צילום: יונתן סינדל / Flash90     

נתניהו מכחיש: "הסכם השלום לא כלל שום הסכמה לעסקת נשק בין ארה"ב לאמירויות"

לשכת ראש הממשלה מכחישה את הדיווחים על הסכמה לעסקות נשק בין ארה"ב לאיחוד האמירויות: "ראש הממשלה התנגד למכירת F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל. שר הביטחון גנץ עודכן בעמדה זו" • בפנים: פרטי הפגישות והמסרים בנושא מול הנציגים האמריקנים נחשפות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שלישי) לדיווחים השונים על עסקאות נשק בין ארה"ב לאיחוד האמירויות, וזאת במסגרת הסכם השלום עם ישראל, ואמר כי "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות".

בהודעה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה נאמר: "מלכתחילה, ראש הממשלה התנגד למכירת F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל. ראש הממשלה הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני והיא לא השתנתה. ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי F35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ה-2 ביוני לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת רה"מ עם מפקד חיל האוויר האלוף נורקין".

עוד נאמר בהודעה כי "בשיחה של ראש הממשלה עם השגריר האמריקני פרידמן ב-7 ביולי, רה"מ הביע בצורה מפורשת את התנגדותה של ישראל למכירת מטוסי F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינה כלשהי במזרח התיכון, כולל במסגרת הסכמי שלום. ב-8 ביולי שיגר ראש הממשלה מכתב למזכיר המדינה פומפאו, באמצעות השגריר פרידמן, בו הבהיר שעמדתה של ישראל תקפה גם בעקבות השגת הסכמי שלום".

בנוסף צוין כי, שר הביטחון בני גנץ עודכן בעמדה הזו של ב-29 יולי. בלשכת ראש הממשלה מדגישים כי "בהנחיית רה"מ, ב-3 באוגוסט נפגש שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר עם מזכיר המדינה פומפאו וגם שם חזר במפורש על התנגדותה של ישראל למכירת F35 ומערכות נשק מתקדמות אחרות למדינות כלשהן במזרח התיכון. הסכם השלום עם איחוד האמירויות לא כולל שום סעיף בנדון, וארה"ב הבהירה לישראל שהיא תקפיד תמיד לשמור על היתרון האיכותי של ישראל".

כזכור, הבוקר דווח ב'ידיעות אחרונות' כי הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הוגדר כעסקה של שלום תמורת סיפוח. מסתבר שההגדרה לא שלמה. על פי מקורות אמריקאים ואמירתים, מה ששיכנע את שליט האמירויות לעשות את המהלך היה סיכום על עסקת נשק בת עשרות מיליארדי דולרים שכוללת מטוסי F-35, כטב"מים (מטוסים ללא טייס) מהסוג המתקדם ביותר ועוד, שיסופקו לה על ידי ארצות הברית. העסקה הוקפאה עד עתה בגלל התנגדות ישראל. עכשיו עומד הממשל האמריקאי להפשיר אותה.

בתוך כך, הבוקר דווח ב'חדשות 12' שהשלטון באבו דאבי ומשרד הביטחון הישראלי חתמו בשנה וחצי האחרונות על שורה של עסקאות נשק בשווי של כ-3 מיליארד דולר. באמירויות התחייבו: לא נעביר את המערכות והידע לגורמים נוספים.

ע"פ הדיווח של העיתונאי ניר דבורי, העסקאות כללו מערכות לאיסוף מודיעיני, מערכות אופטיקה, סייבר, ניטור (מצלמות וכו') ומערכות להגנת גבולות. מרבית העסקאות שבוצעו הן של מערכות נשק הגנתיות אבל לא רק – על חלקן הוטל איפול עקב כך. במשרד הביטחון, בשיתוף משרד החוץ, קיימת ועדה שיכולה להחריג עסקאות נשק כמו במקרה הזה. תמורת חתימה והתחייבות של האמירויות לא להעביר את המערכות ואת הידע לידיים שלישיות – הוחלט לאשר את העסקאות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture