צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת

ח"כ לוין: "אנחנו נמצאים במצב של שיתוק מוחלט – אי אפשר לעבוד כך"

יו"ר הכנסת על המשבר סביב התקציב: "דחייה למועד אישור התקציב בלי להגיע להסכמה רחבה בסוגיות שנויות במחלוקות - תהיה לשים פלסטר". עוד הוסיף: "לא לזה התכוונו כאשר הממשלה הזו קמה. צריך לעשות מאמץ גדול למנוע בחירות, אבל לצערי אנחנו עדיין רחוקים מאוד מפתרון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת יריב לוין הביע הבוקר (שני) ספק בנוגע לדחיית הבחירות: "אנו רחוקים מלפתור את הבעיה". במהלך ריאיון ל'גלי צה"ל' הביע ביקורת על התנהלות כחול לבן: "לא לזה התכוונו כשהקמנו ממשלה – אי אפשר לעבוד כך". לוין אף התייחס לצעקות של גנץ אמש בישיבת הקבינט: "כשאדם מרים את קולו זה כי אין לו טיעונים טובים".

"המדינה צריכה ממשלה יציבה", אמר יו"ר הכנסת, "כל הצדדים צריכים לגלות הרבה מאוד גמישות כדי שזה יעבוד. זה אפשרי גם אם זה לא קל אבל זה מצריך רצון טוב. שני הצדדים יודעים שצריך להגיע להסכמה ולממש את הדברים. נתניהו אמר במפורש שצריך לעשות מאמץ עליון כדי להימנע מבחירות. אני מקווה שכך יהיה – אבל זה הבנה שבדרך של שיתוק הדדי ואי הסכמים לא נגיע רחוק".

הוא התייחס להצעה לדחות את 'הדד-ליין' לאישור התקציב ואמר כי "כפי שהדברים מתנהלים כרגע אי אפשר לנהל מדינה. הבעיות הן לא רק בסוגיית התקציב אלא כל מה שנוגע לתפקוד השוטף של הממשלה. לכן סוכם כרגע לא על דחייה למועד אישור התקציב כי זה יהיה פלסטר, אלא על קידום מהלך כזה במקביל לניסיון להגיע להסכמה רחבה בסוגיות שנויות במחלוקת".

לוין הודה בראיון ל'כאן רשת ב' כי נכון היה לקיים את ההסכם הקואליציוני, לפי יאושר תקציב דו-שנתי, וציין כי "זה נכון שיש הסכם, הוא צריך להתקיים על כל מרכיביו – לצערי זה לא קורה. אני יכול לתת שורה של הפרות בוטות מצד כחול לבן. לדוגמה ההסכם קובע שבתוך 100 ימים היינו אמורים לסכם על מנגנון לביצוע כל המינויים הבכירים בשירות הממשלתי – נושא שחשיבותו ברורה לכולם. לא רק שלא סוכם מנגנון כזה אלא שכחול לבן נמנעת באופן שיטתי מלהגיע לאיזשהו סיכום בעניין הזה".

לוין דחה את הטענה כי נתניהו חותר לבחירות. "ראש הממשלה אמר שהוא מעוניין בהקמת הממשלה הזו", אמר. "הפער בין השמועות והטענות עצום. יש לו רצון אמיתי לבצע את כל ההסכם על כל מרכיביו. כמי שהיה שותף לניסוח ההסכם, הדברים באופן שהם מתבצעים עד עכשיו לא יכולים להימשך – זו לא דרך לנהל מדינה. אני מקווה שהיוזמה של סיעת דרך ארץ לדחיית הבחירות והיענות של ראש הממשלה תביא אותנו לצאת לדרך חדשה".

בהתייחס לדיווחים האחרונים כי נבחנת האפשרות מצד הליכוד להקמת ממשלת ימין צרה, אמר לוין: "לא יודע אם הדבר הזה בכלל מעשי, לכן לא רואה טעם לעסוק במשהו תיאורטי. צריך למצוא את הדרך לעבוד ביחד. זה מצריך רצון טוב ולקיים את ההסכם על כל חלקיו ומרכיביו. צריך לזכור שהממשלה הזאת קמה במטרה עליונה להיאבק במשבר העצום שאנחנו נמצאים בו בגלל מגפת קורונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture