צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקורונה – תובנות ועצות • הרב ניסן מורגנשטרן

זה כמה חודשים, שמשתוללת מגפה קשה בעולם, הנגרמת על ידי נגיף הקורונה, המגפה מדבקת מאוד ונכון להיום הדביקה בעולם יותר מ-500,000 בני אדם, היא גם גבתה חייהם של מעל 20,000 בני אדם • לפניכם מאמר מיוחד שכתב הרב ניסן מורגנשטרן מו"ל הספר 'תזונה ובריאות' ובו מגוון עצות מעשיות לריפוי והימנעות מהנגיף המדבק • וַהֲסִרֹתִי מַחֲלָה מִקִּרְבֶּךָ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

העולם כולו התגייס לפעול נגד המגפה ע"י בידוד. ממליצים לתושבים להסתגר משפחה משפחה בביתה, וגם בבית עצמו, להקפיד שבני הבית יתפסו מרחק אחד מהשני, שלא ייצר מגע פיזי ביניהם. כל מוסדות החינוך והפנימיות סגרו שעריהם ושלחו את התלמידים לביתם.

גם מפעלים, בתי חרושת, מרכזי קניות נסגרו, והמסחר נפגע מאוד.

הדגל היחיד של המלחמה בקורונה הוא בידוד, ובנתיים רק הוא בלבד.
בידוד זה גורם כאמור, לנזקים כלכליים עצומים בכל המדינות,  ולמרות הכל, בכל העולם, ממשיכים בבידוד, ובחלק מהמדינות, אפילו מחמירים אותו עד כדי שיתוק מוחלט של המרחב הציבורי, נציין שנשיא ארצות הברית, דולנט טראמפ, טוען ובצדק, שלטפל בבעיה אחת, ע"י יצירת בעיה קשה ממנה, זה לא חכם. ולדבריו, הבידוד עשוי לגרום לקריסת הכלכלה העולמית. ונזק כזה יכול להיות כרוך במדינות רבות עד מיתה מרעב (!) של חלק מהאוכלוסיות.

ולמרות כל הנ"ל העצה היחידה, שמופעלת נגד הקורונה היא הבידוד עם המלצה לשתות שתיה חמה הרבה ככל האפשר.

מעניין מאוד, שעד אתה, לא ראיתי משהו שיתייחס לשתי שאלות חשובות ומתבקשות:

שאלה ראשונה: מה גרם לנגיף זה שיצא וישתולל בסין?

שאלה שניה: מה ה'דלק' שממשיך להניע אותו במהירות הבזק, לכל כנפי תבל?

כדי להשיג תשובה לשאלות הנ"ל, יש צורך בהקדמה קצרה.

נגיף הקורונה בסה"כ נגיף ממשפחת הנגיפים,

הנגיפים וכן החיידקים תוקפים בני אדם שמערכת החיסון שלהם חלשה, אולם את האנשים שמערכת החיסון שלהם תקינה ובריאה, אינם תוקפים.
ואם במקרה יכנס נגיף הקורונה, לבנ"א עם מערכת חיסון איתנה הוא יושמד מיידית ע"י מערכת החיסון שלו.

מערכת חיסון איתנה נבנית בראש ובראשנה ע"י אכילת מאכלים בריאים והמנעות ממאכלים מזיקים.

ההתבוננות במזונו של האדם המודרני מאז מלמחמת העולם השניה, מראה בעליל שהוא ניזון, עד כדי התמכרות  מארבעה מרכיבים שכולם חדשים והם שגורמים לכל המחלות המחרידות בזמננו שהרפואה הקונבנציונלית עם כל הכבוד אליה, לא מצליחה לבלום ולא לרפאות.

המחלות הן:

*המחלה הנוראה מכל, ההורסת ומכלה כל חלקה טובה בגופו של האדם, עם יסוריים קשים משאול ה"י.

*מחלות לב וכלי דם העשויות, חלילה, בחלקיק שניה, עם התראה קצרה, לגרום לאירועי לב ומוח.

*מחלת הסוכרת הזוחלת ומכרסמת אט אט בכליות, בעיניים, ברגליים ובלב ה"י.

*בעיות הקשורות למוח: קשב וריכוז בצעירים, אלצהיימר ופרקינסון במבוגרים. ה"י

*עודף משקל בכל הגילאים.

*וכמובן, הנגיף החדש – הקורונה המתעולל בכל יושבי תבל

המזונות העיקריים הגורמים לכל הנ"ל:

  • החיטה – שאף שהיא מנויה בראש שבעת המינים היא גודלה בכל ההסטוריה בכמות קטנה, היות והיא 'מפונקת' דורשת קרקע עידית והרבה מים. אחיותיה השעורה והשיפון היוו את עיקר הגרעינים ללחם, והם המתאימים לרוב רובם של התושבים באזורינו. האכלת לחם מגרעיני החיטה, לאנשים הזקוקים לשעורה או שיפון, זו טעות ושגיאה טרגית, כי היא לא משביעה אותם, אז הם אוכלים הרבה לחם כדי לשבוע ועם כל זה אינם שבעים, היא גורמת לעליה במשקל, לכאבי ראש וגם לעצירות. לענ"ד היא גם הסיבה למחלה הנוראה שהגיעה למימדי מגיפה אחר מלחמת העולם השניה, כשהחיטה השתלטה, וכבשה את כמעט כל העולם.

נזקי החיטה רבים מאוד, והרוצה ללמוד עליהם, מוזמן לקרוא את הספר 'בטן של חיטה' לד"ר ויליאם דיוויס בהוצאת פוקוס. מסקנתו שם: אמרו שלום לחיטה, ברחו ממנה! הדגן הפופלארי ביותר בעולם היום הוא גם המרכיב ההרסני ביותר בעולם.

בחסדי ה' יש חלופות טובות ומגוונות ללחמי החיטה: לחמים משיפון, כוסמין, וכן פיתות ולחמניות, ולפסח יש כיום בשוק מצות יד ומכונה בהכשרים למהדרין.

  • מוצרי חלב הפרה– בחומש במדבר בפרשת מלחמת מדיין (פרק ל"א, פסוק ל"ב) מובא שהשלל שלקחו ממדין היה: צאן 675,000 ובקר רק 72,000 – דהיינו צאן יותר מפי עשר מבקר (!)

לפני כמאה שנה היו לפי ספירה ממשלתית 350,000 צאן וכ-20,000 בקר – דהיינו פי 17 מבקר! (ראה: חיי יום יום בארץ ישראל במאה ה-יט / שמואל אביצור)

הסיבה לכך, כי את הבקר גדלו לטיפוח שוורים, שהם היוו את עיקר עבודת השדה, ולצריכת בשר, ולא למטרת החלב.

ולצורך חלב צרכו חלב צאן. ואכן סתם חלב בתנ"ך ובדברי חז"ל הוא חלב צאן.

לפני יותר ממאה שנה התפתח בגרמניה ארגון נוצרי, שכינה עצמו 'טמפלרים'  והם יסדו את 'המושבה הגרמנית' בעמק רפאים בירושלים, ובחיפה. ואת 'שרונה' בתל אביב. והם גם הביאו לארץ פרות הולנדיות מיוחדות, שהניבו הרבה חלב, והחלו בגידול פרות אלו לחלב, ובעקבותיהם החלו בכל הארץ במושבים ובקיבוצים, בטיפוח הפרות ההולנדיות, ועזבו לחלוטין את גידול הצאן.

נזקי החלב:

  • מחלות לב וכלי דם, עקב הגברת התהליך הטרשתי בעורקים.
  • ב. פגיעה בספיגת הסידן, עקב רמות זרחן גבוהות ורמות מגנזיום נמוכות
  • דלקות גרון, אוזניים ודרכי נשימה אצל תינוקות וילדים.
  • תופעות אלרגניות שמקורן בחלבוני החלב.
  • סוכר החלב שאינו מתפרק, גורם למצוקה בטנית.
  • חלב הפרה עשרי בהרמוני הפרה שאינם טובים לבני אדם.
  • חלבוני וסידני החלב, שותפים לתהליכים חסימתיים.
  • אנמיה אצל תינוקות ודימום ממערכת העיכול
  • סוכרת נעורים הנגרמת ע"י חלבוני חלב הפרה
  • אוסטיאופורוזיס (!)
  • אבני כליות ואבני מרה.

למרות כל האמור לעיל, לנשים במצב מיוחד מוצרי חלב פרה הינם מזון חיוני ביותר, בתקופה זו נבנה עובר שלם, מה שמצריך הרבה מאד סידן, הרבה חלבון ושומן חלבי, מוצרי חלב הפרה עשירים בכל אלה ונדרשים מאוד בתקופה זו.

לעומת זאת שאר בני האדם, מוצרים אלו עשירים מדי וכבדים מדי, ולפיכך אינם נקלטים וגורמים רק לבעיות, כמפורט לעיל.

שומני חלב הפרה, כחמאה, טובים בהגבלה, עד כף לארוחה (=10 גר') בעיקר לילדים ולמבוגרים שאינם סובלים מעודף משקל,

החלופות הטובות הן:  חלב עזים וכבשים, המצויים כיום, בחסדי ד' בשפע רב בארץ. 'ארץ זבת חלב ודבש'

  • הסוכר – אין חולק על כך שהסוכר הלבן מהווה אסון לאוכלוסית העולם, הוא אינו מזון כי אם סם ממכר. החקלאות המודרנית ותעשית המזון הנלוות אליה מפיקות כיום כמויות עצומות של מוצר זה, וצריכתו הפכה להתמכרות, בקרב ילדים, צעירים ומבוגרים. הוא מופיע כמעט בכל מזון תעשיתי ובכל משקה. אכילת הסוכר גורמת לסוכרת, לעודף משקל, לנזקים קשים לשינים, לחניכיים, למערכת העיכול, להיפראקטיביות בקרב ילדים. הסוכר הורס את מערכת החיסון של הגוף ומהוה מזון לנגיפים- כיום הנגיף השולט בעולם- הקורונה, וכן לחיידקים, לפטריות, לתולעים, לתאים הסרטניים וגורם להתרבותם ולהתפשטותם בגוף.
    בספר "הונאה מתוקה" שבהוצאת פוקוס מונים 57(!) נזקים כתוצאה מאכילת סוכר.

אל תתפתו ברגעי משבר, אפילו לאכילה מועטת ממנו, כי היא עשויה לגורר אתכם, בבחינת עבירה גוררת עבירה שבסופה מגיעים למדרון חלקלק.

אל תתפתו גם לממתיקים מלאכותיים הם ממכרים ומזיקים מאוד לגוף, בבחינות מסוימות אפילו יותר מהסוכר.

החלופות הטובות הן: אכילת תמרים, דבש תמרים-סילאן, תפוחי עץ, תרכיז תפוחים טבעי, סוכר חום לילדים, ודבש דבורים לקשישים.

  • השמן הצמחי – השמן הצמחי המזוקק המיוצר מקטניות וזרעים כגון שמני סויה, תירס, קנולה, חמניות, כותנה, דקלים, בוטנים, גרעיני ענבים, גם הוא תוצר של החקלאות המודרנית ותעשיית המזון הנלוות אליה, שמן זה מזיק מאד למערכות שונות בגוף.

נפרט בקצרה את הנזקים הנפוצים, כאשר אנו מבשלים, אופים או מטגנים בשמנים אלו ואוכלים את המאכלים הללו, נוצרות הפרעות במערכת העכול, חומציות יתר, צרבות קשות, ריפלוקס- עלייה חוזרת של נוזלים בוושט, קרוהן, קוליטיס, עצירות, עד המחלה הקשה במעי הגס, עודף משקל, סוכרת, דלקות פרקים וקשיי נשימה.

הטיגון בשמן הצמחי גורם ליצירת רדיקלים חופשיים שעם הזמן גורמים להאצת תהליכי הזדקנות, התפתחות האלצהיימר ופרקינסון.

השמנים הללו נמצאים ברוב המזונות של תעשיית המזון, והם מהווים לצערינו מרכיב בסיסי ביותר גם במטבח הביתי. מיותר כמעט להזכיר שהמרגרינה בכל צורותיה עשירה ב"שומני טראנס" שנזקם רב ביותר.

נזק נוסף מצריכת השמנים הנ"ל נובע מזה ששמנים אלה עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 6, והיות ומזוננו בעידן המודרני הוא דל בחומצות שומן מסוג אומגה 3, נוצר חוסר איזון גדול בין צריכת חומצות שומן אומגה 6 לחומצות שומן אומגה 3, כאשר היחס בין שני שמנים אלו צריך להיות 1:1 ובארץ, עקב שימוש מסיבי בשמנים הנ"ל, היחס מגיע ל- 20:1  וזה גורם לשיבושים רבים בתפקוד המח כחסר קשב ורכוז, פחדים ועוד.

החלופות הטובות: שמן זית, שמן אגוזים ובמקרים מעטים שמן קוקוס.

השימוש בכל שמנים הללו לתיבול המזון בלבד, שימוש בשמן לצורך בישול, אפיה וטיגון נשלל לחלוטין.

שומנים מן החי כגון חמאה או שומן בשרי, למי שאוהב אותם, מותרים בשימוש לאכילה, בישול, טיגון ואפיה, אך לא לאנשים עם עודף משקל.

כל המאכלים הנ"ל גורמים שמערכת החיסון של האוכלוסיה קורסת, ואז החיידקים והנגיפים ממלאים את יעודם ותוקפים ללא רחם, בצורות רבות ומשונות, של כל מיני מחלות, והאחרונה שבהם נגיף הקורונה שמטיל את חיתתו על כל יושבי תבל.

ההתפרצות בסין:

מחלת נגיף הקורונה פרצה בסין ומשם התפשטה לכל העולם, כי בעבר הסינים אכלו אורז, זה היה המאכל הלאומי שלהם מאז ומעולם, וזה הדגן הגדל באזורם.

ככל שהקשרים המסחריים שלהם עם העולם הגדול הלכו והתפתחו ורמת החיים שלהם עלתה הם החלו 'פוזלים' אט אט לעבר החיטה, עד שלפני כעשר שנים דווח שהם קנו מיליון טון חיטה מארצות הברית.

כיום בצפון סין, שאגב משם נפתחה הרעה, אוכלים חיטה, והפסיקו לצרוך אורז כלל. לעומת דרום סין ששם יש כאלו שאוכלים אורז.

בנושא מוצרי החלב, בעבר לא צרכו שם כלל מוצרי חלב, אומנם בשנים האחרונות, הם גילו את מוצרי החלב ואת המעדנים שאפשר לייצר מהם, והחלו לקנות ולצרוך מוצרי חלב פרה, הם הגדילו לעשות, כשקנו את חברת 'תנובה' הישראלית, ובמקביל מומחים ישראלים והולנדים הגיעו לסין, ללמד אותם כיצד לבנות משק חלב עם רפתות מודרניות.

וברוב חריצותם הם הגיעו ליצור כמויות עצומות של חלב, וברוב להיטותם הם גם למדו, כיצד לצרוך אותם, כחלק מרכזי בתפריט האוכל היומי שלהם. את התוצאות מכל המהפך שעשו במישור הקולינרי, לצערנו סובלים כיום כל יושבי תבל.

ההתפרצות באיטליה:

הפיצה האיטלקית, שהיא מאכל מסורתי באיטליה, מורכבת מבסיס בצק חיטה ועליה סוגי גבינה מהפרה, שניהם מרכיבים שלילים ביותר מבחינה בריאותית, כפי שהארכו להסביר לעיל.

אין זה מפתיע שמאכל זה, שהפך להיות מאכל מזון מהיר, נפוץ ביותר בכל חלקי איטליה, גרם את התפרצות הקורונה באיטליה בממדי מגפה קשה ביותר.

עצות למניעת ההדבקות:

  • מומלץ ביותר להמנע לחלוטין מכל ארבעת המזונות שמנינו בהרחבה לעייל.

מוצרי חיטה, מוצרי חלב פרה, סוכר והמזונות והמשקים שמעורבים בו, וכן טיגון אפיה ובישול בשמנים המודרנים: סויה, קנולה, חמניות, כותנה, דקלים ובוטנים.

  • לשתות לפחות 6 פעמים ביום מים חמים או תה או קפה (ללא סוכר)

טיפול לאנשים שאובחנו ב'קורונה':

לאנשים שהובחנו כנשאיים לנגיף מומלצים הטיפולים הבאים:

  • 'שתיית תה' העשוי מ-12 עלי זית, שמערים עליהם מים רותחים. 3-6 פעמים ביום.
  • 'שתיית תה' העשוי מצמח ה'מרוה' (saga באנגלית) 3-6 פעמים ביום.
  • טיפות 'ב 67' המורכבות מפרופורליס + 8 צמחי מרפא עוצמתיים נוגדי דלקת.

יש לקחת את זה במינון הבא:

10 טיפות X6 פעמים בהפרשים של חצי שעה, סה"כ 60 טיפות בכל יום.

  • אם אחרי שעה לא מרגישים שיפור מספיק לקחת עוד סדרה כזאת, ואם אחרי הסדרה השניה, גם עדיין לא מרגישים שיפור מספיק, כעבור שעה לקחת סדרה שלישית.
  • את הטיפות ניתן להשיג בחנות 'הוס טבע' ברח' חזו"א 3 פינת ר' עקיבא ב"ב.

כמו"כ בחנות זו ניתן להשיג את הספר 'תזונה ובריאות' המכיל ידע רב, מפורט ואמין במגוון נושאי תזונה ובריאות, שנוסה בס"ד עד היום, זה יותר מ30 שנה, עם יותר מ30,000 מטופלים. לגבי מקומות נוספים בארץ ניתן לברר בטלפון: 08-3012462

המעונינים להפיץ את הטיפות וכן את הספר במקומות נוספים, נא השאירו את הפרטים בקו הטלפון הנ"ל וניצור איתכם קשר.

בברכת בריאות איתנה, רפואה שלמה והחלמה מהירה

ניסן מורגנשטרן – רמות, ירושלים.

כל הנכתב במאמר זה למטרת עיון בלבד ואינם נועדו להוות תחליף לייעוץ רפואי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב מורגנשטרן מלך!!!!! מציל נפשות כפשוטו

אמת כל מילה של הרב ד"ר ניסן מורגנשטרן שליט"א מהכרות של שנים ומנסיון של התקופה אחי שסובל מהראות חלה בקורונה מיד גייסנו לו את התרופה של ד"ר מורגנשטרן 67ב בליווי התה עלי הזית ומרווה בהמלצתו וברוך השם תוך פחות משבועיים קיבל תשובה שלילית. מומלץ מאוד וחובה להעביר הלאה זה הצלת נפשות ממש.

כן כי האוכל אשם בהכל… מאמר כופר ביותר!!!!
העוונות שלנו זה מה שגרם שהשם יביא את המגפה שנתעורר על החיים שלנו שנחזור בתשובה טא כי הסינים אוכלים חיטה נו באמת

תאוות האכילה קשורה לעוד תאוות….נתגבר על התאוות השונות נעשה תשובה….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture