסיומה, תיתכן מערכת בחירות שלישית בתוך פחות משנה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוב אותה מנגינה מסיתה. חבל שלא עוצרים אותו בגין הסתה. ממש לא ממלכתי בדיבור. מקווה שיחליט לצאת לגימלאות כי ממש לא מענין איתו יותר אפילו בצחוק.

כל מי ששמע היום את ליברמן, מבין, שהוא לא יסכים לשבת בממשלת ימין-חרדים, אא"כ נתפשר בדברים מהותיים ודרמטיים – מה שכמובן לא נסכים. ולכן, הח"כים שלנו חייבים!! להבהיר מיד שאין על מה לדבר. אחרת, הם סתם יוותרו על כמה דברים, נאכל פדיחות, נוריד לעצמנו את המחיר במו"מ עתידי ולבסוף ליברמן יסרב ולא נתקדם לשום מקום.

אדוני כבוד הנשיא, אנא נצל את ההזדמנות של אמירותיו של ח"כ ליברמן בכדי לגנות את אמירותיו כנגד הציבור החרדי בצורה ממוקדת כמו נגד ערבים (ולא רק בדרך אגב תוך)

ימח שמו ושם זכרו. סופו כטיטוס נבוכדנאצר והיטלר ימ"ש

למה לא עוצרים אותו באמת הרי זה עבירת חוק לכל דבר ?!
אין מקום בכלא כי כל הפוליטיקאים שם הא!

כול מילה בסלע
אין עוררין ,???

שמשהוא יזכיר עיווט דוברמן שיש בארץ יהודים לפני קום המדינה.שינויים שיעשה ברוסיה

חחחחח נננננרררראאאאהההה לכם שאני יקשיב לפסיכי הזה 36 דקות.
בזמן הזה אני קונה כרגע נצח ביושבי עם בני ומשנן איתו תורה.
למי שמועניין לשמוע אני לומד איתו את חשיבות תפילת 18

איזה סירחון יוצא מימך ליברמן זה לא משהו חדש אבל היום כולם הצליחו להריח את הצחנה שלך אני תמיד אומר שבשביל לא לדבר שטיוות לא חייב לשתות וודקה לפני כול מסיבת עיתונאים

הבחור הרוסי שיכור נודף ממנו וודקא איך הוא מעיז לכנסת מסיבת עיתונאים

לא שומעים ממנו גינוי לביטויי ההסתה.
רק את נתניהו הוא מעיז להוכיח, ורק על 'הסתה'(כלשונו) כלפי ערבים ולא כלפי חרדים

מה שצומי מסוגל לעשות לבן אדם…….

ימח שמו, אם הוא משווה את כל החרדים לחרדים של סאטמר אז בואו נשוה את כל החילונים לחילונים השמאלנים

תזכירו כמה מנדטים יש לו!?
הוא מדבר כאילו יש לו 59 מנדטים וחסרים רק אחד של הליכוד ואחד של כחול לבן..

איבט אתה כל כולך מעוות.
אתה שחקן לא קטן במשחק השחמט אתה מטרטר בפעם השלישית את עם ישראל למערכת בחירות מיותרת. רוסי! תיזור לאדמת רוסיה סטלין מחכה לך בפינה שם.

יש למפגר 9 מנדטים

חסר שכל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture