Yossi Aloni/Flash90

נתניהו בשיחות סגורות: "צריך לחתוך עכשיו, בחירות או תקציב חד שנתי"

גורמים בקואליציה: לא נאמרה המילה האחרונה - אולם בשלב זה נתניהו דוחה את כל ההצעות לפשרה. גנץ רתח בקבינט הקורונה על לקיחת הקרדיט לתוכנית המענקים: "זו חוצפה בלתי רגילה". ניסנקורן: "נתניהו לא מקיים הסכמים משיקולים אישיים". רגב: "גנץ צריך להתעשת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסוף השבוע ליועציו כי הוא דוחה את הצעות הפשרה בנוגע למשבר התקציב: "צריך לחתוך עכשיו, בחירות או תקציב חד שנתי – שלא ימרחו אותנו", אמר נתניהו לפי ציטוט שפורסם ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח של מיכאל שמש, גורמים בקואליציה הבהירו שלא נאמרה המילה האחרונה, אולם בשלב זה ראש הממשלה דוחה את כל ההצעות לפשרה.

עוד פורסם כי במהלך ישיבת קבינט הקורונה שהתקיימה היום, במהלכה התפתח קרב צעקות בין ראש הממשלה החליפי בני גנץ לשר האוצר ישראל כץ כפי שכבר הודלף מוקדם יותר, זעם גנץ גם על הקרדיט לתוכנית המענקים: "הפרסומת בטלוויזיה על תוכנית המענקים היא רק של משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה. זו חוצפה בלתי רגילה. זה לא רק אתם, זו הממשלה כולה. ככב לא עובדים ביחד", אמר יו"ר כחול לבן.

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר הערב בראיון ל'חדשות 12' כי "זה שיש פרטנר שלא מקיים הסכמים קואליציוניים משיקולים אישיים – לא כך מתנהג מנהיג". ניסנקורן הוסיף: "בחירות הן תסריט רע, אבל זה תסריט שיכול להיות שניגרר אליו מטעמים אישיים, לצערי. כחול לבן תעשה הכל כדי שזה לא יקרה, אבל לא במחיר של לזרוק את הכלכלה הישראלית לפח ולא לוותר על שלטון החוק ולא על העקרונות שלנו".

ניסנקורן רמז כי בכחול לבן לא פוסלים תמיכה בחוק שהגישה יש עתיד-תל"ם שתעלה ברביעי הקרוב ומציע למנוע מי שהוגש כנגדו כתב אישום להרכיב ממשלה: "מחר יש ישיבת סיעה ונקבל החלטה. אין עניין של מנוף, יש עניין מה נכון. אם יש החלטה שמסיבות אישיות הולכים לבחירות, אז נשקול את העמדות העקרוניות".

שרת התחבורה מירי רגב הגיב לדברי ניסנקורון ואמרה כי "המציאות השתנתה". לדבריו, "אנחנו היינו במציאות של יציאה מגל ראשון, יציאה מסגר, היינו בכניסה של יותר ענפים שחזרו לתפקד במשק. לא היינו במציאות של גל שני, לפני חורף, כשאין חיסון. הנגיף לא עובד אצלנו, הנגיף משנה את פניו".

"גנץ צריך להתעשת", תקפה רגב. "אם באמת ישראל לפני הכל – תחשוב על אזרחי מדינת ישראל. יכולנו להעביר בממשלה תקציב שמדבר על תשתיות, שמכניס אלפי עובדים חזרה למשק. המציאות היא שונה, מחייבת אותנו בתקציב חד שנתי. מי שמנהל דיון פוליטי זה לא אנחנו, זה בני גנץ. אנחנו מנהלים דיון כלכלי, תקציבי". עוד עקצה: "אנחנו לא רוצים בחירות, בחירות רעות למדינת ישראל. אנחנו מנסים להסביר לאותו גנץ, שקשה לו לקום בבוקר לבית הספר".

בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער אמר בראיון ל'חדשות 13' כי "רבים מחבריי בליכוד חושבים כמוני שאסור להגיע לבחירות". לדבריו, "לקחת את המדינה לבחירות, כשאנחנו בלב המשבר הכלכלי והחברתי הכי קשה שידעה המדינה – זה לא דבר נכון. בחירות רק יגבירו את החוסר אמון במערכת הפוליטית. בחירות יהיו פגיעה ישירה במדינה".

עם זאת, סער הדגיש כי מערכת בחירות נוספת אינה גזרה משמיים, וטען כי אפשר לפתור את המשבר "אם יהיה רצון בשני הצדדים". בכיר מפלגת השלטון הסביר כי "15 ימים בפוליטיקה הישראלית זה הרבה מאוד זמן, אפשר להגיע לפיתרון – אני מציע להביא את התקציב ל-2020 ומייד להתחיל לעבוד על התקציב של 2021. צריכה להיות גמישות תוך שמירה על האמינות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture