צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

ועדת החוקה בדיון מרתוני להכנת "החוק הנורבגי" לקריאה שנייה ושלישית

יו"ר הוועדה ח"כ אשר אמר כי בכוונתו להשלים את הדיון בחוק עוד היום לאחר המליאה. החוק נועד לעגן כהסדר קבע את האפשרות להתיר לח"כ המתמנה לשר או לסגן שר להפסיק את חברותו בכנסת. ח"כ אשר: "הרעיון של החוק הנורבגי נכון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת החוקה חוק ומשפט החלה היום (רביעי) להכין את "החוק הנורבגי" לקריאות שנייה ושלישית. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר כי בכוונתו להשלים את הדיון בחוק עוד היום לאחר המליאה ולהתכנס ביום ראשון להנמקת הסתייגויות כדי לסיים את ההצבעות ביום שני הקרוב.

החוק נועד לעגן כהסדר קבע את האפשרות להתיר לח"כ המתמנה לשר או לסגן שר להפסיק את חברותו בכנסת לתקופה שבה הוא מכהן כחבר הממשלה ועד תום חברותו בממשלה – ולחזור ולכהן כחבר הכנסת מיד עם תום תקופת כהונתו בממשלה.

חברי האופוזיציה בוועדה התנגדו במהלך הדיון, לאפשרות לפיה ח"כ שנכנס לכנסת לאחר שרשימת המועמדים שלפיה נבחר התפלגה על בסיס 1/3 מחברי הסיעה או בעקבות מיזוג עם סיעה אחרת, יהיה רשאי להודיע לאיזו סיעה הוא מבקש להשתייך.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר בדיון כי "הרעיון של החוק הנורבגי הוא דבר נכון, ודאי לסיעות קטנות בינוניות בקואליציה שנשארים להן מעט ח"כים שיכולים לפעול בוועדות שהן לב ליבו של הבניין הזה. אני ממליץ לכל מפלגה לשחרר את השרים היותר עסוקים אך אני לא יכול לחייב. נניח שיש עתיד או כחול לבן בגלגול הקודם הייתה מצליחה להגיע להסכמות והייתה קואליציה יותר גדולה, אין לי ספק שהייתה ממשלה עם למעלה מ-18 שרים, אולי מעל 30".

"כל אירוע של התפלגות מגיע על רקע פוליטי, אי אפשר להיתמם. קרה משהו במפלגות הללו ואנחנו נותנים להם לבחור את זהותם במקום שמישהו יבחר עבורם. יש גם מפלגות שיצאו לדרך עם השקפת עולם כלשהי ושינו אותה לאחר מכן. המפלגות שהכי פחות משנות השקפת עולם הן המפלגות החרדיות. אני לא מקדש את "המודל הנורבגי" ואנחנו נידרש לדיון רחב יותר אך אין ספק, לאור נתון שאין עליו מחלוקת שמספר חברי הפרלמנט אצלנו קטן יותר ביחס למדינות אחרות שנצטרך להגיע לפתרון. השיטה הנורבגית שכלל השרים לא נמצאים בפרלמנט היא בעייתית", דברי אשר.

דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture