אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

תקרית בגבול הרצועה: צה"ל תקף צלפים של שביצעו ירי לעבר ישראל

על רקע הניסיונות להביא להסדרה עם החמאס: דובר צה"ל הודיע הבוקר כי מוקדם יותר זיהה כוח צה״ל חוליית צליפה של הג’יהאד האיסלאמי אשר ביצעה ירי לישראל. אין נפגעים. בתגובה כוח צה״ל תקף את חוליית הצליפה להסרת האיום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר צה"ל הודיע הבוקר (רביעי) כי לפני זמן קצר זיהה כוח צה״ל חוליית צליפה של הג’יהאד האיסלאמי אשר ביצעה ירי מאזור חאן יונס ברצועת עזה לעבר כוחותינו בשטח ישראל. אין נפגעים. בתגובה כוח צה״ל תקף את חוליית הצליפה להסרת האיום.

כזכור, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע אמש כי לאור השקט היחסי בימים האחרונים והפסקת בלוני הנפץ, הוחלט בתום התייעצות ביטחונית על החזרת הצעדים האזרחיים שהופסקו בסוף השבוע האחרון". זאת שלושה ימים אחרי ההוראה לבטל את ההקלות על עזה.

בהודעה נכתב כי אם השקט יישמר, מרחב הדיג ברצועה יורחב מחר בחזרה ל-15 מיילים ימיים, וישראל תעניק 2,000 היתרי כניסה נוספים לסוחרים מעזה לישראל. "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח. חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם", נכתב. בסך הכל מדובר ב-7,000 היתרים.

שר הביטחון נפתלי בנט, שתקף בעבר את תהליך ההסדרה מול חמאס וקרא למוטט את שלטונו ברצועת עזה, אמר הבוקר בראיון ל'ווינט' כי "אנחנו נותנים עוד קצת זמן, צ'אנס לחמאס, אחרי 20 שנה של רקטות והצקות בלתי פוסקות, אנחנו מכינים תוכנית לשינוי מצב יסודי". בנט הוסיף: "אנחנו נותנים עוד קצת צ'אנס לחמאס להמשיך ברגיעה. אם הם יחדשו את פעולות האיבה, אמרתי כבר, יהיה להם אביב מאוד מכאיב. אני לא אגיד מה יהיה ואיך יהיה. הכדור אצלם".

"אם הם יחדשו את הבלונים והרקטות, נסגור את זה שוב". אמר בנט ל'ווינט', "האם אני שש לפעולה בעזה? לא. מבחינתי אנחנו מכינים מה שאנחנו מכינים, מכינים להם אביב מאוד מכאיב למצב שהרגיעה לא תישמר. אם הרגיעה תישמר, כפי שקורה בימים האחרונים, שיהיה להם טוב. מעשיהם יקבעו".

בנוגע לדברים שאמר בעבר שצריך למוטט את החמאס, אמר בנט, "אני יודע שאתה מצפה שב-10 שבועות נפתור בעיות ש-20 שנה לא פתרו, לאט לאט. הם הפסיקו לחלוטין את המהומות על הגדר, הם הפסיקו לחלוטין את יחידות הבלבול הליליות, הפסיקו את רימוני העשן וחנק. יש כמה ימים שהפסיקו את הבלונים, אני סקפטי, אם אפשר להימנע מהפעלת כוח צבאי, אני מעדיף. אבל אם לא תהיה ברירה, ואני מאמין שרוב הסיכוי שהם יחזרו לסורם, אז אנחנו מכינים את מה שאנחנו מכינים".

לשאלה האם יש אפשרות להסדרה עם החמאס בלי השבת החיילים שנמצאים בשבי אמר שר הביטחון, "כל התפיסה בחמש השנים האחרונות לא הצליחה ביחס להחזרת הגופות של הדר ואורון. אני הולך על קו אחר – אני לא רוצה להיכנס לנתיב זהה של שחרור מחבלים תמורת גופות. הקמתי צוות משימה ייעודי ממש ביום השני שלי בתפקיד. אני על זה מלא-מלא, בהפעלת מנופים מתוחכמים עליהם. כבר הפסקנו להחזיר חמאסניקים שחוצים גדר. אנחנו קוטפים אותם כשאנחנו יכולים".

"למשל, יש עכשיו חמאסניק שחצה את הגדר. בעבר היו מחזירים אותו, עכשיו מעמידים לדין, ייכנס כלא וישמש קלף מיקוח. אני רוצה שהמשפחות שלהם ושל המחבלים שמתו עם הגופות יתקשרו להנייה ולסינוואר, ויגידו להם שבגללם הם לא רואים את הבנים שלהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אויבי ישראל חוגגים.
בגלל ביבי האפס!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture