Oren Ben Hakoon/POOL

סמוטריץ' לנתניהו: "התנהגות הממשלה מהווה זלזול בקדוש והיקר לרבבות"

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה לנתניהו: "נדרשת היערכות מוקדמת לחגי ישראל. מענה מיידי לקראת התפילות, מצוות השופר, מנהג הכפרות, ארבעת המינים ויתר מצוות החג". עוד כתב סמוטריץ': "ציבור עצום של מאות אלפים רבים של יהודים עומד נבוך ואינו יודע כיצד יחגוג את הימים הקדושים ביותר בשנה וכיצד יקיים את מצוות החגים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר הבוקר (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מבקש ממנו להיערך לקראת חגי ישראל. "כידוע, בעוד ימים ספורים נחגוג בעזרת ה' את ראש השנה הבא עלינו לטובה ומיד לאחריו כמובן את כלל חגי תשרי. כבר בתחילת חודש אב, לפני כחודש וחצי, פניתי בעניין אל פרופ' גמזו וביקשתי להסדיר את עניין התפילות בשיתוף עם הרשויות המקומיות ובאופן שיתאם את הנחיות משרד הבריאות וישמור על בריאות המתפללים והציבור. הצעתי מתווה שמאפשר לקיים את שניהם, אולם לצערי הצעתי לא התקבלה והציבור עומד בעניין זה מול שוקת שבורה".

עוד כתב סמוטריץ': "כפי שבודאי ידוע לך היטב, חגי תשרי מאופיינים במצוות רבות אשר דורשות היערכות וחשיבה מבעוד מועד. כבר בראש השנה אלפי חולים, ולהבדיל מבודדים ואנשים שנמצאים בקבוצת סיכון, יתפללו לצערנו בביתם. ישנן יוזמות חברתיות- קהילתיות של תקיעת שופר מחוץ לבתיהם של מי שאינם יכולים להגיע אל בית כנסת. אותם מתנדבים אינם יודעים האם במסגרת הסגר יורשה להם לנוע ברחובות הערים והישובים. חוסר הודאות המוזכר גורם לצער ולכאב גדול גם למבודדים ולחולים אשר אינם יודעים אם יעלה בידם לקיים את מצוות שמיעת קול שופר בראש שנה".

"בערב יום הכיפורים נוהגים רבים לקיים את מנהג הכפרות. גם במקרה זה, לא ידוע אם יאפשרו לקיים את המנהג ובאיזה אופן. מיד לאחר יום הכיפורים נפתחים ברחבי הארץ דוכנים למכירת ארבעת המינים, הסחורה כבר נרכשה על ידי הסוחרים בכסף רב, אך טרם ברור היכן ובאיזה אופן יהיה ניתן לשווק ולרכוש את ארבעת המינים ומה השלכות הסגר המסתמן על כך. בנוסף לארבעת המינים, גם חנויות רבות למכירת סוכות ואביזרים נלווים אינן יודעות כיצד יהיה עליהן לנהוג באם תחליט הממשלה על הטלת סגר".

עוד כותב סמוטריץ': "הנה כי כן, ציבור עצום של מאות אלפים רבים של יהודים עומד נבוך ואינו יודע כיצד יחגוג את הימים הקדושים ביותר בשנה וכיצד יקיים את מצוות החגים. לא יעלה על הדעת כי אחד הביטויים העמוקים ביותר להיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית נדחק לקבלת החלטות ברגע האחרון. התנהגות הממשלה בעניין זה מהווה זלזול בקדוש והיקר לרבבות עמך בית ישראל".

"אינני מביע את עמדתי לגבי הסגר, הצורך בו ומאפייניו. כל שאני דורש הוא כי תינתן הדעת בכל החלטה שלא תתקבל למצוות החג ולצורך לאפשר היערכות מוקדמת והכרחית של הציבור והספקים להן וכי ההחלטות בעניין יתקבלו ויפורסמו לאלתר ולא אחרי הדקה ה-90. אדוני ראש הממשלה, בתקופה זו של ימי אלול מקובל לחזור בתשובה, אבקש שממשלת ישראל תחזור עם תשובה למאות האלפים אשר כל כך מצפים לבהירות. אני עומד לרשותך בעניין זה ככל שתמצא לנכון" – דברי סמוטריץ'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סמוטריץ צודק !!! איך יתכן שבעוד כמה ימים ראש השנה ואף אחד לא נותן הנחיות על התפילות על תקיעות שופר איך מתארגנים ??? כל מה שמעסיק את כולם סגר או לא סגר איפה הפתרונות לכלל הציבור!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture