צילום: גילי יערי / פלאש 90

סמוטריץ' ושקד מקדמים פריימריז פתוחים לרשימה אחת לציונות הדתית

השניים נפגשו היום ודנו באפשרות לקדם יחד פריימריז פתוחים להקמת רשימה אחת בציונות הדתית שתתמודד בבחירות הקרובות, יו"ר 'הבית היהודי' פרץ מתנגד למהלך ובסביבתו טוענים: "כל רצונם הוא להדיח אותו מההנהגה". ב'עוצמה יהודית' מברכים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת הבחירות לכנסת ה-23 נפגשו היום יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר הימין החדש ח"כ איילת שקד בתל אביב ודנו בקידום פריימריז פתוחים להקמת רשימה אחת גדולה בציונות הדתית שתתמודד בבחירות הקרובות.

ב'וואלה' דווח כי המהלך נרקם בניגוד לעמדתו של יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ. גורמים בכירים בבית היהודי, מפלגתו של פרץ צוטטו באתר אומרים: "נראה שכל הרצון שלהם (שקד סמוטריץ) ללכת לפריימריז פתוחים נועד בשביל להדיח את הרב פרץ ואת הבית היהודי מהנהגת הציונות הדתית".

באפשרות זו תומך גם יו"ר עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר, אמש אמרו במפלגתו כי היא "תפעל גם בבחירות האלו על מנת ליצור חיבורים פוליטיים בשביל לעבור את אחוז החסימה ולהגדיל את כוחו של גוש הימין, בדיוק כפי שפעלה לאיחודים בשתי מערכות הבחירות הקודמות". במפלגה הוסיפו כי "בזכות החיבור עם עוצמה יהודית, איחוד מפלגות הימין עברה את אחוז החסימה בסיבוב הראשון, וכך בכוונתנו לפעול גם עכשיו לאור המצב המסוכן אשר מסתמן בציונות הדתית".

בעוצמה יהודית דרשו לערוך פריימריז פתוחים. "בשנה האחרונה נמצאת הציונות הדתית בנקודת מפנה שבה הפוליטיקה המגזרית עברה שינוי מקצה לקצה. אין זמן יותר מתאים מזה לערוך פריימריז בצינות הדתית ולהרכיב רשימה איכותית אשר משקפת את רצונם של אנשי הציבור הדתי לאומי".

לפי הדיווח יו"ר הימין החדש איילת שקד עדיין לא החליטה באיזו מסגרת היא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-23, כשהאפשרויות העומדות בפניה הם – ריצה בימין החדש עם שר הביטחון נפתלי בנט, חזרה להנהגת הציונות הדתית באמצעות ניסיון להתמודד בפריימריז פתוחים, או התפקדות לליכוד במקביל לפסק זמן מהחיים הפוליטיים. מקורביה טוענים כי שקד לא קיבלה החלטה סופית, אך בשיחות שערכה היא רואה את האפשרות של פריימריז בציונות הדתית כמועדפת עליה.

בסביבתו של פרץ אמרו לאתר כי המהלך לפריימריז פתוחים נועד לפלג את הציונות הדתית: "חבל שמיד לאחר יציאה לבחירות נוספות, יש מי שבוחר להתעסק בפלגנות במקום באחדות, ובהמשך המחלוקת בציונות הדתית במקום להתחבר יחד ולהציג רשימה מאוחדת ומגוונת". עוד הוסיפו כי "לאורך שתי מערכות הבחירות האחרונות הרב רפי פעל בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים, במטרה להגדיל את כוחה של הציונות הדתית בממשלה ובכנסת. מפתיע ומצער שיש מי שבוחרים לעשות יד אחת מאחורי גבו של הרב רפי במקום להמשיך את שיתוף הפעולה".

מלשכת סמוטריץ' נמסר בתגובה: "השר סמוטריץ וח"כ שקד עובדים ביחד כבר חמש שנים. יש שיתוף פעולה נהדר בין השניים שדנים כבר תקופה ארוכה בעתיד המחנה הלאומי והציונות הדתית". מלשכת שקד נמסר בתגובה: "שקד וסמוטריץ' בקשר רציף לגבי עתיד הימין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על הימין לגלות אחריות, לא משנה מי בראש או איך תקבע הרשימה, חובה להגיע מהר להסכמות ובלי למשוך זמן ולהעכיר את האוירה. אין לנו פריבילגיה לזרוק שוב עשרות אלפי קולות לפח!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture