צילום ארכיון: איתמר אייכנר, ווינט

נתניהו נחת בישראל עם נעמה יששכר: "הפרשה העיבה על היחסים עם רוסיה"

ראש הממשלה הסביר את מעורבותו בפרשה: "זה היה עלול לפגוע באינטרסים חיוניים ולכן נדרשה מעורבות של ראש הממשלה". גורם מדיני טען כי נתניהו היה בכל מקרה נוסע למוסקבה: "זה ביקור שנגע בדברים חשובים למדינת ישראל ולביטחונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר כמעט עשרה חודשים בכלא הרוסי ומאבק ציבורי ומשפטי גדול, נעמה יששכר שוחררה היום (חמישי) מהכלא ונחתה במטוס ראש הממשלה בישראל. מוקדם יותר משמר הגבול הרוסי העביר את הצעירה לשדה התעופה, היא נפגשה עם אימה יפה, ולאחר מכן השתיים עלו על מטוס ראש הממשלה. בתגובה ראשונה לאחר הנחיתה אמרה: "עדיין בשוק מכל הסיטואציה אבל אני מודה על הכל".

ראש הממשלה סיפר על פגישתו עם נעמה יששכר, ואמר כי "נעמה מאוד התרגשה, אי אפשר לתאר. זאת פעם ראשונה שהיא יוצאת החוצה, רואה עצים ושמיים, לא פשוט. היא לא ראתה את השמיים לפני כן, והודתה לי ולרעייתי". לדברי בכיר ישראלי, סוגיית המעצר של נעמה ברוסיה שונה מכל מעצר של ישראלי אחר בעולם, שכן המשבר הזה יכול היה להעיב על היחסים האסטרטגים עם רוסיה.

ראש הממשלה הוסיף כי "היחסים עם רוסיה הם יחסים אסטרטגיים ראשונים במעלה. הם היו יכולים להיגרר להתנגשות צבאית ובעבר התגברנו על זה ומנענו התנגשויות. פרשת נעמה הייתה עלולה היה להעיב על כל מערכת היחסים והיה צריך לפתור את זה כי זה הלך ותפס תאוצה. זה היה עלול לפגוע באינטרסים חיוניים ולכן נדרשה מעורבות של ראש הממשלה".

בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר כי המעורבות החריגה של נתניהו ויועציו בפרשה נבעה מכך שבניגוד למקרים אחרים של ישראלים שעצורים בחו"ל, כאן היתה למדינה אחריות על גורלה של נעמה בגלל נושאים אחרים שקשורים ליחסי ישראל-רוסיה ובראשם הסגרת ההאקר הרוסי, אלכסיי בורקוב, לארצות הברית. "פירקנו את המוקש הזה. נקלענו למצב לא סימפטי והיינו צריכים לפרק מוקש", אמר נתניהו.

גורם מדיני טען כי ראש הממשלה בכל מקרה היה נוסע למוסקבה כדי לעדכן את הנשיא פוטין בפרטי תכנית המאה. "מוסקבה היא הבירה השנייה בחשיבותה כיום אחרי וושינגטון, ולכן היה חשוב להציג את התכנית לפרטי פרטים". לדבריו, השניים דנו שוב בסוגיית בנושא הנוכחות האיראנית בסוריה: "יש כל הזמן איומים חדשים והתפתחויות. ישנו נושא שקשור גם לארה"ב, גם ישראל וגם לרוסיה והוא עלה בפגישה".

עוד הוסיפו מקורביו של ראש הממשלה, כי נתניהו דן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועם הנשיא פוטין בתפקידה של איראן בהסדר עתידי בסוריה. "השאלה היא מה יהיה ההסדר בסוריה ואנחנו רוצים הסדר שישרת אותנו במיוחד בכל הנוגע להוצאת האיראנים מהמדינה", אמר הגורם הבכיר בפמליית נתניהו. לדבריו, "זה ביקור שנגע בדברים חשובים למדינת ישראל ולביטחונה".

גורם ישראלי בכיר הצהיר אתמול כי "לא הייתה עסקה עם רוסיה" לשחרורה. לדבריו, "השחרור נעשה כמחווה של הנשיא פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו. המדינה פעלה בעניינה של נעמה לא רק בגלל הערבות ההדדית, שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכולה הייתה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה".

נתניהו נועד הבוקר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בקרמלין במוסקבה, והתייחס להחלטתו להעניק חנינה לנעמה יששכר: "אני רוצה להודות לך בשם כל עם ישראל על ההחלטה המהירה שלך לתת חנינה לנעמה יששכר. זה דבר שמרגש את כולנו והתודה שלנו ניתנת מכל אזרחי ישראל, מכל הלב". נתניהו הוסיף כי, "כל הביקורים שלנו והשיחות שלנו חשובים. הביקור הזה מסמל חימום עוד יותר גדול של היחסים בינינו".

פוטין אמר לנתניהו: "פניתם אלינו בבקשת חנינה לאזרחית ישראלית". הנשיא הרוסי סיפר כי פגישתו בשבוע שעבר עם יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר, סייעה בקבלת החלטתו לחון את הצעירה הישראלית. "החלטתי לתת לה חנינה וזה הרבה בזכות המפגש עם אימא שלה", אמר הנשיא. "אבל צריך לזכור שגם מצאו אצלה סמים בתיק. אני מאחל כל טוב לה ולבני משפחתה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך הבאה לישראל נעמה היקרה!!!!
הודו לה' שאת פו עכשו ולא רק בעוד 7 שנים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture