Eric Sultan/POOL

בצעד מפתיע: נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א השופט אורינשטיין החליט לפרוש

השופט איתן אורנשטיין הודיע כי ברצונו לפרוש, כחצי שנה לאחר חשיפת תמלילי שיחתו עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. מהנהלת בתי המשפט נמסר כי הוא "ביקש להקדים את מועד פרישתו לאחר תקופת כהונה מאומצת וניהול מגה-תיקים בתחום הכלכלי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין הודיע היום (רביעי) באופן מפתיע כי במעוניין לפרוש מתפקידו. הנהלת בתי המשפט פרסמה הודעה בה נאמר כי "אורנשטיין ביקש להקדים את מועד פרישתו, זאת לאחר תקופת כהונה מאומצת הכוללת ניהול של בית המשפט המחוזי בתל אביב וניהול מגה-תיקים בתחום הכלכלי". בהודעה אף נאמר כי נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות נעתרה לבקשה.

בתחילת השנה נקשר שמו של השופט הבכיר לפרשות אפי נוה, לאחר שנחשפה התכתבות בין השניים סביב ועדת האיתור שבחרה בו לנשיא המחוזי. בחודש ינואר התיר לפרסום בית המשפט התכתבות שנערכה בין השניים באפריל 2016. במסגרת ההתכתבות כתב נוה לאורנשטיין: "השבוע אני אצל ועדת האיתור". (ועדה שבחרה את אורנשטיין לנשיא בית המשפט המחוזי", ב.ש.). אורנשטיין השיב לו: "תשמור עליי". נוה השיב: "ברור, אם לא אתה לא הייתי בא לשם בכלל". בהמשך כתב לו אורנשטיין, "סומך עליך, תעדכן. שבת שלום ותודה רבה", נוה השיב פעם נוספת: "אתה הכי מתאים וראוי, ולכן נילחם בשבילך".

עם פרסום הפרשה במערכת המשפט הסבירו כי "מדובר בהתכתבות ממאי 2016 בין עורך הדין נוה, ראש הלשכה דאז, לבין השופט אורנשטיין, כמי שהיה אז מועמד לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. הסמכות בחוק למינוי נתונה בידי שר המשפטים, והסכמת נשיאת בית המשפט העליון, וזאת לאחר קבלת המלצה מאת וועדה מייעצת שראיינה את המועמדים וכן גורמי חוץ שונים בניהם ראש הלשכה".

עוד נאמר כי "עורך הדין נוה קיים כראש הלשכה שיחות עם המועמדים השונים, ובהם השופט אורנשטיין, שבמסגרתן ביקש לברר מה היא תכנית העבודה הארגונית שלו ומהם השיפורים הניהוליים שבכוונתו לבצע אם היבחר לתפקיד. במסגרת זו, ציין עורך דין נוה בפני השופט אורנשטיין כי ראוי לחזק את ההתמקצעות בתחומים שונים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ובהם התחום הנזיקי המנהלי ותובענות ייצוגיות, אשר לגביהם מתלוננים עורכי הדין שבית המשפט המחוזי בתל אביב אינו נותן מענה מקצועי מספק, ולכן מעדיפים עו"ד להגיש תביעותיהם בערים אחרות".

בהודעה נכתב בנוסף כי "השופט אורנשטיין השיב לנוה כי הוא מתכוון לתקן את הדבר, ולפעול לשיפור ולחיזוק ההתמקצעות לשופטים המופקדים בתחומים אלו. על רקע זה כתב נוה לשופט, ערב הופעתו לוועדה המייעצת, שנוכח התחייבותו זו הוא מתכוון לתמוך במועמדותו לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב – והוא המועמד המועדף על הלשכה".

אורנשטיין בן 64, מונה במאי 2016 לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב והוא עוסק בעיקר בתיקים כלכליים. קודם לכן, באוקטובר 2009, כיהן כשופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב. שנתיים לפני כן, במאי 2014, כיהן כסגן נשיא בית המשפט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture