צילום: באדיבות המשפחה

השופט הגיע לזירת הירי בו נהרג סלומון טקה – עשרות הפגינו

השופט ד"ר זאיד פלאח הגיע לסיור בזירת האירוע שבו נורה למוות סלומון טקה בקריית חיים על ידי שוטר. הסיור נערך במסגרת שלב ההוכחות במשפט שמנהלת מח"ש נגד השוטר היורה. אביו של טקה אמר: "באנו רק להשמיע את קולנו ולהראות שאנחנו סובלים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השופט ד"ר זאיד פלאח הגיע היום (שלישי) לסיור בזירת האירוע שבו נורה למוות הצעיר בן העדה האתיופית סלומון טקה בקריית חיים על ידי שוטר. הסיור נערך במסגרת שלב ההוכחות במשפט שמנהלת מח"ש נגד השוטר היורה. בעת סיורו של השופט הגיעו למקום עשרות מחבריו ובני משפחתו של סלומון טקה, שצעקו לעבר השופט ומאבטחי בית המשפט שליוו את השופט, במקום גם שהו תומכים ומתנגדים משני הצדדים, שהניפו שלטי מחאה.

על פי הדיווחים הגיעו למקום יותר ממאה בני אדם והאווירה הייתה מתוחה. מפגינים ממשפחתו של טקה קראו לעבר השוטר "קצין רצח ילד" ו"סלומון טקה נרצח על ידי השוטר", ומנגד תומכים בקצין המשטרה, אחזו בדגלי ישראל ובשלטים "צדק לשוטר, אתה מלך".

וורקה, אביו של טקה, סיפר בתום הסיור כי "השופט דאג לסגור את המקום וביקש נוכחות גדולה של שוטרים שסגרו את המקום. אנחנו דואגים לשמור על החוק וגם בסיור הזה הוכחנו את זה. אם כולם חיכו שאנחנו נפרוץ את הגדרות ונהיה כוחניים, והם אלה שכל הזמן משתמשים בכוחניות שלהם כדי לפגוע בנו".

לדבריו, "אנחנו בזמנים של התפכחות והבנה, באנו רק להשמיע את קולנו ולהראות שאנחנו סובלים, משכילים ומבינים. בכל הזדמנות עלינו להראות סובלנות והבנה. אנחנו לא מבקשים אלימות נגד אף אחד. מבקשים מה שמגיע לנו עם חוק. יחד, כמקשה אחת. אף אחד לא יוכל עלינו עם הסובלנות והשלום שלנו".

"אנחנו הגענו לאן שהגענו בלי להבדיל בין שחור או לבן. יכול להיות שיש לבנים שלא אוהבים אותנו, אבל יש לבנים שתומכים בנו ואנחנו נלך יחד בלי שמשנה הצבע כי אנו עם אחד ואנחנו אחד. ביחד ננצח. סלומון טקה הקורבן האחרון, שלא יהיו עוד שוטרים שרוצחים את האחים שלהם. שהאבל ייגמר במשפחת סלומון טקה", הוסיף.

הסיור מתקיים כחלק מהליך המשפט הפלילי כדי לאפשר לשופט להבין באופן בלתי אמצעי את שהתרחש בזירת האירוע. בעבר אף הבהיר השופט פלאח כי הוא מתכוון לערוך שני סיורים במקום – האחד בחלקו הראשון של המשפט, והאחר עם סיום שמיעת העדויות. מטרת הסיור היא להכיר את זירת האירוע, שהייתה מורכבת והתפרסה על פני כמה מוקדים.

כזכור, לפני כארבעה חודשים נפתח משפטו של ע', קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה, בבית משפט השלום בחיפה – זאת שמונה חודשים לאחר האירוע. אביו ואחיותיו של טקה הגיעו לדיון, שבמהלכו התפתחה מהומה מצד חבריו של טקה, שצעקו: "רוצח. בושה וחרפה. אין לכם בושה? על רוצח אתם מגינים. באתם לחפות על חבר שלכם".

בכתב האישום צוין כי קצין המשטרה גרם ברשלנות למותו של טקה, כאשר רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט, ולא הסתפק בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד, והכול בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנהלי המשטרה.

טקה, בן 18 בלבד במותו, נהרג מקליע שירה קצין משטרה לעבר הקרקע, ניתז משם ופגע בלבו. הירי בוצע לאחר שהושלכו אבנים לעבר הקצין, שטען שחשש לחייו. הפרשה הובילה לגל מחאה חריף במיוחד של ישראלים יוצאי אתיופיה שפרץ בחודש יולי שעבר. חלק מהמוחים התפרעו ברחובות וחסמו צירי תנועה ראשיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture