Tomer Neuberg/Flash90

גנץ: "מי שחושב שלא יהיה כלום כי אין כלום- לא מפחד לעמוד למשפט" • צפו

יו"ר כחול לבן על בקשת החסינות: "מעולם לא תיארתי לעצמי שנגיע ליום שבו ראש ממשלה יימנע מלהתייצב בפני החוק". עוד הוסיף: "קורא לח"כים והשרים בליכוד לחברי בלוק הימין - האם נכנסתם לפוליטיקה בכדי להיות שכפ"צ של מנהיג החשוד בשחיתות?"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ כינס הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת בכדי להגיב על ההצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יבקש מהכנס חסינות ממשפט: "אזרחי ישראל, 'אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר תַּעֲשׂוּ דַּבְּרוּ אֱמֶת אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ אֱמֶת וּמִשְׁפַּט שָׁלוֹם שִׁפְטוּ בְּשַׁעֲרֵיכֶם'. כך נאמר בספר זכריה", פתח גנץ את ההצהרה. עוד הוסיף, "זהו יום קשה למדינת ישראל. ויום עצוב גם לי".

"לחמתי 38 שנים עבור המדינה הזו. נכנסתי לפוליטיקה בכדי להיאבק על דרך. ואני רואה אותה היום מונהגת בידי אדם שמוכן ומסיט אותנו לשוליים. לסכן את הבסיס האזרחי שכולנו חונכנו עליו – שכל אדם שווה בפני החוק. מעולם לא תיארתי לעצמי שנגיע ליום שבו ראש ממשלת ישראל יימנע מלהתייצב בפני החוק ומערכת המשפט. שלראש ממשלה לא יהיה אכפת מעתידה של מדינת ישראל – אלא אך ורק מעצמו ומגורלו האישי. והיום ברור על מה אנחנו נאבקים. נתניהו יודע שהוא אשם. מי שחושב שלא יהיה כלום כי אין כלום- לא מפחד לעמוד למשפט".

"ולכן: או שתהיה פה ממשלת חסינות קיצונית – או שתהיה פה ממשלת אחדות ממלכתית. או שחסינות לפני הכל – או שאזרחי ישראל לפני הכל. או ממלכת נתניהו – או מדינת ישראל. או שינצח האינטרס של נתניהו – או שינצחו האינטרסים הלאומיים. אסור להקטין את מה שראינו הערב לנגד עינינו. המהלך שקרה הערב אינו עניין טכני או פרוצדורה לזמן מוגבל שאפשר לעבור עליה לסדר היום. כחול לבן בראשותי תעשה הכל מבחינה חוקית, תפעל להקמתה את ועדת הכנסת ולמנוע מתן חסינות לנאשם בפלילים".

"נתניהו חשוד ומואשם בלקיחת שוחד – ואשם בגרירת מדינת ישראל ואזרחיה כבני ערובה של מאבקו המשפטי. הוא גרר אותנו כבר שלוש פעמים בשנה למערכות בחירות שעלו מיליארדי שקלים. כסף שיכול היה ללכת לבתי החולים הקורסים, לניצולי שואה ולחינוך ילדינו – הולך לעוד מערכת בחירות ועוד מערכת בחירות. בזמן שאתם עמדתם בתורים לחיסוני השפעת – נתניהו היה עסוק בהתייעצויות משפטיות.

גנץ הוסיף כי, "נכון, לחסינות אמנם יש היגיון במקרים מסוימים של הגנה מרדיפה ומבעלי כוח. זה לא המקרה. חסינות שכזו היא שחיתות. חסינות שכזו אינה אבן יסוד בדמוקרטיה – היא כרסום יסוד הדמוקרטיה. ובית המחוקקים, אינו עיר מקלט לעבריינים. החסינות הפרלמנטרית נועדה לשרת את אזרחי ישראל במקרים בהם חבר כנסת מאוים בתביעת דיבה למשל במילוי תפקידו, ולא לשם הימלטות ממשפט".

"ואם זה לא ברור- אחד המהלכים הראשונים שלנו בכנסת הבאה, יהיה לתקן את חוק החסינות בכדי שיהיה ברור שלא ניתן להשתמש בו בכדי להימלט מעבירות פליליות. בכנסת הבאה גם נגביל את הקדנציה של ראש הממשלה, כדי למנוע את ההשחתה. אני מבטיח לכם, שאחרי מערכת הבחירות: נטפל בחיסונים ולא בחסינות. בביטחון תושבי הדרום – ולא בביטחון האישי של ראש הממשלה. ביחסי החוץ של ישראל-
ולא ביחסי הציבור של ראש הממשלה. נהפוך את ישראל למעצמת חינוך – במקום שתהיה שיאנית העולם בפערים".

יו"R כחול לבן פנה למצביעי הליכוד ואמר: "אני פונה גם אליכם אחי ואחיותי שהצביעו בעבר לליכוד – אתם אזרחים ישרים, שומרי חוק. בשרה מבשרה של הארץ שלנו. אתם עושים מילואים, קמים בוקר-בוקר לעמל יומכם, משלמים מסים ומבקשים שהמדינה תדאג לכם כפי שאתם דואגים לה. אתם פטריוטים שאוהבים את המדינה ורוצים שתצליח. אתם רוצים שילדיכם יגדלו בה, שנכדיכם יבנו כאן את ביתם".

"הצדק, היושרה והערכים המשותפים שלנו כעם וכחברה חשובים לכם. אתם גדלתם על מורשת ז'בוטינסקי ובגין. בית שנותן חסינות לנאשם בשוחד ושם אותו מעל החוק, הוא בית שכירסמו ביסודותיו וסופו ליפול. זו לא דרככם. אני קורא גם לחברי הכנסת והשרים בליכוד- האם נכנסתם לפוליטיקה בכדי להיות שכפ"צ אנושי של מנהיג החשוד בשחיתות? ואתם חברי "בלוק הימין"- נפתלי, איילת, הרב אריה, הרב רפי – מה תספרו לילדיכם שעשיתם בעת הזו כשנדרשתם לגלות מנהיגות ואחריות לאומית?", אמר לשותפיו של נתניהו.

"זהו יום קשה ועצוב. צר לי על המצב שאליו הגיע נתניהו. אני מכיר אותו שנים ארוכות. הערכתי אותו כראש ממשלה גם אם לא תמיד הסכמתי עם דרכו. הוא פעל רבות למען המדינה. זה נשבר היום סופית. נתניהו עובד רק בשביל עצמו. נתניהו, היית צריך להסתכל הערב לאזרחי ישראל בעיניים ולהגיד להם שתלך להיאבק על חפותך. שמדינת ישראל יותר חשובה לך, מהתואר שלך. גם במחיר כואב של פרישה מהחיים הפוליטיים. אפילו במחיר של קבלת הענישה".

"במקום זה – אתה בוחר ובחרת בדרך השחיתות. בחרת להיאחז בקרנות המזבח. אתה מנסה לשבור את כללי המשחק. לא נאפשר זאת. אני אנצח. אנחנו ננצח. ואני אהיה ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל. אלו שיצביעו לי ואלו שלא. אנצח כי לפני שיש בישראל מחלוקת בין מחנות פוליטיים – יש בה מחלוקת בין מי שדואג אך ורק לאינטרסים האישיים שלו למי ששם את אזרחי המדינה לנגד עיניו".

"אחרי הבחירות האלו נחליף את נתניהו. נודה לו על הדברים הטובים שעשה, נאחל לו לצאת זכאי ממשפטו ונקווה כולנו, באמת, נקווה כולנו שלא יסיים מאחורי סורג ובריח. במדינת ישראל לא יהיה אדם שהוא מעל החוק, במדינת ישראל אזרחים לא ירכינו את ראשם. ראש ממשלה הינו נבחר ציבור, ראשון בין שווים, לא שליט על העם, לא מורם מעם ולא מורם מהחוק וממערכת המשפט", סיים גנץ את נאומו.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
19 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלה בלה בלה. טיפשי

גועל נפשש ממתי אתה בן אדם דתי…?? ימיץ

אני מאחל לגנץ שיוכיח את חפותו בפרשית החברה בה עמד כשעקץ את ?המדינה

חולה נפש

תתבייש לך
אין לך בושה
את התיק עליך בינתיים עדיין לא תפרו
אבל חכה חכה עוד יתפרו לך גם

נאום מבריק

מה עם הכסף מהמימד החמישי?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

גנץ רטש הגנבים והרמאים הגדולים שקמו מיום שקמה המדינה .גנב 50 מליון וברוך ה' חוקרים עוד מעט יכנס לכלא ל 25 שנים ללא חנינה . הגניבה הגדולה שהייתה בכל הזמנים

הוא יבקש חסינות?

תנגב את הזיעה מידי פעם

אדון גנץ הרודן הידוע ברצוני לומר לך שמשפט שיעשה בבתי משפט בארץ לרוב אינם משפטי צדק. אז ביבי לא מפחד לעמוד למשפט. אבל הוא בטוח שלא יהיה משפט צדק ולכן סתם יאשימו אותו בעוד הינו חף מפשע.מכך ביבי מפחד, מהשקר של בתי המשפט. אתה מבין אדון גנץ? יופי תעשה שיעורי בית.

גנץ יגנב כשמך כן אתה תמשיך להטיף מוסר לדבר שאתה נגוע בו חכה אתה תיכנס לכלא ואף אחד לא יעזור לך מתומתם

ועוד דבר אדון גנץ אם אתה חושב שביבי אשם אז הוא אשם עד הסוף נכון?
לא אז אתה הוא שאיכפת לו רק מכבוד זה אתה וחברך מקום 2 ברשימה
ואני וכל אזרחי ישראל לא רוצים אותך לא בתור רשא ממשלה ולא חבר כנסת בוגד מסריח שמולאני מת שכמותך
תמשיך לשבת בכנסים לזכרם של מחבלים
לא נשכח ולא ניסלח

לא מצליח להבין את גנץ שכביכול נשמע הכי שפוי מהשמאלנים.
אני לא מבין אותך מחר גנץ?! כל אלו שבחרו נתניהו או כל מלפגה ימנית אחרת שבוחרת נתניהו. בחרו אותו כדי שימשיך להוביל ולהנהיג ולהציל את המסורת והדת מידי שמד השמאלנים. הם אלו שמאמינים בחפותו.ולכן גם נוהרים להצביע חסינות!!
ציפית שנבחר בו להנהגה ולא ניתן לו חסינות?!?!

גם אני לא מצפה ממך שתתן לנתניהו חסינות כי אתה כמומליברמן עלית לפוליטיקה למטרה אחת אנטי נתניהו. אבל תפסיק לדבר שטויות וכל המילים כמו ניצחנו וכד' אתה עדיין רחוק רחוק מלנצח ומיכולת הנהגת מדינה.
רון קובי גם חשב שיצליח בנתיים הולך ונטמן בהבטורית הפולטיקה

100% סינטטי

איש משעמם…

האיש מבלבל את המוח, משקר ומטעה באופן לא משכנע, לא עושה רושם טוב, הוא חושב שמנהיגות זה לדבר בקול גבוה וגס, יהי רצון שיכשל כישלון חרוץ

שוב פעם חוזר על המנטרה הידועה "רק לא ביבי" מעבר לזה כלוםםםםם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture