הפיצול בשמאל: ח"כ סתיו שפיר הודיעה שתרוץ באופן עצמאי

יו"ר התנועה הירוקה הכריזה על ריצה עצמאית ותקפה את מפלגות השמאל: "אם הם יחליטו להמשיך בעסקנות פנימית שתוביל להתאבדות - אנחנו לא נשב על הטיטאניק הזו". מנגד קראה לריצה משותפת: "אני קוראת לעמיר פרץ ולניצן הורוביץ, אל תהיו סרבני אחדות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ סתיו שפיר דיברה הערב (רביעי) בכנס הפעילים הראשון של המפלגה לקראת בחירות 2020, והבהירה כי עדיין לא זנחה את המאמצים העיקשים שלה לאחד בין כל מפלגות השמאל, אולם לדבריה ראשי המפלגות במחנה מסרבים לפי שעה לקבל החלטה, למרות ההצהרות כלפי חוץ ולכך היא תרוץ באופן עצמאי.

בנאומה אמרה שפיר: "חשוב לי לדבר איתכם בכנות. בשבועות האחרונים, כולם שואלים אותי רק שאלה אחת: איפה תרוצו? במרצ? עם מפלגת העבודה? אני עשיתי הכל למען איחוד גדול של השמאל. מובן שזה הדבר שהמצביעים שלנו חולמים עליו. מובן שזה הדבר ההגיוני לעשות – כששתי המפלגות הוותיקות במחנה מדשדשות סביב אחוז החסימה".

"לכן, בבחירות הקודמות, אחרי שזכיתי במקום השני בפריימריז של מפלגת העבודה ומקומי בכנסת היה מובטח – גם לזו הנוכחית, החלטתי לעשות מעשה, לקום ולהבטיח לבוחרים שאם פרץ, מסיבות לא ברורות, לא ילך לאיחוד – אני אלך לעשות איחוד בעצמי. אני מודה שלא ציפיתי שכצעירת חברות הכנסת, אצטרך שוב ושוב למצוא את עצמי בנעליי המבוגר האחראי, אבל כמו במשבר האקלים – גם בפוליטיקה – לפעמים צריך להזכיר גם לוותיקים מאיתנו שהתמונה הרחבה חשובה יותר מהאינטרסים האישיים, וגם יותר ממאבקיי העבר".

"הייתי ממהנדסי המחנה הדמוקרטי, וויתרתי על מקומי בעבודה כדי להבטיח שמרצ לא תיפול מתחת לאחוז החסימה, ואיתה כל הגוש להחלפת נתניהו. הצלחנו בספטמבר. אך לצערי – הפעם מרצ מקשים עלינו להצליח לעשות זאת שוב. אבל אנחנו לא מוותרים גם למי שויתרו על עצמם ועל המצביעים של כולנו. לכן גם הפעם, לאור הקרב הפנימי במרצ, באתי עם פתרונות והצעתי הכל. הצעתי להקפיא את המקומות ברשימת המחנה הדמוקרטי, הצעתי לשריין את עיסאווי פריג׳ במקום השני, במקום שלי – הצעתי שהעם יקבע מי יעמוד בראש המחנה הדמוקרטי בפריימריז פתוחים, הצעתי אפילו חיבור רחב עם מפלגת העבודה – והתשובה שקיבלתי, שתיקה. שתיקה רועמת".

"חברים, המחנה שלנו יעניש את מי שלא ילך לאיחוד. אני קוראת לכם, לעמיר פרץ ולניצן הורוביץ. אל תהיו סרבני אחדות. אל תחתמו במו ידכם על תעודת הפטירה של העבודה ומרצ. בואו ניפגש, שלושתינו, ונבנה ביחד מסגרת חדשה שתחבר את המפלגות הוותיקות למפלגות החדשות, לדור הצעיר. אני מאמינה שאם אנחנו נילחם יחד, אנחנו לא רק נוציא את נתניהו מבית ראש הממשלה. אנחנו גם נקים כאן ממשלה טובה באמת לישראל, שתפעל בשביל המחר שלנו".

"זו יכולה להיות תקווה אמיתית. אבל היא לא תחכה לנצח. היא לא תמוסמס בגלל מאבקים פנימיים. ולכן, חברים, המפלגה הירוקה רצה לכנסת. אם במחנה השמאל ישכילו ויבינו שאיחוד הוא נדרש – נבוא בחפץ לב ונביא איתנו את כל האנרגיה החדשה שהבאנו לפוילטיקה הישראלית. אך אם הם יחליטו להמשיך בעסקנות פנימית שתוביל להתאבדות – אנחנו לא נשב על הטיטאניק הזו".

"אנחנו נרוץ בכל הכח, אם המפלגות הוותיקות בשמאל ימשיכו להסתכסך בתוך עצמן ולהקטין את השמאל עוד ועוד כשהן מסרבות לכל הצעה לאיחוד, ובדרך רוחמסות את מעט הכבוד והשותפות שיש בתוך המחנה – אנחנו נעשה את המעשה בעצמנו. אנחנו רצים בעצמנו ואנחנו נאחד ובגדול את כל מצביעי המחנה שנמאס להם שהפוליטיקאים שלהם לא נלחמים בשבילם אלא רק בשביל עצמם".

בסיום נאומה אמרה שפיר כי "אנחנו נקרא לכל מי שרוצה מחנה גדול וחזק להצטרף אלינו, ונעבוד קשה, כמו שאנחנו יודעים. ברחובות, בכיכרות, ברשתות, כדי להחזיר את המחנה שלנו לחיים. אנחנו לא ניתן לקרבות אגו ועסקנות לחסל את המחנה של דור שלם. נילחם עד הסוף בשביל המחנה שלנו, למען מי שמאמין היום יותר מתמיד בצדק חברתי, בצדק סביבתי, בחיים משותפים של שוויון בישראל, בשלום – ובכוח שלנו לשנות את המציאות".

"אנחנו נצא לדרך חדשה, ונמשיך תמיד לפעול למען חיבורים. חיבורים שמעתם עליהם, וחיבורים חדשים. שעוד לא שמעתם עליהם. אנחנו נבטיח שלדור שלנו יהיה כאן עתיד, אנחנו נבטיח שבכנסת יהיו לוחמים אמיתיים שמוכנים לעשות הכל בשביל הציבור, בשביל המדינה. אנחנו נבטיח להדליק את האור שוב, ושוב, ושוב, עד שהחושך יחלוף. עד שהמדינה היקרה שלנו תהיה כל מה שהיא נולדה להיות, בשביל כולנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טיטטטאאאננייק.

פירוד לרשעחם טוב להם וטוב לעולם

מצוין עוד פיצולים בשמאל

רפואה שלימה למטורללת הצווחנית הזאת, שאפילו בשמאל הקיצוני בורחים ממנה כממחלה מדבקת…

גוש השמאל עם הערבים יהיה 51 לעומת63 לימין בלי ליברמן, ונתניהו יצחק עליהם

היא נגד פיצולים ולכן היא מתפצלת.
גדולה מהחיים.
רק באברבנל יצליחו להבין את עומק כוונותיה.
שמאלנית טיפוסית.

מטומטמת זהו זה!

אנחנו מאחלים למפלגה הירוקה הצלחה רבה שיקבלו שלוש וחצי מנדטים בעז"ה ויצליחו למשוך אליהם כמה שיותר ממצביעי העבודה ומרץ.
עלו והצליחו!

חברה לא יפה כחה להוריד לה את האוויר בסוף היא תתתאחד בגללכם תפרגנו לה חברה למה לא שתרוץ בכול הכח ל…

איך חיכיתי לך סתם שפיר שתרוצי לבד ונראה אותך נובחת מחוץ לכנסת וואהו וואהו וואהו ונתניהו מלך ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture