הגר"י סילמן שליט"א בכנס כל מורי ומורות שובו מכל רחבי הארץ בבני ברק עם מרן הגר"ח שליט"א

30 שנה לרשת החינוך המצליחה שמחוללת מהפכה בישראל

כיתות חדשות נוספו, והרישום לרשת התורנית נמצא במגמת גדילה מרשימה. שורה של נבחרי ציבור ביקרו בסניפי הרשת ברחבי הארץ. מנכ"ל הרשת: "יש התעוררות גדולה, הקורונה גרמה לאנשים לרצות חינוך יותר תורני"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תקופת הקורונה שיבשה בראש ובראשונה את מערכת החינוך בישראל, כאשר לאורך התקופה סדרי הלימוד של למעלה ממיליון תלמידים בישראל שובשו באופן קשה, מה שיצר פגיעה חמורה בבתי הספר ומוסדות החינוך. אלא שלמרות כל הקשיים והאתרים, ברשת שובו מדווחים על זינוק משמעותי בכמות הנרשמים, ופתיחה של כיתות חדשות. הדבר מקבל משמעות מיוחדת בעקבות העובדה שבשנה זו מציינים ברשת 30 שנה להקמתה ע"י רבי אברהם יעקב הכהן פאם זצ"ל.

ביום שלישי השבוע כל בתי הספר של הרשת ברחבי הארץ פתחו את השנה החדשה, חרף האתגרים הרבים של פתיחת השנה בעידן הקורונה שכללו בין היתר, שינויים במערך ההסעות, שיפוצים נרחבים מסביב לשעון על מנת להכין את הכיתות החדשות בזמן, ועוד קשיים שגרתיים הנערמים מדי שנה לקראת פתיחת שנה חדשה.

מה שמבטא יותר מכל את ההערכה של הציבור בישראל לרשת היא כמות נבחרי הציבור שבחרו לפתוח את שנת הלימודים יחד עם תלמידי שובו. ביום פתיחת שנת הלימודים הגיעו לבקר בסניפי הרשת ברחבי הארץ, שרת התפוצות הגב' עומר ינקלביץ, סגן שר התחבורה הרב אורי מקלב, וח"כ וחבר ועדת החינוך בכנסת הרב ישראל אייכלר.

ביקורה של השרה ינקלביץ היה מרגש במיוחד מאחר וברשת היא החלה את דרכה המקצועית, כמורה בביה"ס שובו בירושלים. ח"כ הרב ישראל אייכלר שביקר בבית הספר שובו בית שמש אמר כי "קיומה של רשת שובו הוא נס ופלא, והצלחתה היא מעל דרך הטבע. למרות הקשיים הכלכליים, היא ממשיכה לפעול בכל הכוח, ולחנך אלפי ילדים לתורה ויראת שמים!". הרב מקלב שביקר בשובו בראשון לציון והתפעל מהתנהגות התלמידים, וסיפר להם על הזכות הגדולה שנפלה בחלקם ללמוד בשובו, ולקבל כלים לגדול בתורה ולהיות אזרחים למופת התורמים לעם ישראל. הוא הרחיב על האהבה שיש לרשת גם מחוגים שלא נמנים על הציבור החרדי.

סגן שר התחבורה הרב אורי מקלב בביקור בביה"ס שובו ראשון לציון לרגל פתיחת שנה"ל וחנוכת כיתות חדשות

תנופת התפתחות

כאמור, למרות הקורונה, הרשת גדלה הן בכמות הנרשמים לשנה החדשה והן בכמות הכיתות החדשות שנפתחו. כל למשל שובו בבת ים גדל בצורה מרשימה מאד, עם שיא חדש של 64 תלמידי כיתה א' לעומת 53 בשנה שעברה. שובו רחובות פתחו גם הם את השנה עם גידול יפה – עם 40 תלמידי כיתה א'. הם התחילו את שנה"ל בחצר ביה"ס, מלווים בהוריהם. גם סניפי הרשת בתל אביב רשמו גידול מרשים ביותר, כאשר מספר תלמידי כיתה א' עלה השנה מ-14 ל-21.

גם בנתניה נוספה כתה נוספת גם בביה"ס של הבנים וגם בתיכון הבנות, ובחדרה נרשמה עליה חדה במספר התלמידים המגיעים בהסעה מהיישובים החילוניים הסמוכים באזור באמצעות קו מיוחד שנפתח בשנה שעברה ע"י הרשת.

לצד הפתיחה של שנת הלימודים נרשמו גם כמה סיפורים מרגשים מאוד. כך למשל, אחד מתלמידי ביה"ס רמות של שובו הוד השרון, אליעזר רווה, הגיע לגיל מצוות לאחרונה. אליעזר גר בקיבוץ חילוני גמור, ואין מניין אפילו בימים הנוראים. על כן, אליעזר לומד ומתאמן בימים אלו בתקיעת שופר, כדי שיוכל להוציא כמה שיותר משכניו ידי חובה.

סיפור מרגש היה גם בבת ים כאשר אחד התלמידים החדשים, ישראל דטסקי, הגיע לביה"ס כבר לבוש בציצית. אחיו משה, בן 16 ובוגר שובו בת ים, לומד היום בישיבה בבני ברק בהתמדה עצומה. היעד שלו הוא לסיים ש"ס בגיל 18, וב"ה הוא עומד בקצב בצורה נפלאה. אביהם אפרים השתתף בדינר שובו בארה"ב לפני שנתיים, וסיפר על התהליך הרוחני שכל בני המשפחה עברו, הודות לשובו.

מנכ"ל שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן מדווח על פתיחת שנה"ל לראש נשיאות שובו בארץ המשגיח הגר"ח וואלקין שליט"א בביתו לפי כללי הקורונה

תמיכתם של גדולי ישראל

"אנחנו רואים תופעה מדהימה בתקופה האחרונה, שהקורונה גרמה לאנשים לרצות להתחבר יותר לשורשים" אומר הרב חיים מיכאל גוטרמן מנכ"ל רשת 'שובו'. "וזה לא מובן מאליו, כי בתי הספר של שובו לא תמיד נמצאים בקרבת הבית, כאשר בתקופת הקורונה היה ניתן לחשוב שאנשים מעדיפים להישאר בסביבה הטבעית שלהם, אבל מסתבר שהמגפה גרמה לאנשים להבין שיש צורך ביציקת תוכן לעולמם של בני הנוער, ואנחנו באמת רואים התעוררות עצומה שגרמה לאנשים לרצות יותר חינוך תורני. גם כששוחתי על כך עם הגאון רבי יהודה סילמן שמלווה את הרשת, הוא נדהם מהתופעה החיובית" הרב גוטרמן מספר שכבר שנים רבות הגר"י סילמן מלווה את הרשת לאחר שהתבקש לכך ע"י מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. "בחודשים האחרונים הגר"י סילמן סייע לנו מעל ומעבר על מנת להתמודד עם האתגרים שהרשת התמודדה איתם בעקבות התקופה המורכבת".

הרב גוטרמן גם עדכן את הרה"ג רבי בן ציון קוק שליט"א, חבר נשיאות שובו באר"י, על פתיחת שנה"ל המוצלחת – שהכל נפתח כשורה על אף הקשיים והאתגרים.

הרב גוטרמן הוסיף שאין אח ורע לתופעה הקיימת בשובו, שמעל 800 ילדים חדשים מצטרפים לרשת מדי שנה (וכך גם השנה ב"ה למרות הקורונה וכו'), כאשר 95% מהם מגיעים ממשפחות חילוניות! חילונים ששולחים את ילדיהם להתחנך במוסדות חרדיים!

הגרב"צ שליט"א הגיב לעדכון באומרו "זה משמח אותי מאד. הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו! אלו בשורות טובות גם גשמיות וגם רוחניות". הרב איחל ששובו ימשיך לקבל ילדים מבתים מרוחקים מיידישקייט, ולהשפיע, "שייצאו תלמידים טובים כמו שאתם עושים".

הרב הבטיח גם להשתדל לבקר בבתי הספר של הרשת ולחזק את התלמידים, יחד עם יו"ר הנשיאות הגה"צ המשגיח רבי חיים וואלקין שליט"א, עוד לפני ראש השנה הבעל"ט.
הרב גוטרמן מספר גם שבעקבות ההצלחה עלה למעונו של נשיא הרשת המשגיח הגר"ח וואלקין שנרגש מאוד לשמוע על ההתפתחות. "המשגיח אמר לי ששובו זה מהמפעלות החינוכיים החשובים בדורינו". מספר הרב גוטרמן ומוסיף: "אני מודה לכלל חברי הכנסת של 'דגל התורה' העומדים לימיננו, ובתוכם לח"כ יצחק פינדרוס המשמש כאוזן קשובה להנהלת הרשת מול כל הגופים מולם היא פועלת".

הגר"י סילמן שליט"א בכנס כל מורי ומורות שובו מכל רחבי הארץ בבני ברק עם הרב משה גפני

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture