רה"מ נתניהו בנאום הניצחון אמש, צילום: אוליבר פטוסי / פלאש 90.

ניצחונו של "המנהיג הדגול" על מועמד בינוני כמו גנץ הוא כישלון צורב / דעה

בסיומה של מערכת בחירות שלישית, הפרשנים הפוליטיים קושרים כתרים להישגיו של נתניהו בהגדלת מפלגתו על פני היריבה, אך האם מדובר בניצחון למנהיג הדגול או שמא זהו הניצחון של הכישלון הגדול ביותר של ראש הממשלה הנבחר? / יעקב בנדה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תוצאות הבחירות אינם משאירים מקום לספק, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מי שמכהן בתפקיד הציבורי החשוב ביותר בישראל כבר קרוב לעשור וחצי, עשה זאת שוב. כשהפעם, לפי דבריו אמש בנאום הניצחון שנשא בגני התערוכה בתל אביב, מדובר בניצחון החשוב ביותר.

מעריציו הרבים, לצערינו גם יהודים יראי השם הטועים לתת חשיבות לאדם המנהיג מדינה הפועלת במקרים רבים נגד ההלכה היהודית, ניערו את האבק לאחר חמש שנות מנוחה בבוידם מצמד המילים "הוא קוסם", וחזרו להשמיע את הטיעונים שמדובר במנהיג דגול בקנה מידה היסטורי. "כל מנהיגי העולם מוקירים אותו", "הוא פיתח את הכלכלה", ושלל תיאורים ותוארים המשווים למנהיגותו של נתניהו הילה של מנהיג נדיר.

האמת, לעיתים גם אני מתבונן בפיתוח המדהים של התשתיות בישראל בשנות שלטונו של נתניהו, רואה את הצלחותיו הרבות בזירה המדינית ומתפעל בקריאת הדוחות הכלכליים המעולים של המשק הישראלי, אבל במחשבה שנייה אני נזכר שהמדינה אינה חברה עסקית הצריכה לעמוד ביעדים כלכליים ולהגיע להישגים בתחומים החומריים, וכשאני מנסה לחשוב על מנהיגותו של האיש בתחומים היותר "רוחניים" של החברה, אני מוצא מנהיג כושל במיוחד, ניתן לומר גם כן "בקנה מידה היסטורי".

בסיומה של מערכת בחירות שלישית, הפרשנים הפוליטיים קושרים כתרים להישגיו של נתניהו בהגדלת מפלגתו על פני היריבה, אבל כשנתבונן מול מי הוא התמודד, ביבי, המנהיג שללא ספק הביא לאזרחיו הישגים עצומים, נבין שאין מדובר בהישג, אלא בכישלון צורב. נתניהו כשל בתפקידו העיקרי של מנהיג – פשוט להנהיג את העם שלו. כל מנהיג חדש כוותיק מכריז ביום היבחרו על כך שיהיה מנהיג של כל האזרחים במדינתו, וידאג גם למתנגדיו, גם נתניהו אמר זאת בנאום הניצחון הלילי, אבל תוצאות הבחירות הראו אחרת לגמרי. לפי כל המדגמים ותוצאות האמת שבאו לאחריהם, חצי מהישראלים היו מוכנים להפקיד את עתידם באדם החסר כישורי מנהיגות בסיסיים ביותר, העיקר ש"הקוסם" יפסיק את ההופעה שלו.

"כשל בתפקידו העיקרי של מנהיג – פשוט להנהיג את העם שלו". נתניהו בנאום הניצחון, צילום: אוליבר פטוסי / פלאש 90.

קל לומר שמדובר בשנאה אישית של התקשורת, אך לפי התוצאות, זה לא רק התקשורת, מדובר בכמחצית מהישראלים מימין משמאל ובעיקר מהמרכז שמאסו בדרך הפילוג והשיסוי של נתניהו, ולא, זה לא שאין להם חוש בסיסי לדעת מי מתאים לתפקיד ראש הממשלה, אותם מצביעים דחו את יצחק הרצוג ויאיר לפיד מהנהגה כיון שהיה להם דעה ברורה על רמת ההתאמה שלהם. ובכול אופן בשלושת המערכות האחרונות הם התעקשו לעלות את גנץ להנהגה רק כדי להרחיק את ביבי.

כמות השונאים שצבר ביבי אצל אזרחיו היא מדהימה והיא קשורה בעיקר באסטרטגיית הפירוד שלו, הוא מנהיג שמרבה להשתמש בשיסוי ככלי להשגת מטרות, די לספור את אמירותיו על ה"שמאולנים" לא על השמאל כדעה, מה שוודאי לגיטימי, ועל "הערבים" כמכלול, ולא על האויבים, כדי להבין מדוע רבים כל כך היו מוכנים לשים בבלפור את גנץ על פניו.

נכון, אנחנו החרדים לא חלק מהשיסוי הזה, לפחות לא מהצד של ביבי. בהחלטה אסטרטגית הוא הבין ששווה לו להיצמד אלינו ולהצמיד אותנו אליו בתוך משחק המלחמה שהוא מטפח, אבל באותה מידה הוא או מנהיג אחר יכלו להתנהג איתנו. נתאר לעצמינו מנהיג מהשמאל שמשמיץ אותנו רק בגלל שאנחנו חרדים, נתאר לעצמנו קורא לנו החרדים "הם", ולא לפיד, ליברמן ושאר האנטישמים אינם סתירה לדבריי, הם אף פעם לא היו בעמדה של מנהיג.

למעשה, "ניצחונו" של נתניהו, המנהיג הדגול בעל ההישגים המרשימים, על אדם בינוני מבחינת כישורי מנהיגות כמו גנץ, אינו אלא כישלון צורב!

בדרך לממשלה? המנצחים, המפסידים והעריקים האפשריים / פרשנות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
37 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה שהוא מנהיג דגול
זה לא עושה אותו חסין ממשפט.

צודק!
ולכן אי אפשר גם להצביע לחרדיות.

כן כן הרע שונא את הטוב
מה לעשות
כל מי שסמל לרע שונא את נתניהו
ומי שלא סמל של רוע מושפע מתקשורת
זאת סטטיסטיקה

לא מדויק אבל יש לעשות חושבים! הן בשנאה ללא סיבה של האחר משני צדי המתרס,
והן המנהיגים עצמם על חיפוש הרפש אצל השני!

שלום לכבודו בעל הדעה ר' יעקב בנדה בחילה מכת"ר אני חושב שיש לך טעות ברוך השם זכיתי גם אני להיות שומר תטרה ונצוות כמה שאני רק מצליח.. אינני מעיד על עצמי כירא שמים אך אני יודע שמכרי בהחלט מגדירים אותע ככזה.. ובאמת אני חושב שזה קצת גובל בכפיות טובה נכון שהוא חא חרדי ואין לי אומנם צדיקומטר לבדוק רמצ יראת שמים אבל כנראה שבסטנדרט אותו אתה מביא ביבי אינו נחשב לכזה.. אותי למדו רבותי הגדולים אנשי השם שיש להכיר טובה אפילו לחול ולגלים של נחל.. עיין ערך משה רבינו ע"ה אז קל וחומר לאדם שנתן מעצמו כול כך הרבה לארץ הקדושה בה אני חי ויש לי הכרת הטטב ולו על חלק קטן ממה שעשה ולו רק בהתגברותו על מות אחיו שמסר נפשו להציל יהודים. ובטח ובטח שפעל לא מעט גם למען התורה בעם ישראל ולו רק חיבורו (אינטרסנטי או לא) למפלגות החרדיות והשמירה על המעט עד ביאת גואל צדק דיינו!!! אשרינו שזכינו ואשריו על חלקו בתקומת ישראל!!!

הכלכלה היא כישלון לאזרחי המדינה הכורעים תחת נטל המיסים.
מס הכנסה וביטוח לאומי עושקים את העצמאים השולמנים. ..
חצי מדינה חיה בטפילות על חשבון העצמאים וסוחפת אותם.לא פלא של מתוך 10 עסקים נסגרים. זה כישלון של ביבי.
כל עסק מנסה רק לשרוד וכמה שפחות להיתקל ברשויות האיומות.

אך בדבר אחד בוודאי שאין לחלוק עליך מנוע השנאה הוא מהחזקים יותר ממיליון. עדר מוסתים צעדו לקלפיות רק בגלל המנוע המכוער הזה… השם ירחם וישלח משיח במהרה בקרוב ממש!!!!

הסיומת של ה"דעה" לא הגיונית.
הסיבה פשוטה והוזכרה במאמר שהיו נגד נתניהו סוללה של ראשי הפרקליטות לדורותיהם כולל שופטים עליונים לדורותיהם משטרה עויינת לגמרי ובראש הפעור אהרן ברק שונא התורה ולומדיה וכל מי שנגד דעותיו השמאלניות והפרו ערביות שהנחה את כל השונאים לדורותיהם (החיים)

בענין השיסוי הכותב ודאי צודק, אך אין להכחיש שלמרות הכותרות היפות של בוחרי כחול לבן על אחדות, גם הקמפיין שלהם התנהל בצורה משסה ומביישת, כך ששני הצדדים שווים לרעה, כולם משסים, כל אחד כלפי מי שנוח לו לשסות

אדוני טועה.
זה שגנץ בינוני זה נכון.
זה שביבי הוא מנהיג יוצא דופן זה גם נכון.
את הפילוג והשיסוי התחילו מתנגדי ביבי, בתקשורת ובשמאל, ששחטו אותו באותה מידה שאריאל שרון ז"ל נשחט והותקף לפני שגירש יהודים מעזה, ובאותה מידה שמנחם בגין היה שנוא עליהם, גם ביבי הוצלב והותקף כי דעותיו לא מתאימות לדעותיהם של האליטה הלבנה האשכנזית שמאלנית, ששולטת בתקשורת ובפרקליטות, ורוצה להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה, שהערבים ישתלבו בתוך עם ישראל ויתחתנו עם יהודים, ורוצים לחלן את הדתיים ולהפוך אותנו לבהמות על שתיים.

לכן הכוחות שפועלים בתוך הציבור השמאלי השטחי שמושפעים מהתקשורת הכללית ומעריצים עד כלות את בכירי מערכת המשפט כאילו הם מלאכים ללא נטיות פוליטיות, זו הסיבה שגנץ ה"בינוני" מהווה קונטרה לביבי.

על מה אתה מדבר?? איזה דרך של פילוג ושיסוי של נתניהו? אתה יכול לתת דוגמא בבקשה?
זה נכון שמבחינה "רוחנית" נתניהו לא הצליח להוביל את העם לאחדות, ואולי משתמש לעיתים בשיסוי. אבל הפילוג הזה בעם לא רק בגללו, אלא הרבה בזכות אנשים אחרים כמו ליברמן למשל, שמעוררים הסתה בלי סוף..

תמישכו לסנן כאן את התגובות של הגולשים. בסוף אתם עלולים להשאר לבד.
כתב יקר:
הוכחת, שאתה צופה הרבה בתקושרת. ולכן אתה כותב כך.
הוכחת, שאתה לא חכם גדול, כי כל מי שבחר בגנץ בנוי על שנאתו לחרדים, השנאה שלו לא מתחילה בביבי. עובדה! כל המסרותיים חרדים בגוש הימין.
הוכחת, שאתה מקבל מימון להפכא מסתברא ההזוי שלך.
הוכחת, התעלמות מוחלטת, מזה שביבי ניצח אמנם בינוני, אבל זה למרות מסע השמצה אדיר של התקשורת, והמבוש תפור של מערכת המשפט.

איך אתה יודע לכתוב בכלל? רמה שכזאת.

אל תכתוב בבקשה בכתבה 'אנחנו החרדים'.
בושה

איך אתר חרדי מכנה כופר ורשע כמו ביבי "דגול"

טוב עין הוא יבורך.להסתכל על הדברים הטובים שיצאו מפה ולא על הדברים הפחות טובים

מר יעקב בנדה אתה כנראה כתב אבל ממש מנותק ממה שקרה באמת ואינך קורא את המפה ואת רגשי העם נכון.ןחבל.
אולי כבודו רוצה להיות מקורי ולתאר את הנצחון של ביבי והמוני העם מזוית אחרת. אולם אם כל הכבוד הכתבה לא מתארת את הדברים כהויתם.
ביבי מה לעשות קורץ מחומר ועם שליחות של להיות מנהיג.מה שרבים אחרים לא.
להיות ראש ממשלה בישראל תפקיד שמצריך המון כישורים שנתברך ע"י השם מה שאחרים לא.
לעמוד מול מערכת משפטית כושלת שמאלנית שמחפשת אות בכל מחיר בשל היותו ביבי ולהמשיך ולתפקד כרה"מ ממש לא פשוט.
תקשורת שמאלנית ולא אוהדת בלשון המעטה שתוקפת השכם והערב אותו ואת ב"ב ממש לא פשוט.
הנצחון של ביבי הוא נצחון של רוב שפוי שמדבריך נשמע זלזול. אולם הנצחון הזה הוא מתוק לא בגלל גנץ אלא בשל עוד דברים ובעקר נצחון ואמירה של הציבור על המערכת המשפטית הכושלת והתקשורת השנואה.

הכשלון הוא של שני הצדדים, לא ראיתי שכחול לבן בחלו בדרך השיסוי למרות הכותרות האלגנטיות שלהם

אתה טועה יעקב בגדול
השיסוי היה גם היה מאז קום המדינה
המדינה הייתה מחולקת לשניים, האליטה היושבת על סיר הבשר, התרבות, והתקשורת. ושאר עמך ישראל, שלא הייתה להם זכות דיבור.
אכן השיסוי היה בלתי נראה כי צד אחד היה אפס, מחוק לגמרי.

ביבי ניצח את הבגץ תקשורת מישטרה ומי לו גנץ לא רלונתי בכלל

די עם הקישקושים האלה?! גם את בגין שנאה חצי מדינה

הכותב שכח את העיקר. השינאה לביבי מצד הימניים שנפגעו, היא אפסית. העיקר זה ממשלת "הכה בחרדים", זו הסחורה המבוקשת, וזה העיקר. והנצחון הוא ממשי, אם כי לא גדול מספיק. רוב העם (אחרי שתוריד את הערבים) אמר "לא" להסתה הזו. איש אינו יודע אם ביבי כשלעצמו שייך למתנגדים להסתה, כי אולי הוא יושב איתם כי אין לו ברירה. אבל הבוחרים אמרו ואמרו – אין לנו חלק בהסתה.
יעקב בנדה, האם אתה מהנפגעים?? אויש, רחמנות…

חברה תתעוררו לא נישאר הרבה זמן אנחנו כבר בחבלליי ניידה של המשיחח הינה הינה זה משיח בא אשרייכםםם רק תוסיפו דבר תורה קטן שלא יהיה מושב לייצים חו

אתם מפספסים את הנקודה האמיתית.
התוצאה המדהימה של הבחירות הם לא ביבי ולא גנץ אלא שרוב העם רוצה יהדות ומסורת.
ואת זה התשקורת לא יכולה לשנות.

כל מילה זהב
וזה שהביביסטים הטפשים לא מוכנים לקבל את דבריו מוכח כמה שהוא צודק

אתה מדבר שטויות,גנץ אומנם מנהיג בינוני,אך עם ההשפעה העצומה של התקשורת,וכנגדה עומד אדם אחד עם 3 כתבי אישום,זה ניצחון שלא היה, לא רק במדינת ישראל ,אלא בכל העולם,כנראה שלא הבנת שהיריב שלו זה לא גנץ אלא תקשורת שלימה מושחתת,שאפילו בן גוריון,עם תקשורת עויינת כזו לא היה שורד יותר מקדנציה וחצי,אז תחשוב שוב

גאוני – כשילון צורב – זה ההגדרה המדוייקת על האיש האגוסיט ביבי שימכור הכל על מנת לשלוט עוד יום.

גאוני – כשילון צורב – זה ההגדרה המדוייקת על האיש האגוסיט ביבי שימכור הכל על מנת לשלוט עוד יום.
סוף סוף יש מישהוא שאומר את האמת מבלי להתבייש!

השמאל הישראלי התחיל בתרבות הפילוג נגד החרדים והמזרחיים והדת"ל, מאז קום המדינה.
בחוצפתם הם טופלים האשמות על ביבי שסה"כ התגרה קצת בערבים. לא שיסוי ולא נעליים.
ביבי לא צדיק גדול, אבל בזכות כישרונו מחנה הימין המסורתי שומר על כוח כנגד מחטיאי הארץ והערב רב שנמצאים בתוכינו.
על זה מגיעה לו תודה.
הוא לא נכשל כי בוחרי כחולבן לא הצביעו בעד גנץ, אלא משנאה לנתניהו בגלל התיעוב של התקשורת כלפיו.

נאמר את האמת כחול לבן מפלגה שכל מצביעיה אשכנזים ליכוד כל מצביעיה ספרדים, מדוע??? כי אנחנו האשכנזים לא יכולים לפרגן למישהוא שמצליח יותר מדי זה עצוב אבל זה כל הסיפור !!!

הוא צודק
במליון אחוז
ביבי הוא פנומן
לצד השלילי
שקרן פתולוגי
אדם שהאמת והשקר מתערבבים לו ביחד.

יעקב בענדע הוא צ'אלמר טיפש שלא מבין חצי דבר בחיים שלו
אין על ביבי מנהיגנו הדגול

יישר כח!!
לכתבה כנה וישרת שכל.
אני לא מאמין שאני סוף סוף שומע קול שפוי ברמה נשמע.

ליעל ועוד כמה חברים.
על כל מילה וגרעפס קטן שנמע מבנט סער וריבלין – נשמעה תגובה חסרת פרופורציה מכיוון של ביבי.
זה בדיוק מה שמצופה היה ממנו לעשות על "כל אמירה" של שנאה נגד החרדים – ועל שאר האוכלוסיות.
השנאה ממנו הוא נבנה וניזון, גורמת לשיסוי כ"כ עמוק, עד שלא ניתן להקים ממשלה זה למעלה משנה.
לא גאון. לא מוכשר. ביבי = מנהיג קטן. פחדן. מסית. חדל מעש.

הערצה של הכאילו חרדים עברה כל גבול הגיוני ויהודי

צריך להבין שלא מדובר בגנץ אלא בכל הציבור האליטסטי במדינת ישראל שהוא מה לעשות שמאלני ובראשו נמצא הבגץ שרוב יושביו הם שמאלנים שונאי דת ולכן הניצחון הוא ניצחון ואין פה ספק בכלל בורא עולם נותן לביבי את הכח ובמציאות אנחנו רואים שאף אחד לא מצליח להביס אותו להיות ראש ממשלת ישראל זה תפקיד קשה מאין כמותו וביבי ברוך השם מצליח לעמוד בזה אז נכון הוא לא מושלם אבל אין אף אחד שיכול כרגע להחליף אותו.

אני לא חושבת שיש מה לתקוף את הכתב כי הוא סך הכל הביע את דעתו וכל אחד ודעתו הוא

העם מפוצל, ואלה שהצביעו לגנץ היו מצביעים לכחול לבן גם אם היו שמים מטאטא בראש, אולי אתה רוצה שביבי ימצא חן בעיני סורוס המנובל ששולח עשרות מליונים כדי להחריב את המדינה? אולי גם החמש עשרה של הערבים ביבי אשם, ביבי העלה את המדינה לדרגת מעצמה, תרם המון למדינה, והרוב השפוי תומך בו, רוב הציבור היהודי בחר בו, מה לעשות שיש בארץ 20 אחוז ערבים, ושמאל שונא חרדים, זה לא תלוי בכלל בביבי, השמאל מוכן להחריב את המדינה העיקר רק לא ביבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture