Mendy Hechtman/FLASH90

בכיר בליכוד: "ביטון נכנעה ללחץ מלוביסטים, תושעה מתפקידה"

לאחר שהצביעה נגד עמדת נתניהו בנושא הבריכות וחדרי הכושר, בכיר בליכוד תוקף את יו"ר וועדת הקורונה ח"כ שאשא ביטון ואומר:"לצערנו יפעת שאשא ביטון נכנעה ללחץ מלוביסטים במצב כזה לא ניתן לעבור לסדר היום ולכן תושעה מתפקידה לזמן מה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שוועדת הקורונה הצביעה היום (שני) בעד פתיחת חדרי הכושר ובריכות השחייה, חרף החלטת הממשלה לסגרו אותם בשל התגברות מגיפת הקורונה.תוקף בכיר מהליכוד את יו"ר הוועדה חברכת הכנסת יפעת שאשא ביטון ואומר כי בכזה מצב לא ניתן לעבור לסדר היום ולכן היא תושה מתפקידה זמן מה.

אותו גורם בכיר בליכוד אמר: "לצערנו יפעת שאשא ביטון נכנעה ללחץ מלוביסטים שייצגו את חדרי הכושר. לכן היא לא הסכימה אפילו לסגור ל24 שעות. כל המומחים של משרד הבריאות הזהירו שחדרי הכושר הם סכנה ממשית להדבקה בגלל שהנגיף עובר גם בהזעה ולכן המסיכות לא נותנות מענה. במצב כזה לא ניתן לעבור לסדר היום ולכן תושעה מתפקידה לזמן מה".

במכתב שנשלח ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גיזנבורג (כחול לבן), כתב יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "ברצוני להודיעך כי סיעת הליכוד מעוניינת להחליף באופן מיידי את יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא-ביטון. המועמד/ת מטעם הליכוד יימסרו במועד הדיון הקרוב בוועדת הכנסת".

ח"כים בכחול לבן אמרו ל'וואלה' כי לא יתמכו בהדחתה של שאשא-ביטון, אך מאוחר יותר החליטה המפלגה באופן רשמי כי לא תתנגד למהלך בוועדת הכנסת. הוועדה צפויה להתכנס כדי להשלים את הדחתה מחר או לכל המאוחר בהמשך השבוע. גורמים בכחול לבן אומרים כי אין להם סמכות להתנגד להחלטת הליכוד את מי הם מציבים בראשות הוועדה.

בעקבות הביקורת נגדה מסרה יפעת שאשא ביטון ל'ישראל היום': "בחרתי במה שנכון לעשות בצורה מקצועית, במה ששומר על האיזון בין החובה שלנו לבריאות הציבור והחובה לשמור על הכלכלה. אם אצטרך לשלם את המחיר אני שלמה עם זה. הולכת עם האמת שלי".

"דיברתי עם אנשי מקצוע, הם אומרים שאנחנו לא נמצאים במקום שקובע שחייבים לסגור באופן גורף. בנתונים של משרד הבריאות רואים שאין תחלואה משמעותית בחדרי הכושר. אני פונה לציבור ומפצירה ואומרת שהוא חייב לעזור לי במאבק הזה, הוא חייב לשמור על כל ההנחיות. זה הכלי הכי חשוב".

מוקדם יותר, זמן קצר לאחר ההצבעה, יו"ר הקואליציה, ח"כ הכנסת מיקי זוהר נשמע צועק על יו"ר וועדת הקורונה חברת הכנסת שאשא-ביטון כי "הסיפור שלך נגמר" ומנגד היא הגיבה לו "לא תלמדו אותי איך להתנהג". בהמשך, ביקש ח"כ זוהר לכנס את ועדת הכנסת בכדי שזאת תצביע על הדחתה של ח"כ שאשא-ביטון, שכאמור, הצביע נגד עמדת ראש הממשלה והממשלה.

מיקי זוהר אמר: ‏"צר לי שחברת כנסת מהקואליציה בחרה בדרך פופוליסטית וחסרת אחריות על גבם של הרשויות הנלחמות למניעת מגפת הקורונה והחליטה לפעול כנגד עמדת הקואליציה. במקום להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע לממשלה לנהל את המשבר הזה באופן אחראי, היא בחרה לתקוע מקלות בגלגלי הקואליציה. לא נוכל לסבול התנהגות כזו".

מנגד, ח"כ גדעון סער אמר: "ללא קשר לתוכן ההחלטות שקיבלה היום ועדת הקורונה: 1. הכנסת אינה חותמת גומי של הממשלה. 2. נכון יותר לשכנע את ועדות הכנסת באמצעות מסד נתונים ולא באמצעות איומים ולחצים. 3. הדחת יו״ר הועדה – אינה הדבר הנכון לעשות".

ב'חדשות 12' דווח כי לפני ההצבעה עוד ניסה נתניהו למנוע אותה ושחרר לתקשורת הודעה שלפיה הבריכות הלא מקורות ייפתחו אך הבריכות המקורות וחדרי הכושר יישארו סגורים. אלא שהחלטתו נדחתה והוועדה הצביעה נגדו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture