צילום: אלעד מלכה

"קרובים להסכם": גנץ ונתניהו ייפגשו שוב מחר, המנדט של גנץ הוארך עד יום רביעי

נתניהו וגנץ נפגשו הערב בניסיון להקים ממשלה: "חלה התקדמות משמעותית - הצדדים קבעו להיפגש שוב מחר בבוקר בנוכחות צוותי המשא ומתן". בית הנשיא: "הבנה כי קרובים מאוד להסכם". בכירים בימנה: "סכין בגב של הציונות הדתית, גט כריתות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשו הערב (שני) במעון ראש הממשלה בירושלים בניסיון להקים ממשלה. בתום הפגישה נמסר בהודעה משותפת לכחול לבן ולליכוד כי "בפגישה הערב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ חלה התקדמות משמעותית במגעים לממשלת חירום לאומית. הצדדים קבעו להיפגש שוב מחר בבוקר בנוכחות צוותי המשא ומתן".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נענה לבקשת השניים להאריך את המנדט להרכבת ממשלה שהוטל על גנץ עד ליום רביעי הקרוב. השניים פנו לריבלין בבקשה משותפת בשעה 23:59, לאור ההתקדמות במשא ומתן והרצון שלא לגרור את ההכרעה לכנסת. "במטרה להשלים את המשא ומתן להקמת ממשלת חירום לאומית הוגשה בקשה לנשיא המדינה להאריך את המנדט עד יום רביעי בחצות", נמסר בהודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן.

מבית הנשיא נמסר כי "בהתאם להודעתו מאמש, קיבל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביום שני, י״ט בניסן, 13 באפריל, לפני חצות, את בקשתו של יו״ר כחול לבן, ח״כ בני גנץ, להארכת התקופה שהוענקה לו להרכבת ממשלה. בקשה זו נמסרה לבית הנשיא כפי שדרש הנשיא, על דעת שני הצדדים ומתוך הבנה כי אלה קרובים מאוד להסכם ביניהם. על פי בקשה זו הוארך פרק הזמן כך שמועד פקיעתו יהיה יום רביעי, כ״א בניסן, 15 באפריל, בחצות".

כזכור, בהודעת בית הנשיא ביום ראשון נכתב כי "במידה ובזמן שנותר עד תום התקופה הראשונה שניתנה לגנץ להרכבת ממשלה, ישתנו הנסיבות ויבואו הצדדים אל הנשיא בבקשה להארכת התקופה על מנת לסייע בידם להגיע להסכם, ישקול זאת הנשיא שנית". אחרת,"והיה ולא יחתמו השניים על הסכם עד מחר בחצות, ולא תשתנה תמונת הממליצים, ישוב המנדט לכנסת ותחל תקופת 21 הימים בהם יוכלו חברי הכנסת לגבש רוב להמלצה על מועמד מוסכם. למועמד המוסכם ינתנו 14 יום להרכיב ממשלה".

בכירים במפלגת ימינה תקפו בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקראת ההסכמה המסתמנת על ממשלת אחדות: "לצערנו מתברר שנתניהו מוכר את מערכת המשפט והריבונות לשמאל. אם זה כך אז נגמר עידן גוש הימין. זהו סכין בגב של הציונות הדתית שהלכה עימו ויהיה גם גט כריתות. לא ייאמן שעם 59 מנדטים הוא ויתר על הכל לגנץ עם 17 מנדטים".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי בכירים בימינה כי "האמירות שנשמעות ממפלגת ימינה משוללות יסוד ונועדו לנסות ולטרפד ממשלת חירום לאומית לטובת תפקידים לבכירי ימינה. ראש הממשלה עומד איתן על העקרונות של המחנה הלאומי, כפי שנהג תמיד, ובראשם החלת הריבונות".

בתוך כך, נתניהו הסמיך את שר החוץ ישראל כץ לנהל במקומו את ישיבת הממשלה הנערכת כעת בעניין הסגר בחג השני של פסח כדי שיוכל להתפנות לפגישה עם גנץ: "תעשו את הדיון הזה כמה שאתם רוצים אבל אני חייב להתפנות להקים ממשלת אחדות לאומית", אמר נתניהו בטרם עזב את שיחת הועידה.

ב'חדשות 13' דווח כי צוותי המו"מ של המפלגות סיימו את הכנת הטיוטות האחרונות, ונותרו נקודות מחלוקת מעטות כדי להגיע להכרעה. גורמים בשתי המפלגות אומרים שהמו"מ נמצא ב"סגירות סופיות" ומקווים שניתן יהיה לחתום עוד הלילה. על פי הדיווח של ספי עובדיה, גנץ ונתניהו יכריעו בפגישתם בנוגע לנקודות מחלוקת אחרונות בדרך לחתימה על הסכם אחדות. ב'ישראל היום' צוטט גורם המקורב לראש הממשלה שאמר כי הוא "מקווה שמתקדמים לסוף. הרצון של שני הצדדים עז".

גנץ אמר מוקדם יותר כי "ישראל זקוקה לממשלת חירום לאומית, וישראל אכן לפני הכל. נתניהו, זהו רגע האמת שלנו. זה או ממשלת חירום לאומית או חלילה בחירות רביעיות יקרות ומיותרות בשעת משבר. ההיסטוריה לא תסלח- למי מאיתנו שיברח". נתניהו הגיב: "בני, אני מחכה לך במעון ראש הממשלה בירושלים – בוא ניפגש ונחתום עוד הערב על הקמת ממשלת חירום לאומית שתציל חיים ותפעל למען אזרחי ישראל". לאחר מכן נקבעה פגישה בין השניים.

כל זה קורה שעות ספורות לפני סיום המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ, ולאחר ימים של מגעים בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו במאמץ להקמת ממשלת אחדות. בליכוד טענו שהשיחות חודשו לאחר שנתניהו ביקש לחדש אותן. מנגד, גורמים בצוות המשא ומתן של כחול לבן אמרו: "לא הודענו על פיצוץ בשיחות. הצוותים עדיין מדברים. הפערים הצטמצמו אבל עדיין יש מחלוקות בנושא הריבונות והוועדה לבחירת שופטים".

ב'וואלה' דווח כי מוקד המחלוקת נותר עדיין החשש בליכוד מהכרעה של בג"ץ שתפסול כהונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנאשם בפלילים. במהלך השיחות היום הושגה התקדמות בכל הנוגע לחשש של הליכוד מפסילת כהונתו של נתניהו, אך עדיין נותרו פערים בכל הנוגע לוועדה למינוי שופטים. כמו כן, לדברי גורמים המעורבים במו"מ, גם בסוגיית החלת הריבונות נותרו עוד פערים קטנים.

ב'חדשות 13' צוטט מקורב לגנץ שאמר כי "רה"מ נתניהו לא מסוגל לחתום על אחדות, כי הוא מבין שאם היה חותם הוא היה יוצא מבלפור". כמו כן הוא אמר כי גנץ ישא הערב הצהרה שתהיה "מאוד חדה ותקרע את החבל". עוד ציין הגורם כי ההבנה של נתניהו שאם יחתום הוא באמת יאלץ להפסיק לכהן עוד שנה וחצי היא שמונעת ממנו לעשות זאת – ולא מחלוקת סביב הוועדה לבחירת שופטים או כל סוגייה אחרת.

ב'כאן חדשות' דווח כי גורמים בכחול לבן ספק שהערב ייחתם ההסכם להקמת הקואליציה והעריכו שנתניהו ינסה למצות את 21 הימים כדי לקבל את תמיכתם של חברי הכנסת צבי האוזר ויעז הנדל, או את תמיכתם של חברי כנסת אחרים שערקו מכחול לבן. עוד אמרו גורמים במפלגה כי הם מסכימים לתנאי של בנימין נתניהו, ולפיו אם בג"ץ יפסול את כהונתו כראש הממשלה – הכנסת ה-23 תפוזר ויתקיימו בחירות רביעיות. "זו ההבטחה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת לליכוד ולנתניהו, ולא נסכים על פסקת התגברות", אמרו אותם גורמים.

מוקדם יותר דווח ב'סרוגים' כי חברי סיעת דרך ארץ ח"כ יועז הנדל וצביקה האוזר הבטיחו היום לראש הממשלה בנימין נתניהו כי במידה ותקום ממשלת אחדות ולא תהיה הסכמה בין הליכוד לכחול לבן לגבי המחלוקות במערכת המשפט, הם יצדדו בליכוד ובנתניהו. ח"כ יועז הנדל הגיב לדיווח בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "‏נתנגד לכל פגיעה בשלטון החוק והדמוקרטיה. תומכים בעמדת כחול לבן בדרך לממשלת אחדות. ובעד כל פשרה שתמצא לאחדות".

נתניהו זקוק לעוד 2 אצבעות לפחות כדי לקדם את החוקים שברצונו להעביר, וזאת בנוסף לגוש הימין שועמד כעת יחד עם ח"כ אורלי לוי אבוקסיס על 59 מנדטים. כך שכחול לבן יכולים לוותר לליכוד ולהקים ממשלת אחדות עם הליכוד – או שהליכוד יקים ממשלת ימין מלא מלא. ע"פ הדיווח של העיתונאי אברהם בלוך כרגע בפני כחול לבן עומדות שתי אפשרויות: לוותר על מינוי השופטים ולשלוט במערכת המשפט תוך ממשלת אחדות, או לסרב והליכוד יקים ממשלה עם הימין, חרדים, לוי אבקסיס, האוזר והנדל.

מוקדם יותר הבוקר מפלגת ימינה טענה כי נתניהו שוחח עם אנשי המפלגה הלילה והתחייב בפניהם שלא יתפשר במשא ומתן מול יו"ר כחול לבן בני גנץ בנושאי הוועדה למינוי שופטים וקידום החלת ריבונות. כזכור, בחצות יפוג המנדט של גנץ, ואתמול הודיע ריבלין כי אם לא תחול התקדמות במשא ומתן מול נתניהו – יחזיר אותו לכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא נאמס?
שנה שלמה אותם כותרות ואותם דמויות!
אולי כבר יכריזו על משהו חדש?

צפיתי בשני המנהיגים שדיברו
והפעם לשם שינוי; בני גנץ דיבר לראשונה כמעט עם אפס פיקסוסים ועם הרבה ביטחון, (החיקוי של תנועות הגוף של ביבי היו די מוצלחות אבל זה מזכיר את המשפט המוכר שאומר; "הרושם שאתה מנסה לייצר-זהו הרושם שאתה מייצר לעצמך"
לעומת זאת ביבי נראה מפוחד וחסר ביטחון, ולראשונה גם קרו לו טעויות שלא נראו בכל הנאומים האחרונים שלו.
אולי זה אומר שהם לקראת הסכם?
הלוואי.
לעומת

חפרו בשכל
אני לא הייתי נותן להם עוד חצי יום
שניהם למעשיהו על טירטור העם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture