צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

הוועדה המסדרת אישרה את הקמת ועדת הכנסת; נתניהו יכנס את גוש הימין

בראשות הוועדה יעמוד ח"כ אבי ניסנקורן ויהיו חברים בה 30 חברי כנסת בדומה להרכב הוועדה המסדרת. ח"כ מיקי זוהר תקף את יו"ר הוועדהמכחול לבן ואמר: "אתה יכול להמשיך את פסטיבל הבושה. אתה מקיים דיון לא חוקי". הקמת הוועדה טעונה את אישור הכנסת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתום דיון סוער: הוועדה המסדרת בראשות חה"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) אישרה את הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההחלטה ועדת הכנסת תדון גם בהקמת ייתר הוועדות. בוועדה יהיו חברים 30 חברי כנסת, בדומה להרכב הוועדה המסדרת ובראשות הוועדה יעמוד ח"כ אבי ניסנקורן. הקמת הוועדה טעונה את אישור מליאת הכנסת.

בתגובה להחלטה הודיעו בליכוד כי "בעקבות הניסיון למחטף שמתבצע בכנסת, מחר יתקיים כינוס של ראשי סיעות המחנה הלאומי".

בפתח הדיון תקף ח"כ מיקי זוהר את יו"ר הוועדה, אבי ניסנקורן מסיעת כחול לבן ואמר: "אתה יכול להמשיך את פסטיבל הבושה. אתה מקיים דיון לא חוקי". גם במהלך דבריו של ח"כ זוהר המשיכו חילופי הדברים החריפים בין השניים, זוהר טען כי ניסנקורן משקר בדבריו בנוגע להתנגדות מפלגת הליכוד בדבר רצונו להקים וועדות קבועות.

בהמשך הכריז הח"כ מהליכוד כי חברי סיעתו לא יקחו חלק בדיון מכיוון שהוא לא חוקי ואמר בטרם עזב את חדר הדיונים "אנחנו משאירים את הכנסת בידיים של חברי הוועדה ואתם תעשו מה שאתם רוצים ואיך שאתם רוצים. לבוא ולומר שמקימים עכשיו את כל הוועדות ללא אישור של ועדת ההסכמות- חטיפה של הכנסת בתקופת בחירות. אנשים רוצים באמצעות זכויות הוטו וביטול ועדת ההסכמות- להמשיך בתהליך החטיפה".

יועז הנדל טען כי "עד לפני כמה חודשים מיקי זוהר ישב בכיסא היו"ר והטיף לנו. עכשיו הוא יוצא ובוכה על עריצות הרוב". ח"כ אחמד טיבי הוסיף כי "יש צורך להקים את הוועדות הקבועות. התפקיד המשני של ועדת הכנסת היא החסינות של נתניהו, והראשון – להקים את הוועדות הקבועות. טיבי אמר כי "מיקי זוהר פשיסט, ומגדיר את הגזע היהודי כגזע העליון".

ח"כ יזהר שי מסיעת כחול לבן אמר כי "יצאה הודעה מפורשת מבלפור למשוך זמן. המלחמה כאן היא לא על דמוקרטיה או על טובת ישראל אלא על משיכת זמן". וח"כ קארין אלהרר מכחול לבן אמרה כי "בליכוד צריכים להבין שהכנסת עדיין מתפקדת. זה שיצאנו לבחירות לא אומר שאי אפשר לפעול על פי רוב. הגיע הזמן לפקח על מפלגת הליכוד. הכנסת לא רשומה על שמם בטאבו".

מנגד, ח"כ שלמה קרעי ממפלגת הליכוד תקף את חברי הועדה ואמר: "אין לי תלונה על מפלגות השמאל. זהו קמפיין הבחירות שלהן- לתקוף את ביבי. אני לא מבין איך היועצים המשפטיים נותנים יד להפיכה של הכנסת באופן תקדימי, להפוך את המקום הזה לקרקס ולהפוך את הדיונים כאן לבעלי אופי פוליטי בלבד. אני בטוח שכאשר יוגש כתב אישור נגד גנץ על עניין הממד החמישי אני אקשיב לו בלב פתוח. אנחנו הגשנו בג"ץ על ניגוד העניינים של היועץ המשפטי לכנסת וזה הכל. אתם מבזבזים פה כספי ציבור ומקימים את הוועדות כדי לקדם את ענייני השחיתות שלכם".

ח"כ ניר ברקת הוסיף: "אם היינו מתמקדים בהסכמות היינו יכולים לפעול למען אזרחי ישראל. כלל ההסכמה הוא קריטי לקיום הכנסת. אני חושב שאם אנחנו מפריים אותו אנחנו פוגעים בתפקוד הכנסת הזו, זו שתבוא אחריה וזו שאחריה. לצערי אני רואה את השמאל של המפה שאינו לא יכול לעמוד בפיתוי הפוליטי של התעסקות בחסינות ראש הממשלה".

כזכור, אתמול פרסם היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון את חוות דעתו בנוגע להקמת הוועדה, וקבע כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא יוכל למנוע את כינוסה. בחוות הדעת נכתב שאם הוועדה המסדרת תגבש הצעה בדבר הרכב הוועדות הקבועות, יוכלו הממשלה או 25 חברי כנסת לבקש את כינוס המליאה – ויהיה על אדלשטיין להיענות לדרישה הזו.

אתמול ניסו בליכוד למנוע את פרסום חוות הדעת של ינון באמצעות פנייה לבג"ץ. בעתירה שהגישו עוה"ד מיכאל ראבילו, אבי הלוי ורועי שכטר, הם ביקשו מבג"ץ להורות ליועמ"ש הכנסת להימנע מלהגיש את חוות הדעת בשל ניגוד העניינים בו הוא מצוי מאחר שבת זוגו, הייתה חלק מהצוות שהחליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו, אולם שופט ביהמ"ש העליון דחה את הבקשה שתדון לגופה ביום רביעי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture