צילום: אבי אוחיון, לע"מ

טראמפ נפגש עם נתניהו: "יש שיחות עם עוד 5-6 מדינות על הסכמים עם ישראל" • צפו

נשיא ארה"ב קיבל את פניו של רה"מ בהגעתו לבית הלבן, לקראת האירוע בו ייחתם הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות ובחריין. "יש לך את המפתח לליבם של הישראלים", אמר נתניהו. טראמפ בירך על השלום: "אפילו לביבי נמאס ממלחמות, מביאים שלום למזרח התיכון בלי שפיכות דמים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צילום: לע"מ. תרגום: כאן חדשות וחדשות 12

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (שלישי) לבית הלבן שבוושינגטון, לקראת טקס החתימה על נרמול היחסים הדיפולמטיים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יצא לקבל את פניו של ראש הממשלה. נתניהו מקיים כעת פגישה עם טראמפ, ומשם הם ימשיכו למדשאה הדרומית של המעון, המתחם בו ייערך הטקס.

בפגישה בין טראמפ לנתניהו אמר הנשיא: "זה שלום גדול, נחתום על הסכמים עם אומות נוספות". טראמפ הוסיף: "אנחנו במגעים עם חמש מדינות נוספות, חשבנו שהן יהיו פה היום. הן מדינות לוחמות, אבל עייפות מללחום". נתניהו ציין שישראל לא מרגישה מבודדת: "אנו מרגישים שגשוג דיפלומטי. טהראן מרגישה מבודדת, הם אלה שתחת לחץ. אני מקווה שכולם יצטרפו למעגל השלום".

הנשיא האמריקני הוסיף כי "מה שכולנו מקבלים וישראל מקבלת זה שלום. כפי שאתם יודעים, האמירויות היא בעלת עוצמה באזור וחשוב מאוד שהמדינות יהיו בקשרים מצוינים. יש מדינות רבות שיבואו בהמשך. אלה הסכמים חזקים מאוד, מה שישראל מקבלת זה השלום, זה הכי חשוב". ראש הממשלה אמר כי "יש לנו קשר חזק עם הנשיא האמריקני, יש לנו קשרים חזקים במזרח התיכון עם מדינות שמחכה להיכנס להסכמים האלה, וזה הרבה בזכות הנשיא של ארה"ב. אני מקווה שכולם יבואו להסכמי שלום, אנחנו לא מרגישים מבודדים בכלל".

למרות הדברים, טראמפ כן רמז על אחת המדינות הבאות. "דיברתי גם עם ערב הסעודית והתגובה הייתה מצוינת – עד עכשיו היה דם בכל מקום במשך עשורים רבים", אמר. "מדובר פה בשלום חזק, וזו דרך שונה. אנחנו נכנסנו אולי מהדלת האחורית אבל זו הדרך החכמה, ואני חושב שהפלסטינים יצטרפו. אני לא אומר את זה באיזה שהיא גאווה, אלא הפלסטינים יצטרפו בזמן הנכון".

בחדר הסגלגל, כשנתניהו לצידו, אמר טראמפ: "ישראל כבר לא מבודדת. מה שישראל מקבלת, יותר מכל דבר אחר, זה שלום. איחוד האמירויות היא אומה אדירה ועוצמתית והם מאוד רצו לעשות את זה. אומות רבות מחכות להצטרף. אנחנו מדברים על לפחות 6-5 מדינות שיבואו במהירות רבה. הן מדינות שעייפות מלחימה, אפילו ביבי התעייף ממלחמה. עוד תראו הצהרות נוספות, תראו פעילות נפלאה. יהיה שלום במזרח התיכון".

לשאלה מתי יגיע הסכם עם הפלסטינים אמר: "אני חושב שהם יבואו גם. אנחנו מדברים איתם. הם התקדמו. פעם היינו משלמים להם, ושאלתי אנשים למה שילמתם להם כשהם מדברים על אמריקה בחוסר כבוד, כשהם אומרים מוות לאמריקה? עכשיו המדינות האלה חותמות איתנו, הם כולם יחתמו איתנו". על איראן אמר טראמפ: "כדאי להם לחכות עד אחרי הבחירות. ג'ו ביידן בטח ייתן להם עסקה טובה. אנחנו ננצח ונעשה עסקה עם איראן".

עוד לפני הטקס החגיגי, הנשיא טראמפ נפגש עם נציגי המשלחת של איחוד האמירויות. "שלום הוא תמיד משהו שאנחנו צריכים לעשות עם התרגשות רבה והרבה תקווה", אמר שר החוץ האמירתי עם הגעתו. "היום הוא אחד הימים האלה. איחוד האמירויות שמחה לקחת חלק בתהליך השלום, לא רק לנו באיחוד האמירויות, אלא בכל האיזור".

טראמפ הדגיש כי הדבר הכי חשוב שישראל מקבלת מההסכם הוא השלום. בתגובה, ראש הממשלה נתניהו אמר כי "אנחנו פונים לעולם כולו, יש לנו כלכלה חזקה וקשרים חזקים עם הנשיא טראמפ ועם המזרח התיכון, מדינות מחכות להיכנס להסכמי השלום. ישראל לא מבודדת כלל. היא הגיעה להישגים הדיפלומטיים בגלל הלחץ שהנשיא הפעיל".

"אתם תראו את השלום, למדינות נמאס להילחם. אתם תראו הרבה פעילות גדולה, הולך להיות שלום במזרח התיכון", אמר הנשיא האמריקני והוסיף כי "נלחמנו בעבר באמירויות ועכשיו היחסים טובים מאוד, הכל מסתדר. אני לא חושב שישראל מבודד. כעת יש מצב בו הרבה מדינות במזרח התיכון רוצות לחתום על העסקה הזו, אני מקווה שזה יקרה מיד אחרי הבחירות בארצות הברית".

בפגישה, שבה נכחו גם מלניה טראמפ ושרה נתניהו, העניק טראמפ לנתניהו מפתח, והסביר כי זה "מפתח למדינה שלנו, ללבבות שלנו, ללב שלי ושל רעייתי". "אתה מנהיג מצוין כבר תקופה ארוכה – וזה משהו מיוחד", המשיך הנשיא לשבח את נתניהו. "זה יבוא לידי ביטוי בטקס ברחבה בחוץ. האירוע הזה הוא מכונן וחשוב שאתה כאן", סיכם. "תודה רבה", השיב ראש הממשלה, "יש לך את המפתח לליבם של אזרחי ישראל. כולם מודים לך עבור כל מה שעשית למען העם היהודי".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, צייץ בטוויטר: "בעוד כמה רגעים, אנחנו נהיה עדים לאירוע היסטורי: חתימת הסכם השלום בין ישראל לבין איחוד האמירות ובין ישראל לבין ממלכת בחריין. זוהי דוגמא אמיתית של פריצת גבולות והתגברות על הבדלים. ביחד אנו יכולים להוביל את המזרח התיכון לדרך חדשה של תקווה, שלום, סובלנות ושיתוף פעולה. אני מקווה שעוד מדינות ערביות ומוסלמיות ילכו בעקבות בחריין ואיחוד האמירויות ונראה תקופה חדשה של שלום בין עמים, בין אנשים. אני מקווה גם שהרוח הזו תעזור לנו לבנות עתיד של אמון עם שכנינו הפלסטינים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture