טלטלה במערכת המשפט: התכתבות חשודה בין אפי נוה לנשיא המחוזי בת"א

בית המשפט התיר לפרסם כי השופט איתן אורנשטיין התכתב עם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר. "שמור עליי", כתב לו השופט בזמן הדיונים בוועדת האיתור, נוה השיב: "נילחם בשבילך. אתה תצטרך רק לקיים את ההתחייבות היחידה שסיכמנו". אורנשטיין: "ההתכתבות עניינית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית המשפט התיר היום (רביעי) לפרסם התכתבות שמסעירה את מערכת המשפט, בין יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה לבין נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב השופט איתן אורנשטיין, לפיה נוה הבטיח לשופט לתמוך במועמדותו לנשיא המחוזי בתמורה להחלטות שהשופט יקבל בתפקיד. ההתכתבות היא חלק מהחומר שהושג באמצעות פריצה למכשירו הסלולרי של נוה, והייתה אסורה בפרסום עד עכשיו.

במסגרת ההתכתבות בין השניים, כתב נוה לשופט: "אתה הכי מתאים וראוי, לכן נילחם בשבילך. אתה תצטרך רק לקיים את ההתחייבות היחידה שסיכמנו לטובת ציבור הנזיקיסטים. ששאר הענפים ישתתפו בנטל. עתירות מנהליות. בנקאות. ייצוגיות. פלילי. מה שתחליט". השופט אורנשטיין הגיב באימוג'י 'לייק'. בהתכתבות מוקדמת יותר כתב נוה לאורנשטיין: "אני אצל ועדת האיתור". השופט השיב לו: "תשמור עליי".

דוברות הרשות השופטת פרסמה תגובה בשם השפוט אורנשטיין בה הסבירו כי, "מדובר בהתכתבות שהתקיימה במאי 2016 בין עו"ד נוה כראש לשכת עורכי הדין דאז ובין השופט איתן אורנשטיין כמי שהיה אז מועמד לנשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב. הסמכות בחוק למינוי נתונה בידי שר המשפטים (אז השרה איילת שקד) בהסכמת נשיא בית המשפט העליון (אז הנשיאה מרים נאור), וזאת לאחר קבלת המלצה מאת ועדה מייעצת שראיינה את המועמדים וכן גורמי חוץ שונים, ובהם ראש לשכת עורכי הדין".

"לקראת גיבוש עמדת הלשכה לעניין המועמד המומלץ על ידה, קיים עו"ד נוה כראש הלשכה שיחות עם המועמדים השונים וביניהם השופט אורנשטיין, בהן ביקש לברר מהי תכנית העבודה הארגונית שלו ומהם השיפורים הניהוליים שבכוונתו לבצע אם ייבחר לתפקיד. במסגרת זו ציין עו"ד נוה בפני השופט אורנשטיין, כי ראוי לחזק את ההתמקצעות בתחומים שונים בבית המשפט המחוזי ובהם התחום הנזיקי, המנהלי ותובענות ייצוגיות, אשר לגביהם מתלוננים עורכי-הדין שבית המשפט המחוזי בתל אביב אינו נותן מענה מקצועי מספק, ולכן מעדיפים עורכי-הדין להגיש את תביעותיהם בערים אחרות".

"השופט אורנשטיין השיב לכך באומרו כי הוא מתכוון לתקן את הדבר ולפעול לשיפור ולחיזוק ההתמקצעות של השופטים המופקדים על תחומים אלה. על רקע זה כתב עו"ד נוה לשופט אורנשטיין, ערב הופעתו לפני הוועדה המייעצת, שנוכח התחייבותו זו הוא מתכוון לתמוך במועמדותו וכי הוא המועמד המועדף על הלשכה".

במערכת בית המשפט טוענים כי, "מדובר בהתכתבות עניינית הנוגעת לנושאים מערכתיים-ניהוליים והניסיון לייחס לה מימד של התחייבות על בסיס אישי כלשהו אין לו שחר. השופט אורנשטיין אכן נבחר בהמלצת הוועדה המייעצת לנשיא בית המשפט המחוזי על ידי השרה שקד והנשיאה נאור, וזאת בזכות כישוריו המצוינים לתפקיד והוא ממלא את התפקיד בהצלחה רבה קרוב לשלוש שנים".

עורכי דינו של אפי נוה, עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה מסרו כי "בית המשפט הבהיר כי צווי איסור הפרסום, ובכלל זה פרסום כל התוכן מהטלפונים הניידים של נוה – שנגנבו ונפרצו – נותרים בתוקפם. בית המשפט הבהיר כי נוכח "הפגיעה הקיצונית במיוחד", כלשונו, בפרטיותו של נוה וצדדים שלישיים עימם שוחח, אין הצדקה לפרסם תכנים אלה".

"בהתאם לכך", מוסיפים פרקליטיו של נוה, "נדחו מרבית הבקשות לצמצום צו איסור הפרסום. בצד זאת, הבהיר בית המשפט כי נוכח הסכמתו של הנשיא אורנשטיין, יש לאפשר את פרסום התכתובות עימו. בא-כוח הנהלת בתי המשפט הבהיר במהלך הדיון כי מדובר בהתכתבות לגיטימית, ועתה לאחר חשיפתה ניתן לראות כי היא מדברת בעד עצמה, כפי שציין בית המשפט הנכבד בעצמו במהלך הדיון".

בית המשפט השלום בתל אביב קיים דיון על הסרת צו איסור הפרסום לבקשת מספר כלי תקשורת. השופט בהחלטתו ביקר בחריפות את הפגיעה בפרטיותו של נוה, אך הסכים לבקשה, בעיקר בשל בקשת השופט לפרסם את תגובתו, שנותנת הקשר והסבר לתכתובת. בניגוד לבקשתו של נוה, קבע השופט שאין טעם בפרסום תגובת השופט ללא פרסום ההתכתבות בין השניים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם אין יראת אלוקים והרגוני…

מה נוה ביקש מהשופט ?

אפי נווה היה הנציג הבולט של איילת שקד והימין כולו בפרקליטות,
וזה ההישג המדהים שהצליח להביא לשולחיו…..

אצל השמאל המטורלל כל מי שעושה קרחת בגלל שנשרו השערות נהיה שוטר או שופט . מטופלים פסיכיייטריםיןן6

דווקא אפי נווה מאוד ימני.
אז לפני שאתה מבלבל את המוח תבדוק את העובדות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture