צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בתגובה לבלוני הנפץ: צה"ל תקף תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של חמאס

כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו מתחם צבאי, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס. צה"ל: "רואים בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל ונמשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות והוא יישא בהשלכות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה"ל תקפו הלילה (בין שלישי לרביעי) מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה – כך נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה, במהלך התקיפה הותקפו מתחם צבאי, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס.

בצה"ל מסרו כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך השבוע האחרון. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

לפי נתוני כיבוי אש, כ-60 שריפות הוצתו ביממה האחרונה בעוטף עזה, ומאות דונמים עלו באש. כמות כזו של שריפות לא נראתה בעוטף עזה אפילו בקיץ 2018, בתחילת "צעדות השיבה" שגררו עימותים קשים בגבול הרצועה. זהו היום השישי ברציפות שבו הופרחו בלוני תבערה מהרצועה לישראל.

רוב השריפות פרצו באזור כיסופים ובארי שבמועצה האזורית אשכול, ומולן פעלו צוותי כיבוי רבים ורכזי ביטחון מהיישובים עם לוחמי צה"ל. מאז השבוע שעבר כילו השריפות קרוב ל-2,000 דונם של עצי יער ושדות חקלאים. בכל האירועים לא היו נפגעים. מוקד אש נוסף ארע במכתש בארי – שם נשרפו עשרות דונמים של שטחים שבהם בעלי חיים רבים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר כי "אני רוצה להבהיר לכל הגרורות של איראן, לרבות בעזה – יהיה מחיר כבד מאוד לטרור הבלונים. אנחנו לא נסבול את זה. אנחנו נפעל ונגבה מחיר יקר. עשינו את זה בעבר, כדאי שיזכרו זאת, כי נעשה זאת גם עכשיו". לדבריו, "אנחנו נתייחס לזה בחומרה רבה, ואתה תראה את התוצאות של זה מהר מאוד. יותר חשוב שהחמאס והג'יהאד האיסלאמי יראו את התוצאות הקשות של הפורענות הזו. יהיו לזה תוצאות קשות ומחיר כבד מאוד".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר כי "חמאס מאפשר להמשיך להפריח בלוני תבערה ובלוני נפץ למדינת ישראל, אנחנו לא מוכנים לקבל את זה וסגרנו את מעבר כרם שלום כתוצאה מכך. טוב יעשו אם יחדלו מלהפר את הביטחון והשקט במדינת ישראל. אם זה לא יקרה – נצטרך להגיב, ובעוצמה".

גורמים במערכת הביטחון הזהירו הערב כי צה"ל יגיב בחריפות להמשך הפרחת בלוני התבערה ושיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר הנגב המערבי. "צה"ל נערך לאפשרות של כמה ימי קרב אם לא ייפסקו ההצתות. אין כוונה להשלים עם המצב", אמרו הגורמים שצוטטו ב'וואלה'. זאת, על רקע יותר מ-60 השריפות שפרצו היום ברחבי האזור כתוצאה מבלוני התבערה.

בשעות האחרונות התקיימו כמה התייעצויות במערכת הביטחון על רקע התגברות טרור הבלונים בנגב המערבי. "צה"ל ביצע תקיפה והוחלט לסגור את מעבר כרם שלום למעט ציוד הומניטרי ודלקים", תיארו הגורמים את התגובות של צה"ל עד כה, אך הדגישו: "אם חמאס לא ירגיע את השטח – צה"ל יגיב בתקיפות".

גורמים במערכת הסבירו כי הפרחת הבלונים נעשית על רקע המצב הכלכלי המחריף ברצועת עזה, ודרישה של חמאס לקדם פרויקטים כלכליים. "המסרים שהועברו לחמאס היו מאוד ברורים: אנחנו לא אחראים לעניין הכסף הקטארי אלא רק מפקחים על העברתו. להערכתנו הם אמורים לקבל את הכסף בעוד כשבועיים", אמרו הגורמים. "הם דורשים קידום של פרויקטים כלכליים. זה לא קורה כרגע לא באופן מכוון".

ב'כאן חדשות' דווח כי ראש המוסד יוסי כהן שוחח עם גורמים בכירים בקטר, על רקע ההסלמה האחרונה ברצועת עזה. על פי הדיווח של גילי כהן, המוסד היה מעורב בהעברת הכסף הקטרי לרצועת עזה, דבר שאמור להביא לשקט ולרגיעה בדרום. ישראל מעוניינת לוודא שקטר תמשיך להעביר כסף גם בחודשים הבאים, ומעבר לחודש אוגוסט.

עוד דווח כי בצה"ל נערכים להחרפת הצעדים נגד ארגון הטרור חמאס, ובישראל העבירו מסרים לחמאס: רסנו את הבלונים או שנחריף את התגובה שלנו. בין האפשרויות שנשקלות הן לצמצם את מרחב הדיג או לסגור אותו, לסגור את מעבר כרם שלום גם לכניסת דלק, לתקוף תשתיות של חמאס ולתקוף משגרי בלוני תבערה. עוד פורסם כי גורם ביטחוני העריך היום שהפרחת הבלונים מתבצעת אחרי הנחייה מפורשת של חמאס.

כזכור, בהמשך להנחיית שר הביטחון בני גנץ, הוחלט על סגירת מעבר כרם שלום למעט כניסת ציוד הומניטארי חיוני ודלקים. בישראל אומרים עוד כי "הפרחת בלוני התבערה והפרת השקט הביטחוני, יפגעו בראש ובראשונה בתושבי רצועת עזה, בפיתוח הכלכלה ובנסיונות לשיפור המצב האזרחי של תושביה. צה"ל ומדינת ישראל יגיבו בתקיפות ובנוקשות לכל פגיעה בריבונותנו ובאזרחינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture