צילום: לע"מ

נתניהו: "המחלה עולה בחזרה, סיימנו עם פתיחת הכלכלה – לא נפתח עוד כרגע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חילופי מנכ"לים במשרד הבריאות: "אין תחליף אלא לשנות את התנהגות הציבור, אם לא - ניאלץ לנקוט אמצעים תקיפים. אנחנו עוצרים את הפתיחות ונפעל עכשיו בכל דרך להבטיח את הורדת העקומה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי המשק לא ייפתח עוד מעבר להקלות שכבר ניתנו, ברקע העלייה בתחלואה בקורונה. "נפעל עכשיו בכל דרך להבטיח שאנחנו מורידים את עקומת התחלואה", אמר נתניהו בטקס חילופי מנכ"ל משרד הבריאות, ואמר כי ישאף להעביר "תקציב אחראי".

ראש הממשלה הוסיף: "אין שום ספק שאנחנו נידרש לבלום את המחלה, היא עולה חזרה. נעשה את הצעדים הדרושים להבטיח שהעלייה הזו תיבלם, כולל סגרים נושמים. אנחנו נחיל אותם מיד". הוא אמר כי המנכ"ל היוצא משה בר סימן עמד בפני מתקפות קשות.

נתניהו בירך את המנכ"ל היוצא, משה בר סימן טוב, ושיבח את תפקודו בימי המשבר, חרף הביקורת הציבורית. "הבעת את דעתך ועמדת על דעתך מול גלי ביקורת – ולפעמים ביקורת אכזרית מאוד, הייתי אומר מרושעת, שאין לה בסיס. עשית את זה בשקט, ביטחון ואחריות וביטאת את זה אל מול הציבור", אמר נתניהו.

"ידעתי שתמיד אקבל אינפורמציה מדויקת ואמירה אמיתית של מיטב שיפוטך, שאני חושב שהיה טוב מאוד; שתיתן לי את מיטב שיפוטך והערכתך ללא שום שיקול אישי, אלא רק שיקול ציבורי וטובת הכלל. זו דוגמה ומופת לאיש שמשרת את הציבור", אמר נתניהו למנכ"ל היוצא.

בר סימן טוב: "עשינו גם טעיות, יכולנו לשתף עוד גורמים בקבלת ההחלטות"

מנכ"ל המשרד היוצא, משה בר סימן טוב, אמר בנאום פרידתו: "משבר גדול חושף את היכולות האמיתיות של המערכות. במשבר קורונה מערכת הבריאות התגלתה בשיא עוצמתה. אני גאה בחלקי בהובלה בעת המשבר. עשינו גם טעויות, יכולנו לשתף עוד גורמים בקבלת ההחלטות".

על ההתמודדות העתידית עם נגיף קורונה אמר בר סימן טוב: "גל שני הוא לא גזרת גורל, הוא תלוי במדיניות והתארגנות. על אף שלמדנו המון על קורונה, לא למדנו כלום. אתם תצטרכו להמשיך ולנהל וללמוד". המנכ"ל היוצא פנה אל שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן ואמר כי "לא סוד שהיו מחלוקות ורגעים קשים, אתה בעל זכות להצלת חיים במשבר הזה".

שר הבריאות אדלשטיין: "אנחנו בהתמודדות קשה עם המספרים העולים"

גם שר הבריאות אדלשטיין נשא דברים ואמר לשר הבריאות היוצא ולמנכ"ל היוצא: "קיבלתם את ההחלטות האלו אחרי דיון מעמיק, בנחישות ובמהירות הנדרשת על מנת שהציבור יידע שכאן מתקבלת ההחלטה הנכונה ביותר לעת הזאת". עוד אמר: "לסיכום, אפשר לומר, ולא אגזים אם אגיד שאזרחי ישראל חייבים לך ודאי תודה וגם במקרים רבים סליחה".

"קל מאוד להיות אותו 'אוהד' שיושב בטריבונה ונותן עצות אבל כשאתה בתוך העניין כל האחריות על הכתפיים שלך", הוסיף. "חוץ מעם ישראל אני גם רוצה לומר לך תודה. היית האיש הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון, ואני בטוח שאחרי החפיפה גם העבודה תהיה במהירות הנדרשת".

"אנחנו בהתמודדות קשה עם המספרים העולים לצד דרישה אמתית ומוצדקת שהמשק והכלכלה יוכלו לתפקד, נפעל ונקבל החלטות פופולריות ופחות פופולריות אבל אני יכול לומר כאן ועכשיו שכל ההחלטות שנקבל יחד עם רה"מ והממשלה יהיו לטובת הציבור ובריאות הציבור בישראל", דברי שר הבריאות.

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי: "מערכת הבריאות נאנקת תחת מחסור במשאבים וכוח אדם"

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס פרופ' חזי לוי אמר כי הוא מקבל את התפקיד "ביראת קודש". "אנחנו נמצאים בעיצומה של קורונה, ההולכת ועולה. הנגיף כאן". הוא הבטיח "למצוא כל דרך אפשרית להתמודד עם מחלת הקורונה ומציאת האיזון בין הדברת המחלה והצורך להמשיך את החיים בכל המובנים לאזרחי מדינת ישראל בעת משבר זה שאנו חווים".

לוי הוסיף: "מערכת הבריאות נאנקת תחת מחסור במשאבים וכוח אדם, עלינו לפעול בנחישות לקדם את המערכת ולתת לה את היכולות לטפל באורח שוויוני באזרחי ישראל כולם ללא הבדל דת גזע ומין, גם בפריפריה". גם הוא בירך את קודמו בתפקיד, שבניגוד אליו לא היה בעל רקע ברפואה. "הובלת את המשרד בנחישות ובמקצועיות למרות שאתה לא רופא. אתה זכאי לתואר דוקטור כבוד".

"שר הבריאות, תודה על האמון שנתת בי. לא קלה הדרך, ואני ער וכואב את האירועים המלווים את הבחירה הזו. אני מתחייב להיות חייל נאמן ונקי כפיים ולפעול תחת יולי אדלשטיין עבור ערך הבריאות", סיכם את נאומו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture