נקמת יהדות התורה: "נגיש הצעות על דת ומדינה – לא מחיובים לקואליציה"

יהדות התורה התכנסה בעקבות הפרת ההסכם הקואליציוני: "כחול לבן פגעו באמון ובשותפות עם יהדות התורה. אנחנו מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפיהם. רואים בסיעת הליכוד ובעומד בראשה ראש הממשלה כנושאים באחריות להפרת ההסכם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיעת יהדות התורה התכנסה בצהריים (רביעי) לישיבה דחופה בעקבות הפרת ההסכם הקואליציוני ומסרו בתומם כי הוחלט ש"סיעת יהדות התורה מתכוונת להגיש בשבוע הקרוב את החוקים בנושאי דת ומדינה, אשר מפאת המחויבות להסכם עד היום המתנו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלות אותם בהסכמה".

במפלגה הודיעו כי אינם רואים עצמם מחיובים יותר למשמעת הקואליציונית, אך בכוונתם להצביע בעד "חוק הקורונה הגדול" שיגיע היום למליאה. "היום נצביע בעד חוק הקורונה, בשם העיקרון ההלכתי המקודש של פיקוח נפש. מלבד זאת, אנחנו רואים את עצמנו כמשוחררים ממחויבויות קואליציוניות ונשקול בהתאם את צעדנו בהמשך". בתוך כך, יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר ייכנס בדקות הקרובות את הוועדה להמשך ההצבעות על ההסתייגויות.

עוד נמסר בתום ישיבת הסיעה כי "סיעת כחול לבן בהובלת בני גנץ הפרה את ההסכם הקואליציוני. כחול לבן פגעו באמון ובשותפות עם יהדות התורה. אנחנו מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפיהם. כמו כן, אנחנו רואים בסיעת הליכוד ובעומד בראשה ראש הממשלה גם הם כנושאים באחריות להפרת ההסכם ולפירצה בחומות היהדות – הן בהצבעה של חלק מחבריהם בעד והן באלה שהצביעו ברגליים ונעדרו".

כזכור, במפלגות החרדיות זועמים על החלטת כחול לבן והליכוד לאפשר לחוק נגד ההלכה לעבור בקריאה טרומית במליאת הכנסת. חברי הכנסת של כחול לבן, כולל ראש הממשלה החליפי בני גנץ, הצביעו בעד החוק, בניגוד להחלטת ועדת השרים לענייני חקיקה שמחייב את חברי הכנסת בקואליציה למשמעת קואליציונית. גם בליכוד הצביעו 2 חברי כנסת בעד החוק, ורבים אחרים נעדרו – מה שאפשר את אישור החוק. יצוין שמדובר רק באישור בקריאה טרומית, וההצעה ככל הנראה לא תקודם עד לאישור בקריאה שנייה ושלישית.

יו"ר יהדות התורה ושר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מסר אחרי ההצבעה כי "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית". יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מסר כי "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה רה"מ נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד? שוקלים את צעדינו".

סגן שר מאיר פרוש אמר כי "אם הליכוד לא מסוגל בנושא כה עקרוני לציבור החרדי לגייס את הרוב נגד, הוא מאבד את עצמו לדעת". יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר על הצעת החוק כי "היה מצופה ממפלגה שהתיימרה להיות מפלגת שלטון שתפעל באחריות ולא על פי גחמות ונקמות, בוודאי שלא בנושאים שנוגעים בציפור הנפש של היהדות, זו פגיעה במחויבות ההדדית של הקואליציה על כל המשתמע. לא יכול להיות שהיהדות תשמש בת ערובה במאבקים ובנקמות ההדדיות של כחול לבן והליכוד".

סגן השר אורי מקלב: "אין משילות וחוקים במחלוקת מאושרים. לצערינו אנחנו רואים חולשה והתרופפות ביכולת המשילות של מפלגת השלטון לצד התנתקות מצרכי הציבור. המריבות והוויכוחים הפנימים בליכוד משליכים על חוסר יכולת המשילות שלהם, – אי אפשר להתנהל באין הנהגה".

מסיעת יהדות התורה נמסר: "החוק שעבר פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. תמיכת חברי כחול לבן בחוק פגעה באמון שנתנה יהדות התורה לכחול לבן. אנחנו עוצרים מרגע זה כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, וקוראים לראשי הציבור וראשי הרשויות החרדיות להימנע גם הם משיתופי פעולה והזמנות של נציגי כחול לבן לסיורי ראווה". בש"ס לא פרסמו תגובה אך החליטו להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת עד להודעה חדשה.

זעם במפלגות החרדיות: חוק נגד ההלכה עבר בטרומית בתמיכת גנץ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture