Marc Israel Sellem/POOL

גנץ: "לחדול מהדיון האובססיבי בסוגיית ההפגנות"; נתניהו: "פוליטיקה קטנה"

ראש הממשלה יוצא במתקפה על כחול לבן: "ההמלצה של כל הגורמים המקצועיים הייתה להפסיק כל התקהלות - הפגנות ותפילות בחללים סגורים". גנץ לשרי הקבינט של כחול לבן: "עיצרו את הדיון חסר הפרופורציה בהפגנות מיד". בכירים בכחול לבן: "מה שמעניין את נתניהו הוא רק עצירת ההפגנות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא במתקפה על כחול לבן ברקע העימות סביב הגבלת ההפגנות במהלך הדיון בקבינט הקורונה לקראת החמרת הסגר ואומר כי "ההמלצה של כל הגורמים המקצועיים הייתה להפסיק כל התקהלות – הפגנות ותפילות בחללים סגורים".

"אני תומך באופן מלא בזכות להפגין, אבל כל שבוע אזרחי ישראל רואים איך הם נדרשים לחגוג את החג לבד, איך הם נדרשים לעמוד בהנחיות הבריאות, ומנגד איך מפגינים מתקהלים בהמוניהם נגד כל כלל בריאותי. היום נפטרו 31 איש מהקורונה. אני נלחם על החיים של אזרחי ישראל. אני נלחם על בריאות הציבור. בזמן הזה יש מי עושים פוליטיקה קטנה. אנחנו במלחמה. תתעוררו", אמר נתניהו.

מנגד, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון גנץ כינס כעת התייעצות דחופה עם חברי קבינט הקורונה מכחול לבן בתומה נמסר כי לאחר ששמע אותם הנחה גנץ לדרוש את זימון אנשי המקצוע הרפואיים לשמוע את עמדתם ולוודא שהם מביעים אותה בצורה פתוחה בקבינט הקורונה ו"לחדול בהמשך הדיון האובססיבי בסוגיית ההפגנות".

גנץ אמר לשרים "תתעקשו על טובת האזרחים בבריאות ובעצירת  התחלואה תוך איזון במרכיבי היהדות, הדמוקרטיה, הכלכלה והחברה ואל תתמקדו רק בסוגיית ההפגנות. עיצרו את הדיון חסר הפרופורציה בהפגנות מיד. נקבל את עמדת אנשי המקצוע בנושא החשוב של סגר מלא ומצב חירום. להחלטה שלנו יש  השלכות על חיי אדם ונקבל אותה אך ורק בהתאם לעמדת אנשי המקצוע. רק לפי צורכי השעה בבריאות, ובכלכלה ובעצירת התחלואה".

בכירים בכחול לבן אמרו כי "מה שמעניין את נתניהו הוא רק עצירת ההפגנות ולא הנחיות הגורמים המקצועיים". אותם בכירים כועסים בעקבות הכוונה להשאיר יותר מקומות עבודה פתוחים ואומרים שאם סוגרים ומגבילים הפגנות, אז צריך ללכת לפי הנחיות גורמי המקצוע לסגר הדוק.

בכירים בכחול לבן אמרו כי הם הגיעו לקבינט מתוך הבנה שנתניהו רוצה סגר מוחלט שיכלול גם איסור על תפילות במרחב הציבורי וגם על הפגנות. עם זאת, כשהחל הדיון התברר להם שנתניהו רוצה לאפשר התקהלויות במרחב הציבורי לטובת הפגנות ותפילות עם הגבלת מרחק של קילומטר, ואף פתיחה של חלק ממקומות העבודה במגזר הפרטי.

מסתמן: הסכמה על תפילות והפגנות בקבוצות קטנות בשטח פתוח ליד הבית

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הבוקר למתווה המתגבש להגבלת התפילות ולהבדיל ההפגנות: "במדינה דמוקרטית הזכות להפגין ולמחות היא קדושה. דרישתם של המבקשים להתפלל כפי שנהג העם היהודי במשך אלפי שנים קדושה וצודקת אף היא. גם דרישתם של המבקשים להתפרנס בכבוד, לשוב למעגל העבודה ולדאוג לילדהם היא אמיתית וצודקת".

"אך לא פחות חשובה, ובוודאי ברגעי חירום לאומיים היא הזכות לבריאות ולביטחון. בין כל הזכויות הללו נצטרך לאזן. היום יוצגו בקבינט הקורונה מתווים מצומצמים לתפילות והפגנות על ידי גורמי המקצוע במשטרה, במשרד הבריאות ובייעוץ המשפטי לממשלה. אנחנו נגבה את החלטתם, ננהג באחריות וברגישות בכדי לשמור על חיי האזרחים ובריאותם".

"אלו לא ימים רגילים ואני בטוח שכולם יקבלו זאת בהבנה. נמשיך גם לדון בכל הנושאים החשובים שעל הפרק, כדי שאף אחד לא ישאר מאחור. יחד, מאוחדים, תוך ערבות הדדית וסולידריות חברתית נעבור את התקופה המאתגרת הזאת, כפי שהעם הזה הוכיח פעמים רבות בעבר", אמר גנץ. שר הביטחון קיים במהלך שעות הלילה התייעצויות עם שרים ומומחים בנושא הקורונה, וימריא בשעות הקרובות בחזרה לישראל מביקורו בארה"ב.

השרה עומר ינקלביץ' מ'כחול לבן' כתבה הבוקר בטוויטר: "עם 6,700(!) נדבקים ביממה, הגיע הזמן לומר די לדמגוגיה! למפגינים בדיוק כמו למתפללים – אין שום חסינות מהדבקות. אותם כללים בריאותיים חייבים לחול על כולם. להחריג קבוצה אחת לעשות כרצונה- פירושו לתת לגיטימציה לכולם להתנהל באנרכיה. בנפשנו הדבר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture