Hadas Parush/Flash90

אשכנזי: "אני מקווה שנתניהו יפסיק לאיים בבחירות"; על גנץ – "הוא היו"ר, היה ויישאר"

שר החוץ גבי אשכנזי התייחס הבוקר בריאיון נרחב על המשבר סביב סוגיית התקציב ועל האפשרות של בחירות רביעיות. על פתיחת השמיים אמר: "יש כמה כיוונים ואני מקווה שנביא בשורה בשבוע הבא". על אפשרות של בחירות: "זה לא הזמן להתפלג, זה הזמן להתאחד. תראו מה קורה ברחובות, אני מאוד מודאג מזה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ גבי אשכנזי עלה היום (רביעי) לשידור ב-103FM, והתייחס למשבר הקואליציוני השורר כעת סביב סוגיית התקציב ובצל האפשרות לבחירות רביעיות, "אני מקווה שנתניהו יתעשת, שיפסיק לאיים בבחירות. זו יריקה בפרצופם של מיליון מובטלים ושל אזרחי מדינת ישראל. מה שהציבור צריך עכשיו זה לא ממשלה מפולגת ומתקוטטת", אמר אשכנזי.

גבי אשכנזי נשאל איך הוא מסביר את העניין שבזמן הטיפול הרפואי של גנץ הוא מינה כמחליפו את מיכאל ביטון ולא אותו: "לא, נורא פשוט. השר ביטון הוא שר במשרד הביטחון, שותף לכל הערכות המצב. מדובר בפרוצדורה קצרה. בואו נכנס לפרופורציה, שר ביטחון שטס לארה"ב נמצא באוויר יותר שעות מאשר בני יהיה בהרדמה. הוא לא רק שר במשרד הביטחון, הוא יושב בכל הערכות המצב וממילא אתם מכירים את המדינה, מקווה שלא יקרה כאן כלום, אם יקרה משהו כולנו נתכנס להתייעצות אז אפשר להירגע".

על השאלה האם בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה טוב השיב שר החוץ: "אני לא חושב שזו השאלה, השאלה היא האם נתניהו רואה את טובת הציבור. אחרי התלבטות עשינו מעשה לא פשוט, והחלטנו אחרי שלוש מערכות בחירות בהן התקוטטנו, להכריע, להגיע לממשלה. הדבר האחרון שהמדינה צריכה זה בחירות רביעיות. לכן, עשינו ויתור ענק ונכנסנו פנימה. אתמול סיירתי בצפון אנשים אומרים לנו 'כל הכבוד שקפצתם על הרימון'.

"אני מקווה שנתניהו יתעשת, שיפסיק לאיים בבחירות" אמר אשכנזי "כי זו יריקה בפרצופם של מיליון מובטלים ושל אזרחי מדינת ישראל. אני לא מתחרט, אי אפשר להתחרט על משהו שאתה עושה למען מדינת ישראל. מה שהציבור צריך עכשיו זה לא ממשלה מפולגת ומתקוטטת. לפני יום כיפור, מה שייחד את מדינת ישראל שבשעת משבר, זה שקואליציה ואופוזיציה ידענו להתאחד סביב המשבר, ואחרי שהוא עבר כל אחד פעל לפי האינטרסים האישיים או הפוליטיים שלו".

"זה לא הזמן להתפלג, זה הזמן להתאחד. תראו מה קורה ברחובות, אני מאוד מודאג מזה. שיח אלים של השנאה ושל קיטוב. אם משהו מטריד אותי – זה זה. למדתי בצבא שהחוסן של ישראל זה לא כמות ה-M16, זה העובדה שאנחנו מאמינים בצדקת הדרך, שהאחדות שלנו היא הכוח שלנו, וזה מאוים היום. מזה אני מדואג" הוסיף אשכנזי.

בסקרים אתם בהתרסקות מוחלטת, נשאל אשכנזי, אז למה לא לתמוך בתקציב חד שנתי? "אם בדצמבר תהיה ממשלה, תקרא לשר האוצר שלה, איזה תקציב הוא יכין – אחורה או קדימה? אז מספיק עם התעלולים האלה. אין כלכלן במדינת ישראל, נגידי בנק ישראל לשעבר והנוכחיים, שחושבים שבעת הזו אנחנו צריכים תקציב פלסטר לשלושה חודשים. מה זה תקציב? הספינה הכלכלית הזאת צריכה מצפן שייצר וודאות, כיוון, ויציבות. משקיעים לא יבואו לכאן, בעלי עסקים לא יכניסו את היד לכיס".

"אנחנו לא נגד רשתות ביטחון לכל המובטלים, אבל אם מיליון המובטלים לא יחזרו לעבוד – לא תהיה צמיחה. אנחנו כל יום צוברים חוב, אתם יודעים מה קטר הצמיחה הגדול במשק? הצריכה הפרטית. איך אפשר לצרוך כשאנשים מבוטלים? הייתי אתמול בקריות, אני שומע חבר'ה מדהימים שפתחו עסק תכשיטים, חנות פלאפל, חנות נעליים, והם אומרים לנו 'תגידו לנו לאן הולכים?' זה מצפן. אין מדינה בעולם שעושה תקציב לשלושה חודשים, זו המצאה ישראלית".

מהי עמדתך על השמיים, שלא נפתחו, נשאל אשכנזי: " אנחנו יושבים היום שר הבריאות, שרת התחבורה ואנוכי, ואנחנו רוצים לפתוח את השמיים. חידוש קשרי התעופה זה דבר חשוב לאנשי עסקים וכמובן לישראלים שרוצים לבלות. יש כמה כיוונים ואני מקווה שנביא בשורה בשבוע הבא".

יש מצב שאתה יותר כריזמטי או פופולרי. למה שלא תיקח את ההובלה, נשאל אשכנזי: "בני גנץ קפץ למים לפניי, הקים את חוסן לישראל, ואז סייעתי בהקמת כחול לבן. הצטרפתי לבני, לא הפוך. הוא הקים את כל המפלגה, הוא היו"ר, היה ויישאר. אני אעמוד מאחוריו, ככה זה עובד אצלנו. חבל להמשיך לשאול, כי זו התשובה הקבועה שלי" – השיב אשכנזי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture