צילום: פלאש 90

שנתיים וארבעה חודשי מאסר לשייח ראאד סלאח בגין הסתה ותמיכה בטרור

בית משפט השלום בחיפה קבע את עונשו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בגין הסתה לטרור, בנוסף גזר בית המשפט שנה וחצי של מאסר על תנאי. מאות הביעו תמיכה בשייח מחוץ לבית המשפט בהם גם ח"כ היבא יזבק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (שני) 28 חודשי מאסר על מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שייח ראאד סלאח. לפני כשלושה חודשים הורשע סלאח, בעקבות נאום שנשא בהלוויית מחבל בהר הבית ובו שיבח מעשי טרור, בביצוע הסתה ובהבעת תמיכה בטרור. בנוסף, הורשע סלאח בתמיכה בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ארגון שבראשו עמד והוצא מחוץ לחוק.

לאחר הקראת גזר הדין על ידי השופטים אמר סלאח: "הכול שקרים, כל מה שנאמר רחוק מהאמת. לא יודע מאיפה הביא את הדברים שייחסו לי. ככל הנראה מישהו כתב פרטים שקריים ובית המשפט הציג אותם כדברי אמת".

לבית המשפט הגיעו מאות מתומכיו של השייח להפגין תמיכה בו לפני הקראת גזר הדין, הוא נישא על ידי ההמון, שצעק "אללה אכבר" ו"ברוח ודם נתמוך באל-אקצא".

תומכיו של סלאח מחוץ לבית המשפט. צילום: פלאש 90.

בתגובה לגזר הדין כנגד ראא’ד סאלח אמר השר לבטחון הפנים גלעד ארדן: ‏״אני מברך את בית משפט השלום ששלח את המסית ראא’ד סאלח לכלא. גזר הדין ממחיש,שתומכי טרור ומסיתים מקומם בכלא ולזמן ארוך ולא בכנסת. בית המשפט העליון, שהכשיר את מועמדות יזבק,צריך לעשות היום חשבון נפש כשהוא רואה את מהללת המחבלים יזבק מגיעה לבית המשפט יחד עם תומך הטרור והמסית ראא’ד סאלח.״

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כתבה בדף הפייסבוק שלה: "חברי הכנסת הערבים רשמו הבוקר פרק נוסף במסע ההסתה שלהם נגד המדינה היהודית כשהגיעו לתמוך במטיף לרצח ישראלים ולהשמדת המדינה, ראא’ד סלאח". בדבריה התייחסה רגב להגעתה של ח"כ היבה יזבק לבית המשפט והוסיפה: "בתמיכת אלה בני גנץ רוצה להקים ממשלה. בבחירות האלה חייבים להתעורר ולהביא להכרעה, כי בלי טיבי והמשותפת אין לגנץ ממשלה".

מנגד, חה"כ יוסף ג'בארין אהר לטחר להרשעתו של השייח:‏ "במדינה שבה ראש הממשלה, שרים בכירים ואנשי דת מרכזיים מסיתים נגד הציבור הערבי ומנהיגיו מבוקר עד ערב – הרשעתו של ראאד סלאח מסמלת צעד נוסף ברדיפה הפוליטית של הציבור הערבי, שחיקה מסוכנת בחופש הביטוי עבור הנהגתו ודה-לגיטימציה של פעילות פוליטית ודתית".

השייח סלאח באולם בית המשפט. צילום: פלאש 90.

בין התומכים בשייח הייתה ח"כ היבא יזבק מהרשימה המשותפת, שרק אתמול קיבלה אישור להתמודד בבחירות הקרובות מבית המשפט העליון. יזבק אמרה לתקשורת: "באתי לכאן כי השייח סלאח סובל גם הוא מרדיפה פוליטית. אמשיך בפעילות שלי למען החברה בתחומים החשובים ביותר".

ח"כ יזבק התייחסה להחלטת בית המשפט העליון בעניינה ואמרה: "אמרנו מההתחלה שההחלטה הזו צפויה כי אין שום תשתית ראייתית נגדי, ואמרנו מההתחלה שזה חלק ממסע הדה-לגיטימציה וההסתה המתמשכת והדמוניזציה שנעשית לחברי הכנסת הערבים והחברה הערבית". לדבריה: "אנחנו נאבקים ופועלים למען ערכים וקידום דמוקרטיה, צדק ושוויון, אז מי שבאמת בא ומנסה לייחס לנו כל מיני האשמות שהן 'הסתה לאלימות וכו" – אז בית המשפט בא ואמר במפורש שאין שום תשתית ראייתית, שכל הפעילות שלי גם לגיטימית וגם לפי החוק ואני גם מכאן מציינת שאמשיך באותה דרך של פעילות למען צדק, למען שוויון, למען דמוקרטיה ולמען סיום הכיבוש".

השייח ראאד סלאח כיהן בעברו כראש עיריית אום אל-פחם וכמנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ב-2015 ממשלת ישראל הוצאה את הפלג הצפוני אל מחוץ לחוק בטענה להסתה מצד מנהיג התנועה ומצד התנועה.

סלאח ידוע בעמדותיו השוללות את הלגיטימיות של מדינת ישראל בכלל, ואת שליטתה בירושלים בפרט. לא אחת צוטט סלאח כשקרא "ברוח ודם נפדה את אל אקצא". בעבר הוא נידון למאסר בגין עבירות של התפרעות, הסתה ותמיכה בטרור.

לפני כשנתיים הוגש כתב אישום נגד סלאח בגין שלוש עבירות של הסתה לטרור וכן בעבירות של תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת. בכתב האישום פורטו מעשיו שהובילו להרשעתו, כשבין היתר ב-27 בדצמבר 2015 נשא סלאח נאום בבקה אל גרבייה ושם הציג את תוכנו של הספר "תורת המלך" ככזה המתיר את דמם של ילדים פלסטינים בהתאם ל"כיבוש הישראלי אשר הכריז מלחמה על הילדות הפלסטיניות".

בינואר 2017 שוחרר סלאח מהכלא לאחר שריצה תשעה חודשי מאסר על הסתה לאלימות וגזענות בכלא רמון. אז הוא נשלח אז למאסר בעקבות דרשה שנשא ב-2007 במזרח ירושלים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין מילים הם עושים מה בא להם.
ואילו אנחנו היהודים הנרדפים בכל מקום בעולם לא יכולים אפילו להתקרב לכפרים שלהם, שלא נדבר על להכנס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture