צילום: תומר נויברג / פלאש 90

ההערכות: בין 50 ל-100 אלף איש ישהו בבידוד; האוצר מתריע מההשלכות

בשב"ס נערכים לבודד אלפי אסירים בבתי כלא ומשרד האוצר טוענים: "השיקולים הכלכליים לא נלקחו בחשבון", ראש המל"ל השיב כי "כלל השיקולים הובאו בחשבון לפני נקיטת הצעדים. אנחנו ערים להשפעות בתחומים שונים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות ההנחיות החדשות למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל צפויים עשרות אלפי ישראלים להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום. בין היתר ישראל דורשת מהאזרחים הישראלים ששבו בשבועיים האחרונים מצרפת, גרמניה, שווייץ, ספרד ואוסטריה להיכנס לבידוד ביתי. על פי ההערכות במשרד הבריאות, בין 50 ל-100 אלף איש ידרשו לשהות בבידוד.

הבידוד הוא למשך 14 יום מיום עזיבתו של האדם מארץ היעד. למשל: אם אדם חזר ביום שישי מגרמניה, חייב בבידוד 8 ימים בלבד (עד ה-12 למרץ). ההוראות עליהן הודיע היום ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנסות לתוקף באופן מידי והן מחייבות מעתה ואילך. נתניהו אף קרא לציבור להימנע מלחיצת ידיים. שר הבריאות יעקוב ליצמן הודיע על משרדו יאסור על קיום אירועים של יותר מ-5,000 בני אדם. משמעות ההנחייה היא שלא יתקיימו אירועי פורים המוניים השנה.

לאור ההנחיות המחמירות העלולות להביא נזק משמעותי לכלכלה הישראלית, משרד האוצר פנה היום אל המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) בדרישה לרכך את הצעדים, על מנת למנוע נזק כלכלי למשק. בתגובה לטענות האוצר אמר ראש המל"ל, מאיר בן שבת, כי "היעד שאותו אנחנו מבקשים להשיג, הוא האטת קצב ההתפשטות. כל יום שאנחנו מצליחים מצמצם את הפגיעה בשגרת החיים, ממתן את ההשפעות על המשק. לכן חשובה התגייסות של כולנו".

בן שבת הבהיר כי המצב בישראל בשליטה, וכי "כלל השיקולים הובאו בחשבון לפני נקיטת הצעדים. אנחנו ערים להשפעות בתחומים שונים". למרות דבריו, באוצר מתחו ביקורת וטענו כי השיקולים הכלכליים לא נלקחו בחשבון עד כה. "הערכות משרד הבריאות לטיפול בקורונה נאמדת במאות מיליוני שקלים. ברגע שהשיקולים הכלכליים נכנסים לחשבון מקבלים החלטה יותר שקולה", אמרו במשרד האוצר.

גם בשירות בתי הסוהר נערכים להתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה, בשב"ס רכשו ציוד מיגון לצד ציוד לחיטוי של תאים ואגפים ונערכים לרכש מסיבי של ציוד מיגון נוסף. חומרי הסברה, סרטונים ושילוט התגוננות והדרכה הוכנו הן לאוכלוסיית האסירים והן לסגל. ב'וואלה' פורסם כי בשב"ס יבטלו את הביקורים הפתוחים והמפגשים בין אסירים לבני משפחותיהם יעשו באמצעות מחיצות. נכון לעכשיו, אף אסיר לא נדבק בנגיף.

במסיבת עיתונאים שנערכה מוקדם יותר במשרד הבריאות בירושלים, אמר ראש הממשלה נתניהו כי "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית. לא קוראים לזה כך אבל זו האמת. ייתכן שהיא מהמסוכנות ביותר במאה השנים האחרונות, אבל ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מכל המדינות האחרות. אנחנו נמצאים כך, כי הנחיתי על היערכות יתר ולא חסר. נאלצנו לנקוט באמצעים נוקשים מאוד כדי להאט את קצב התפשטות המחלה בישראל וכך קרה".

"אני נותן דוגמה אחת וחשובה- צריך להקפיד הקפדה אדירה על היגיינה אישית. זה אומר לעשות דבר שהוא נגד האופי שלנו ונגד הטבע שלנו, נגד המנהג שלנו ללחוץ ידיים. פשוט להפסיק ללחוץ ידיים כפי שאני עושה. אפשר להגיד שלום. תמצאו את הדרך להימנע מלחיצות יד ומדברים אחרים שיבקשו מכם משרד הבריאות". נתניהו שהמליץ להימנע מלחיצת ידיים בזמן הקרוב – הציע לאמץ את ברכת השלום ההודית "נמסטה".

אחרי ראש הממשלה דיבר שר הבריאות יעקב ליצמן והודיע כי לא יתאפשרו אירועים של מעל ל-5,000 איש, וכנסים בינלאומיים שמתוכננים בארץ יבוטלו. "היסוד זה לשמור על מה שמשרד הבריאות מציג. נמנע התכנסויות של מעל 5000 איש. מתברר שחלק גדול מהאנשים שהיו באיטליה לא דיווחו איפה היו. לא נהסס מכלום, גם אם זה לא פופולרי, גם להחמיר מה שצריך".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב אמר בהצהרה כי, "אנחנו יודעים לגבי כל אחד מה-15 ממי נדבק ומתי, מבחינה זאת המצב טוב. החשוב כרגע הוא להיות מהירים. אנחנו עושים פה פי 4 יותר בדיקות מארה"ב, כדי לצמצם פוטנציאל ההדבקה של אותם אנשים, הבידודים במספרים הולכים וגדלים וזה נראה נטל אבל האלטרנטיבה תהיה גרועה יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבר'ה
זה נראה חס ושלום
שהחיים שלנו
הולכים להיות מטורפים!

Omy God

ה ירחם

.

זה הכל בגלל חרדים

לא הנחש ממית אלא החטא . . . . .

סוף העולם קרב ובא….???

אלה צעדים מופרזים שסתם מחמירים יתר על האוכלוסיה ללא התחשבות כלל. בשום מדינה לא החמירו כך. שוב רואים שגאוה ישראלית ושאיפה להראות עליונות לעולם בא על חשבון העם החיים כאן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture