בית המשפט העליון ברוסיה. צילום: ויקפדיה

תרצה 7.5 שנות מאסר: ביהמ"ש הרוסי דחה את ערעור נעמה יששכר

בתום דיון דרמטי החליטו שופטי בית המשפט העליון ברוסיה לדחות את ערעורה של הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה באשמת הכנסת חומרים אסורים למדינה והיא תמשיך בריצוי עונש המאסר שהוטל עליה. נתניהו: "אני לא מוותר. אפעל להשיב אותה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית המשפט ברוסיה דחה היום (חמישי) את ערעורה של נעמה יששכר, הכלואה בכלא הרוסי זה שמונה חודשים לאחר שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר באשמת הברחת סמים, והיא תמשיך לרצות את 7.5 שנות המאסר שהוטלו עליה.

לאחר ההחלטה שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אמה של נעמה יששכר בטלפון ואמר לה: "חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט – אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה".

במהלך הדיון, יששכר פנתה לשופטים ואמרה: "אני לא קניתי לא לקחתי מאף אחד ולא שמתי בתיק שלי את החומרים שנתפסו אצלי". לדבריה: "השוטרים שמצאו את זה בתיק שלי חשבו שנכון להאשים אותי בפשע, לא הסבירו לי את המשמעות של האירוע, אני מעולם לא הייתי ברוסיה, אני לא דוברת השפה ולא מכירה את החוקים במדינה".

נעמה דיברה מתוך תא זכוכית באולם שבו התקיים הדיון וטענה כי הרשויות אילצו אותה לחתום על הודאה: "התבקשתי לחתום על מסמכים בשפה הרוסית, למרות שאני לא מכירה אותה, לא הביאו לי מתורגמנים שיעזרו לי להבין ולמלא תשובות ולכן אילצו אותי לחתום מבלי שהבנתי. לא הייתי מודעת לכך שהפללתי את עצמי בכך שחתמתי". נעמה הוסיפה: "כאשר הכריחו אותי לחתום על המסמך ברוסית, כתבתי בכתב ידי שאני לא מבינה רוסית ושנשאלתי איפה אני עובדת ואיפה נולדתי".

"חשוב לי להגיד שאני לא ידעתי שזה בתיק שלי, אך זה אכן היה שם", אמרה נעמה. "לא היו לי שום כוונות להבריח סמים לרוסיה, ולא לחצות את הגבול. עכשיו, אחרי שהרחבנו את צוות ההגנה שלי – אני מבינה שאני לא אשמה".

בסיום הדיון פנתה שוב יששכר אל השופטים ואמרה: "לפני שעולים לטיסה בחברה ישראלית, נוסעים נשאלים האם הם לוקחים איתם משהו בתיק או שלמישהו הייתה גישה לתיק שלהם. האם הם ארזו את התיק בעצמם, האם מישהו נתן להם משהו להעביר. השאלות האלה נשאלות מכיוון שזה נפוץ להחליף בתרבות הישראלית להחליף מתנות וחפצים מסוימים בין חברים. השאלות האלה אינן 'מאשימות' אלא באות להגיע כדי להעלות מודעות".

"אני רוצה להדגיש שאף אחד מעולם לא שאל אותי האם הסמים הם שלי, מעבר לכך באותו רגע ממש נופנפנתי כשאמרתי שהם לא שלי. אני מצטערת על חוסר המודעות שלי וחוסר הזהירות שלא ידעתי מה נמצא בתיק שלי. לא הייתה לי כוונה להחזיק את הסם ולהיכנס איתו לטריטוריה של רוסיה, לא יכולתי לבצע את הפשע כפי שתואר בסעיף האשמה. אני מתחתנת בפני בית המשפט שיכיר בכך שאני תשעה חודשים מאחורי סורג ובריח במדינה זרה, מבודדת גם מבחינת השפה ולכן כמעט לא מדברת". לסיכום אמרה נעמה: "ההרשעה הזו תהרוס כל דבר טוב שעשיתי בחיי על בסיס שתי הרשעות שאיני אשמה בהן. אני מבקשת מבית המשפט שיזכה אותי מהרשעות אלה".

עו״ד שמייצג את יששכר, ואדים קלוגבנט, אמר בדיון כי "אם אתם טוענים להברחה תוכיחו שהיא ידעה שיש לה סם בתיק, לקחתם טביעות אצבע מהסם בשקית, איפה הסם?", שאל. "הסם נהיה פנטום ואיפה אחד לא יודע איפה הסם? כל ישראל עוקבת אחרי התיק הזה, אחרי ההחלטה שלכם, ישראל שותפה של רוסיה, וארה"ב שותפה של ישראל. נעמה אזרחית של שתי המדינות. כולם אומרים שיש פן פוליטי בתיק ואני לא רוצה לערב את בית המשפט בספקולציות, מה הנזק שיגרם לרוסיה אם היא תשוחרר? ומה התועלת שתהיה אם תוחזק?".

מהתביעה נמסר בשלב הסיכומים: ”העבירה נעשתה בשעה שהמטוס חצה את הגבול עם רוסיה, לא היו טעויות בפרוטוקול, בהליך חקירה, כל העדויות תקינות, כל הטענות של צוות ההגנה כולל של נעמה כי הם הומצאו לא מבוססות בשטח הפדרציה הרוסית והאיגוד הסחר האירו-אסייאתי".

הדיון בערעור של נעמה יששכר נערך משעות הבוקר בבית המשפט העליון ברוסיה. במשפחתה של נעמה הייתה תקווה גדולה ואופטימיות שהיא תשוחרר, בעיקר לאחר התבטאותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר לפני יומיים: "אני לא קוסם, אבל אני מבטיח דבר אחד, מביא את נעמה יששכר הביתה".

"ההתרגשות גדולה. יש פה המון אנשים, לא ציפיתי לכמות כזאת, אנחנו בתקווה שנוציא היום את נעמה לחנוכה", אמרה האם, יפה יששכר, לפני הדיון. "היא די חוששת, כל הדיונים עד עכשיו היינו אני והיא, עכשיו היא תהיה מול הרבה אנשים. היא גם נשפטת בתוך קופסת זכוכית כשהיא מרוחקת מכולנו. נעבור את זה, היא תגיד מה שהיא צריכה לומר ונוציא אותה. אני מקווה שיראו אותה, יבינו את החפות שלה. אני לא מכינה את עצמי לתרחיש שלילי".

"אין לי ספק שראש הממשלה באמת עושה את מרב המאמצים לשחרור שלה. אבל זה לא משנה מה הוא אומר, הכול בידיים של פוטין. אני מתחננת בפניו שהבת שלי תגיע לארץ", אמרה האם והוסיפה, "אני מקווה שהם יוציאו אותה היום, אני מנסה לנקות את עצמי מכל מיני ספקולציות. אני יודעת שנעשים דברים מאחורי הקלעים ואני מקווה שגם בבית המשפט הזה במוסקבה הצדק ייראה ושיגידו לה 'לכי הביתה'".

בתגובה לדבריו של נתניהו שאמר שיביא לשחרורה, אמרה אמא של נעמה, יפה: "אהפוך עולמות על מנת שנעמה תדע שהצהרת כי תשחרר אותה. נעמה עצובה ודרוכה לקראת הערעור שלה בחמישי ואני בטוחה שכשיוודע לה שאמרת שאתה תביא אותה מרוסיה יעלה חיוך על פניה והיא תהיה מלא תקווה להיות בישראל בחג החנוכה".

עוד צוטטה ב'חדשות 12': "צפיתי בנאום הערב. זה היה מרגש. אנחנו לא יודעים אם יש סיכום, אבל זה כן היה מרגש וכן מעורר תקווה ואופטימיות זהירה. אני רואה בזה סוג של תשובה למכתב שלי, ועדיין קוראת לראש הממשלה גם להשיב וגם לפעול ביומיים שנותרו עד הערעור בחמישי. יותר מהכול, היה מחמם את הלב שמישהו בקהל צעק מה עם נעמה והוא אמר את זה בתשובה. לעם אכפת והוא עומד מאחוריה. אני קוראת מכאן שוב לראש הממשלה להמשיך לפעול ביומיים הקרובים להחזיר את נעמה הביתה".

אמה של נעמה יששכר שיגרה אף מכתב לנתניהו בו היא כותבת כי מעצרה של ביתה היא 'פוליטית': "אמש פורסם כי שמונה מבכירי המשק הישראלי נעצרו ליממה בשדה התעופה ברוסיה וגורשו חזרה לישראל כאחרוני הפושעים. אירוע מצער זה מתווסף לסירוב של הרוסים לאפשר לילדה ישראלית לחזור לחיק אביה המתגורר בישראל. שלא יהיה ספק, אדוני ראש הממשלה, הקשיחות הזו מכוונת לישראל ולאזרחי ישראל. מדובר בעניין פוליטי ומדיני של רוסיה כלפי מדינת ישראל ואזרחיה".

כזכור רק אמש פורסם כי גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו כי למרות הצהרתו שהוא מחזיר את נעמה הבייתה, העניין יקח זמן. "בדבריו אתמול התכוון נתניהו לומר שהוא מחויב להביא את נעמה יששכר הביתה. זה יקח עוד זמן. מתנהלים מגעים בנושא וראש הממשלה לא מרפה ומחויב לכך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה השם לתפילה?

כל הכבוד לביבי
זה מראה לנו עד כמה הכפת לו מכל אזרח ישראלי

אסור לתיירים להגיע לרוסיה ולא לסוצ'י – נקודה

זה מדיניות החוץ " המוצלחת " של נתניהו השרלטן

מסכנה !

פחחח למישהו היה ציפיות מרוסיה הקומוניסטית בולשביקית דיקטטורית?

היות ואיווט השמן הוא כידוע סוכן זר של רוסיה עכשיו הוא שולח את פוטין ימ"ש להתנקם בביבי

לא ברור למה ביבי השחצן צריך לדבר בכוזה כ"כ רהבתנית למי זה נותן ומה זה מוסיף

השם לתפילה: נעמה בת יפה
(לפי הפרטים שמופיעים בכתבה)

בתוך השאלה ענית את התשובה – למה ביבי צריך לדבר כך – כי הוא שחצן מצחין וגאוותן .

כרגע זאת הגזירה משמים. נעמה היא הקורבן על חילולי השבת ולשון הרע על גדולי ישראל וחוסר אהבת חינם בארץ ישראל במדינת ישראל.
רון קובי הוא חלק גדול מהגזירה הזאת.
וכן, אין אמונה בגויים.
אין אמונה בפוטין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture