צילום: פלאש 90

לילה לבן בדרום: מטח רקטות נורה לעבר עוטף עזה – פגיעה בבית בשדרות

צה"ל: זוהו שבעה שיגורי הרקטות מרצועת עזה לישראל, שישה מהשיגורים יורטו על ידי כיפת ברזל. בית בעיר שדרות נפגע, אך טרם ידוע עם מרקטה או רסיסי יירוט שנפלו משמי העיר, בחסדי שמיים לא היו נפגעים. מד"א: 3 נפגעות חרדה בקרבת הבית, בת 52 שנחבלה בגפיים בדרכה למרחב המוגן. תושב הבית: "היה פיצוץ חזק, קרה לנו נס גדול" • צפו: יירוטים בשמי שדרות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


הירי לשדרות. צילום: 'תא כתבים – סדי'

אזעקת צבע אדום הופעלה הלילה (בין חמישי לשישי) בשעה 02:31 בעיר שדרות ובישובים ניר עם ואיבים שבמועצה האזורית שער הנגב. מדובר צה"ל נמסר כי זהו שבעה שיגורי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל הלילה, שישה מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בית בעיר שדרות נפגע, אך טרם ידוע עם מרקטה או רסיסי יירוט שנפלו משמי העיר, בחסדי שמיים לא היו נפגעים.

מארגון מד"א נמסר כי "בהמשך לאזעקה שנשמעה בדקות האחרונות בגזרת שדרות, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-3 נפגעות חרדה בקרבת הבית שספג נפילת רקטה ובכתובת נוספת באישה כבת 52 שנחבלה בגפיים בדרכה למרחב המוגן. בשלב זה לא דווח על נפגעים נוספים".

מהמשטרה נמסר כי "שוטרי וחבלני משטרת ישראל טיפלו במהלך הלילה בכמה זירות, בשדרות ובאזור המועצה האיזורית חוף אשקלון, בהן נמצאו רסיסים כתוצאה מנפילה ויירוטים. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למבנה ולרכב. החבלנים אספו את הממצאים להמשך טיפול שלהם".

בד-בבד, מבקשת המשטרה לרענן את הנחיות הבטיחות לציבור: "בכל מקרה של אזעקה, יש להישמע ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. חל איסור להתקרב לזירת אירוע, יש להשאיר את הטיפול בזירה לחבלני משטרת ישראל המיומנים וכוחות החירום וההצלה. בכל מציאת פריט חשוד, לרבות חלקי יירוט ו/או רקטה, יש להתרחק מהמקום, להרחיק סקרנים, לחייג 100 ולהזעיק את משטרת ישראל למקום".

שלמה מלכה, שביתו נפגע במטח לשדרות, אמר כי "לא שמענו את האזעקה, ופתאום היה פיצוץ גדול. קמנו מהמיטה ורצנו לממד. אחר כך יצאתי וראיתי את ההרס. כל המטבח נהרס, האוכל לשבת נהרס". לדבריו, "אני עדיין לא מעכל את מה שקרה, היה לנו נס גדול. המזל שלנו הוא שאיש לא נפגע, הנכדות שלי היו אמורות לבוא אלינו לשבת".


צילום: תיעוד מבצעי מדא

זמן קצר קודם לכן תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס ברצועה. ‫במהלך התקיפה הותקף מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס, אשר כלל אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור חמישה רקטות לעבר ישראל, בשעה 23:30 שוגרו שלושה רקטות לעבר קיבוץ כיסופים ובאזור השעה 21:30 שוגרו שתי רקטות שנפלו בשטח הרצועה.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר הלילה. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

כזכור, אזעקת צבע אדום הופעלה בשעה 23:30 בקיבוץ כיסופים שמועצה האזורית אשכול. בהמשך נמסר מדובר צה"ל כי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. מהמועצה נמסר כי "התרעת צבע אדום הופעלה בשני ישובים במועצה. נשמעו מספר פיצוצים במרחב. מבדיקה ראשונית, אין נפילות בתוך הישובים ואין נפגעים בגוף. מתבצעות סריקות".

מוקדם יותר זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה שנפלו במרחב גדר המערכת. "כתוצאה מהשיגורים הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד, על פי הנדרש", נמסר דובר צה""ל. נבדק האם השיגורים חצו לשטח ישראל. לפני כן הודיעו שירותי הכיבוי כי באזור עוטף עזה התלקחו היום 42 דליקות, רובן בשדות קוצים. רוב השריפות היו קטנות ולא מסוכנות.

בתגובה לבלונים תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל אתר לייצור בטון המשמש לבניית תשתיות תת קרקעיות ומנהרות של ארגון הטרור חמאס. "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח הרצועה לשטח ישראל במהלך היום", נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

מנהיג ארגון הטרור חמאס איסמאעיל הנייה התייחס הערב למתיחות האחרונה בעזה ואמר: "ייתכן שתפתח חזית עם ישראל אם זו לא תקיים את דרישותינו. ישראל לא מכבדת את ההבנות דרך המתווכים, המצב בעזה קשה מאוד ברמה ההומניטרית. היה משא ומתן רציני ועמוק עם המשלחת המצרית. המצרים העבירו את הדרישות שלנו לישראל ואנחנו ממתינים לתשובה".

בסרטון שהתפרסם אחר הצהריים תועדו לוחמי צה"ל יורים לעבר בלוני תבערה על מנת להפילם טרם חצייתם לשטח ישראל. ירי הלוחמים לעבר הבלונים הוא חלק ממאמץ של אוגדת עזה נגד הפרחת בלוני התבערה והנפץ, הכוללת גם שימוש במערכת הלייזר להב אור נגד בלונים, צופי אש שעוקבים אחרי ההפרחה מראשית, פלוגת תגבור למשימות כיבוי מהיר ופריסה רחבה של 10 מכליות מים לכיבוי בקרבת הגבול.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture