Olivier Fitoussi/Flash90

מנדלבליט: "מ"מ פרקליט המדינה לא יכול להיות תלוי ברצונו של השר אוחנה"

היועץ המשפטי במתקפה על שר המשפטים: "השאלה העומדת על הפרק איננה המשילות, כי אם הנאמנות. ההצעות להחלשת עצמאותם של שומרי הסף נועדו להבטיח כי אלו שיתמנו לתפקידים אלו יגלו נאמנות מלאה לגורם הפוליטי הממנה אותם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יוצא הערב (רביעי) במתקפה חריפה נגד שר המשפטים אמיר אוחנה ואומר כי, "החשיבות בשמירת עצמאותו המוחלטת של פרקליט המדינה מהדרג הפוליטי מקבלת משנה תוקף, לנוכח תפקידו כמי שעומד בראש פרקליטות המדינה, האמונה על ניהולם של הליכים פליליים. בתחום התביעה הכללית, פרקליט המדינה הוא שני רק ליועץ המשפטי לממשלה".

"מטעם זה, ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה היא ועדה מקצועית, שכוללת את היועץ המשפטי לממשלה – בראשות הוועדה, נציב שירות המדינה, מנכ"ל משרד המשפטים, ושני נציגי ציבור שבבחירתם אין לדרג הפוליטי כל מעורבות. בנוסף לכך, תקופת הכהונה של פרקליט המדינה קצובה מראש לפרק זמן של שש שנים, על מנת שלא יהיה מושפע בהחלטותיו מרצונו להישאר בתפקיד, ואף כדי למנוע מראית עין של השפעה זרה על החלטותיו".

"בשנים האחרונות, עלו מספר יוזמות שנועדו להחליש את הערובות הפרוצדורליות המבטיחות את עצמאותם של שומרי הסף, ואת נאמנותם לאינטרס הציבורי. תחת הכותרת של "משילות", נטען כי יש להסיר כל בקרה על מינויים של שומרי סף. כך, אחרי שהוועדה המייעצת למינויים בכירים המליצה שלא למנות מועמד מסוים לתפקיד מפכ"ל המשטרה, נטען כי יש לבטל את הוועדה".

"בנוסף, הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק של חבר הכנסת, היום שר המשפטים, אמיר אוחנה, שנועדה להפוך את היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה למשרות אמון, כך שהשר הממונה יוכל למנות את היועץ המשפטי של המשרד ולפטרו כאוות נפשו, ללא כל מגבלה. חשוב להציג את האמת כהווייתה – השאלה העומדת על הפרק איננה המשילות, כי אם הנאמנות".

"ההצעות להחלשת או אפילו ביטול הערובות הפרוצדורליות המיועדות להגן על עצמאותם של שומרי הסף נועדו להבטיח כי אלו שיתמנו לתפקידים אלו יגלו נאמנות מלאה לגורם הפוליטי הממנה אותם, אשר יכול בהינף יד להביא לסיום כהונתם בתפקיד. נאמנות שכזו לדרג הפוליטי הממנה אינה יכולה לדור בכפיפה אחת עם התפקיד אותו נדרשים שומרי הסף למלא בחברה דמוקרטית".

"שומרי הסף אינם פועלים נגד הממשלה. הם פועלים ביחד איתה, לקידום מדיניות הדרג הנבחר. אבל בנקודות קצה, כאשר קיימת התנגשות בין השלטון לבין החוק, ומקרים כאלה לצערנו יכולים להתרחש כידוע לא כעניין תיאורטי – על שומרי הסף לבחור בחוק. שומר סף שנאמנותו נתונה לדרג הפוליטי שמינה אותו, ולא לאינטרס הציבורי, איננו יכול למלא את תפקידו כשומר סף".

"בהתאם לכך, פרקליט המדינה או ממלא מקום פרקליט המדינה איננו יכול להיות תלוי ברצונו הטוב של שר המשפטים לבדו, בקשר לעצם מינויו או למשך המינוי. מצב בו ממלא מקום פרקליט המדינה מכהן תחת צל האפשרות כי תפקידו לא יוארך אם לא יגלה נאמנות לשלטון – איננו ראוי. זהו תרתי דסתרי".

"זו הסיבה בגינה קבעתי כי מינויו של אדם לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, לתקופה של שלושה חודשים שבסיומה שר המשפטים יוכל להחליט אם להאריך את המינוי בשלושה חודשים נוספים, כאשר היועץ המשפטי לממשלה מתנגד למינוי, עולה כדי מניעה משפטית", אמר מנדלבליט על מינוי מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד.

היועץ המשפטי לממשלה תקף עוד את שר המשפטים: "למרבה הצער, המציאות הנוכחית לא רק שאין בה כדי להצדיק פעולות להחלשת הערובות הפרוצדורליות לשמירת עצמאותם של שומרי הסף, אלא שהיא מצדיקה את ההיפך – הגברת הערובות הללו. הכוונה היא למציאות שבה שר המשפטים טוען בראיון שהוא "נערך נפשית לאפשרות שיתפרו לו תיק", כאשר ברור לכולם שזו טענה מופרכת וחסרת ביסוס".

"הכוונה היא למציאות שבה שר המשפטים טוען בראיון אחר שמערכת אכיפת החוק עשתה "שגיאה קיצונית וחמורה", בהגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה, ושהתיקים "לא יבשילו לידי הרשעה"; כאשר ברור האינטרס הפוליטי העומד בבסיס קביעותיו אלו וברור שאין לו כלים לגבש עמדה כזו – ולו מן הטעם שלא נחשף לראיות בתיק, ובוודאי שלא היה שותף לדיונים המעמיקים בנוגע למשמעותן של ראיות אלו ולניתוח המשפטי שלהן".

"הכוונה היא למציאות שבה שר המשפטים מודיע שיש פסקי דין של בג"ץ שלא צריך לקיים, ולמרות שלאחר מכן הסתייג מדבריו אלו, לאחרונה, כאשר בית המשפט העליון הוציא צו ביניים שלא לרוחו בעניין הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בנושא המחלקה לחקירות שוטרים, הוא טען ש"בג"ץ עשה יד אחת עם היועץ המשפטי לממשלה"".

"ואלו הן מעטות מהדוגמאות הרבות המלמדות על תפיסה שלפיה מערכות החוק והמשפט נדרשות לגלות נאמנות לדרג הפוליטי, שאם לא כן – יש מקום להתעלם מהכרעותיהן ולא לכבדן. למרבה הצער, התקפות על מערכות החוק והמשפט במדינת ישראל הפכו בעת האחרונה לחזון נפרץ. חלק מההתקפות מכוונות באופן אישי כלפי גורמים כאלה ואחרים המשרתים במערכות אלו, בשל החלטות אותן קיבלו במסגרת תפקידם".

"גם אני מותקף, לעיתים קרובות אף באופן בוטה. חשוב לי לומר – ההתקפות הללו אינן מרתיעות אותי. אין דבר בעולם שיסיט אותי מדרך הישר – מדרך המשפט והצדק. אני ממלא את תפקידי כדי לשמור על שלטון החוק במדינה. אני אמשיך לפעול כדי לסייע ככל הניתן לממשלה לקדם את מדיניותה בגבולות הדין. במקרים בהם לא יהא מנוס מכך, אני אציג לממשלה את עמדתי לפיה קיימת מניעה משפטית מלנקוט בפעולה מסוימת", דברי מנדלבליט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מנדלבליט אתה צבוע ושקרן רשע מרושע לא תצא מגיהינום

מנדלבליט יותר גרוע מחילונים
לך הביתה

עד מתי הוא היועץ? אין שלב שתפקידו יסתיים?

מנדלבליט יודע לדבר . אך כל דיבורו ריק מתוכן . אין בו כלום רק שקרים וחרטא . פשוט בלה בלה בלה בלה כמו אשה זקנה בלה ..הוא מר מנדלבליט החשוד בפרשת ארפז ועוד פרשיות מקומו בכלא כל חייו . הוא רשע מושחת שמאלן ויהיר כמו יהיר

כשביבי יעוף על טיל
אוחנה יתאפס על עצמו.

מנדלבליט עם כל המילים היפות והנאורות שלך אתה טועה בגדול. הציבור לא בחר בך ולא בחבריך שאתה מכנה אותם "שומרי הסף", (שומרי הכסף והכסא), לעומת זאת , בחרו הציבור בביבי ואוחנה, פירושו של דבר שהעם לא רוצה אותך ואת החברים שלך, עופו לנו כבר מהחיים, אתם עריצים שליטים ועתידים ליתן את הדין בבחינת "נותנים חתיתם בארץ החיים". שונאים אותכם

מתי תתחפף כבר אתה עושה את עצמך אלוהים. תלך הביתה נמאס לנו ממך

וכי אתה לא עושה פוליטיקה? אתה מנצל את תפקידך כדי לכפות על רוב העם את האג'נדה שמאלנית מתנשאת שלך וחבריך. אבל כבר הבטיחו בתלמוד: כל מי שיש בו גסות הרוח לסוף מתמעט, יורד מגדולתו, שנאמר רומו מעט שמא תאמר ישנו בעולם ת"ל ואיננו, מנדלבליט תחזור בך וצא לגימלאות

מנדלבליט צודק .
אבל רק בעיקרון .
אם שלטון החוק היה אוביקטיבי .
הכל היה נכון .

אבל המציאות היא ששלטון החוק מורכב מאנשי שמאל שבברוטליות דורסים את מי שלא מיישר קו איתם .

אני מקוה שהאיש הזה רק תמים או טיפש ולא שהוא הסתאב בחברת האנשים שהוא נמצא איתם .

ולמי אתה כפוף? לחונטה מותר לשלוט על היועמ"ש?

כן מנדלבליט
הציבור בחר בנבחרי העם כדי שישרתו אתו
נבחרי העם לא עברינים ולא פחות מוסריים ממך
העם רוצה שהם ישלטו ולא אתה
ועל ראש הממשלה קיבלת תשובה בקלפי מה הציבור חושב עליך זה לא רק איזה שר מישפטים מושחת

קשה להם להשלים עם המצב שיותר מחצי מדינה שזה כולל הערבים לא מאמינים ביושרה של מערכות האכיפה ובתפירת תיקים כלשהם…

לא ברור למה יש לך כיפה שחורה על הראש

רק לזכור שפוליטיקאי מינה את מנדבליט….
אז שיתכבד וילך הביתה כדי שלא יהיה כפוף למי שמינה אותו

בקיצור "אני הבעל הבית של המדינה"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture