המשטרה זימנה 4 לחקירה; בחברון מתנערים מהתוקפים: "באו לחפש צרות"

המשטרה זימנה לחקירה ארבעה קטינים תושבי היישוב החשודים במעורבות באירוע. ביישוב היהודי בחברון טוענים כי תוקפי הפלסטיני והחייל שהגן עליו אינם תושבי העיר וכי מדובר "קבוצה של חמומי מוח שאף אחד לא רצה לארח אותם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


שימוש על פי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים*

המשטרה זימנה הלילה (בין שבת לראשון) ארבעה קטינים תושבי חברון לחקירה בחשד שהיו מעורבים בתקיפה האלימה בליל שבת של גבר פלסטיני בידי קבוצה של צעירים ישראלים. במשטרה אומרים כי זהותם של משתתפים נוספים בתקיפה ידועה, אולם כשהחוקרים הגיעו לבתיהם הם לא היו שם.

ביישוב היהודי בחברון התנערו מתקיפת הפלסטיני והחייל שנחלץ לעזרתו. ב'חדשות 12' ציטטו תושבים שסיפרו כי מדובר בחבורת צעירים שהגיעו לשבת במערת המכפלה אך איש מתושבי היישוב לא רצה לארח אותם. לדבריהם, מדובר בקבוצה של כמה עשרות חוזרים בתשובה צעירים שמגיעה פעם בכמה חודשים לחברון. "הם מגיעים עם הרב סבג והם ידועים כעושים בעיות".

ביישוב אף הטילו ספק אם התקיפה התרחשה על רקע אידאולוגי, וטענו כי מדובר הקבוצה מחפשת תיגרות. "אף אחד לא רצה לארח אותם אז הם ישנו על הדשא של מערת המכפלה". את המעצרים שביצעה המשטרה בבני היישוב הסבירו התושבים כי "כשהתחילו המכות היו 4 חבר'ה מתל רומיידה שראו את המכות והגיעו למקום, ולכן הם נעצרו לתשאול".

מנגד, יושב ראש מנהלת חברון, הרב הלל הורוביץ, אמר בריאיון ל'כאן ב' כי "זהו אירוע חמור ביותר שלא היה צריך לקרות". לדבריו, "אנחנו מצטערים עליו. הנערים היו צריכים לגשת לחייל ולהגיד לו 'ערבי פגע בנו, תטפל בו'". בניגוד לנטען, הוא אמר כי "אף אחד לא הרביץ לחייל, היה עימות בין הילדים שלנו לערבי. החייל שהגיע, כמו שהיה צריך, התערב במריבה וחטף מה שחטף תוך כדי. נפגשנו בבוקר עם החייל ושוחחנו איתו. הוא לא ראה את האירוע, הוא הגיע באמצע. הוא לא היה חבול, הוא היה עם מצב רוח טוב".

הורוביץ הוסיף כי "חיילי גולני שאיתנו כאן מקבלים חיבוק חם ואוהב. הילדים שלנו מחלקים להם קבוע שתייה חמה ואוכל. בשבילנו הם קודש קודשים". את הרקע לתקרית הסביר הוא באומרו כי "הסיטואציה כאן בחברון מעוררת מתח. יש כאן עוינות מצד השכנים. הסיטואציה הכללית לפעמים מייצרת התפרצות בלתי-נשלטת אצל בני נוער, ולפעמים קורה אירוע חמור שצריך לטפל בו נקודתית וחינוכית".

כזכור, בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה חייל צה"ל מחלץ פלסטיני במהלך תגרה עם יהודים בחברון. התקרית האלימה התרחשה בליל שבת בעת חיכוך שהתפתח בין יהודים לפלסטינים בעיר, במהלכה יודו אבנים והושלכו בקבוקים. בסרטון נראית קבוצת יהודים מכה גבר פלסטיני, שמשיב להם חבטות ובין הצדדים מתפתחת תגרה.

חייל מכוח צה"ל שהוזעק למקום התערב בקטטה ונראה הודף את קבוצת היהודים, תוך שהוא מנסה להרחיק את הפלסטיני מהמקום. היהודים אינם נרתעים וממשיכים בניסיונות להכות את הגבר. החייל נראה מתעמת עם אחד התוקפים ולאחר מכן משחרר את הפלסטיני מאחיזתו של תוקף אחר. בשלב מסוים לוקח החייל את הפלסטיני איתו ומרחיק אותו מהמקום, אך הצעירים ממשיכים לרדוף אחריו.

הפלסטיני, איברהים בדר, בן 31 ואב לשלושה, סיפר שהיה בדרכו מביתו לעבודה כמאבטח ולדבריו לא דיבר עם התוקפים ולא עשה להם מאומה בטרם הותקף. "הלכתי אתמול ב-23:00 בלילה ברחוב בחברון, פתאום הגיעו מתנחלים והחלו להכות אותי. לפחות שמונה, אולי עשרה". לטענתו לא היו ריב או קללות לפני, והוא סיפר כי החייל "התערב די מהר, זו לא פעם ראשונה שזה קורה".

הוא הוסיף כי הוא מודה לחייל שהרחיק אותו מהם וסייע לו, אך יש לעצור את התוקפים. "החייל התערב כששמע קולות וצעקות", סיפר בדר. "הרגשתי טוב עם זה שהוא הרחיק אותי מהם, או הרחיק את המתנחלים ממני. עם זה שהוא ניצב להגנת החף מפשע. אני מודה לחייל שסייע לי והרחיק אותם ממני, אך הצבא צריך לדאוג שהם לא יחזרו ויתקפו מישהו נוסף. צריך לעצור את המתנחלים האלה".

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם זה היה ההיפך???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture