צילום: נועם רבקין / פלאש 90

נתניהו בסבב פגישות עם בכירי הליכוד – הציע לאדלשטיין את משרד הבריאות

במסגרת השיחות שמקיים רה"מ עם בכירים בליכוד בדרך להקמת ממשלה, הציע נתניהו ליו"ר הכנסת לשעבר את התפקיד הבכיר. פרסום ראשון: דיכטר מועמד לתפקיד משרד האנרגיה או שיתוף פעולה אזורי. חוטובלי מועמדת לתפקיד השרה לענייני ירושלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל בסבב פגישות עם חברי הכנסת של הליכוד במטרה לאייש את תפקידי השרים שתקבל המפלגה. זאת לאחר שאמש כבר פתר מוקש גדול כשהשר גלעד ארדן פינה תיק בכיר לחברי הכנסת האחרים בסיעה בכך שהסכים התמנות לשגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם.

ב'חדשות 13' דווח הצהריים כי במסגרת השיחות בין נתניהו לבכירים בליכוד ובגוש הימין הציע ראש הממשלה ליו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין את תפקיד שר הבריאות. זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע אדלשטיין ביקש מנתניהו שידרוש מיו"ר כחול לבן בני גנץ להסיר את הווטו על שיבוצו בתפקיד יו"ר הכנסת, והבהיר כי זהו התפקיד היחיד שבו הוא מעוניין.

בעקבות ההסכם בין כחול לבן לליכוד, גוש הימין כולו, כולל המפלגות החרדיות, יקבל 15 תיקים בלבד. לפי כך, לנתניהו אין הרבה תיקים לחלק לאנשי מפלגתו, התיקים שיישארו בגוש הימין הם: האוצר, ביטחון הפנים, חינוך, פנים, תחבורה, בינוי ושיכון, בריאות, שירותי דת, אנרגיה, הגנת הסביבה, מודיעין, שיתוף פעולה אזורי, נגב, גליל ופריפריה וירושלים ומורשת.

ל'חדשות JDN' נודע כי סגן שר הביטחון אבי דיכטר מועמד לקבל תפקיד שר האנרגיה או השר לשיתוף פעולה אזורי. עדיין לא ברור אם ומה יוצע לגדעון סער, מי שנחשב ליריבו הגדול של נתניהו. ניר ברקת, שבקמפײן הבחירות הובטח לו להיות שר האוצר, צפוי לקבל הצעה למשרד הרבה פחות משמעותי ממה שהובטח לו.

מוקדם יותר הבוקר תקפו בליכוד את ימינה, בטענה שהמפלגה מסרבת להצעה להיכנס לממשלה. "הלילה התברר סופית שבנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין", נמסר. ב'חדשות 12' דווח מפי גורמים במפלגתו של נתניהו כי על רקע פיצוץ המגעים עם "ימינה", נתניהו צפוי לחלק היום את התפקידים השונים לחברי סיעת "הליכוד". נתניהו הציע לגלעד ארדן ויולי אדלשטיין את תיקי התחבורה והחינוך, אך התנה אותם בהישארותה של ימינה באופוזיציה, מה שהוביל בין השאר להחלטתו של ארדן להתמנות לשגריר ישראל באו"ם ובארה"ב.

בסוף הפגישה של נתניהו ואדלשטיין מוקדם יותר השבוע, בניגוד להודעה המשותפת בסיום הפגישה שהייתה זמן קצר קודם לכן עם השר ארדן, לא יצאה הודעה חיובית משותפת לשניים. במהלך הפגישה אדלשטיין דרש מנתניהו לפעול כדי להסיר את הווטו של כחול לבן מעל מינויו מחדש לתפקיד יו"ר הכנסת. בתוך כך, גורמים בסביבת ראש הממשלה מגששים עם השרה ציפי חוטובלי במטרה להציע לה את תפקיד השרה לענייני ירושלים.

כזכור, בכיר הליכוד השר לביטחון הפנים ונושאים אסטרטגיים ח"כ גלעד ארדן נענה להצעת ראש הממשלה בנימין לכהן כשגריר ישראל באו"ם ושגריר ישראל בארצות הברית. על פי הסיכום, ארדן יכהן כשגריר ישראל באו"ם לאורך כהונה שלמה, ו-11 חודשים כשגריר ישראל בוושינגטון. כהונתו בוושינגטון תחל לאחר הבחירות בארה"ב ותימשך עד למינוי שגריר חדש מטעם רה"מ החלופי יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ באוקטובר 2021.

השר ארדן אמר כי "אני גאה ונרגש על הזכות להיאבק על צדקתנו בזירה הבינלאומית ולהגן על ישראל מול האתגרים הצפויים בשנים הבאות". ראש הממשלה נתניהו הודה לשר ארדן ואמר שהוא מצפה להמשך שיתוף הפעולה ביניהם בשנים הבאות במשימות החשובות של מדינת ישראל. השר ארדן ימשיך לכהן כשר בממשלה עד למינויו כשגריר על ידי הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture