צילומים: דוברות הכנסת

ללא הגבלת תפילות והפגנות: ננעל הדיון בוועדת חוקה בלי אישור החוק

אם לא יאושרו תקנות לשעת חירום בממשלה, ההפגנות בבלפור לא יוגבלו בינתיים, וכך גם לא התפילות בשטח פתוח, או ההפגנות שמתארגנות על ידי קבוצות נוספות ברחבי הארץ אליהן יהיה אפשר להגיע מכל מקום. אשר: "מפחיד לחשוב שעלולים לשלם על כך בחיי אדם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת החוקה בכנסת דנה היום (שישי) בתיקון בחוק הקורונה, שמאפשר את הגדרת "מצב החירום" המיוחד ובו הגבלת תפילות וההפגנות. אולם, בשל העובדה כי האופוזיציה הגישה אלפי הסתייגויות, הוועדה לא הספיקה לדון בכולן, כך שאישור הגבלת התפילות וההפגנות כלל לא עלה להצבעה בכנסת. בשל כך, אם לא יאושרו תקנות לשעת חירום בממשלה, ההפגנות בבלפור לא יוגבלו בינתיים, וכך גם לא התפילות בשטח פתוח, או ההפגנות שמתארגנות על ידי קבוצות נוספות ברחבי הארץ אליהן יהיה אפשר להגיע מכל מקום.

בכנסת מבהירים כי תקנות הגבלת הפעילות הכוללות את מתווה יום הכיפורים ותקנות הגבלת מקומות העבודה נכנסו לתוקף בשעה 14:00 התיקון לחוק הקורונה הגדול, שהיה אמור לאפשר הגבלת יציאה להפגנה במרחק של יותר מ-1000 מ' ממקום המגורים לא אושר בינתיים.

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר, שהייתה אמורה להכין את השינויים בחוק הקורונה הגדול לקריאה שנייה ושלישית ולאישור במליאת הכנסת, נעלה את דיוניה, לאחר שהאופוזיציה הגישה אלפי הסתייגויות לחוק וההליך התעכב. הצעת החוק, לו הייתה מאושרת סופית, הייתה מאפשרת לממשלה להכריז על "מצב חירום מיוחד" למשך שבעה ימים.

בליכוד ניסו קודם לכן להעביר הסתייגות חריפה יותר, ולפיה אפשר יהיה להגביל הפגנות ללא קשר לסגר אלא בכל תקופת הקורונה. יו"ר סיעת ימינה, ח"כ איילת שקד, אמרה כי "ימינה תתמוך בהסתייגויות של הליכוד שניתן יהיה להגביל התקהלות גם אם מדובר בהפגנה בסגר חלקי ולא רק בסגר מלא".

ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן הכריז כי "הסתייגויותיו של ח"כ קרעי מהוות עילה לטענת נושא חדש ואמר: המצב הבריאותי הוא הסיבה לחוק קשה ומורכב זה. רצינו להעביר אותו ולא ישנו כל הלילה כדי להעביר אותו לפני הסגר. בשל השימוש בתרגילים כדי למצוא סמכויות אנטי דמוקרטיות, אני נאלץ לטעון לנושא חדש ולדון בו האם הוא באמת קשור לחוק או שנועד להביא להליך לא דמוקרטי שאינו קשור לחוק". בהתייחסו לעמדת יועמ"ש הוועדה עו"ד בלי אמר כי "לפי התקנון גם מחיקה היא תיקון וניתן לטעון טענת נושא חדש. הנושא יוכרע בוועדת הכנסת"

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב: "אתה פחדן תביא את הדברים להכרעה דמוקרטית בכנסת. מחיקת סעיף בחוק יכולה להוות עילה לטענת נושא חדש? אתם משגעים את כולם בשביל כמה מטורללים?". ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו אמר כי "אתם מחריבים את הכלכלה רק בשביל יהיו אל לא יהיו הפרגנות? ירדתם מהפסים?".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר "דיברנו גלויות שאנחנו לא מצליחים להעביר את החוק ובשבת צפויות הפגנות. פנינו לכחול לבן להצטרף לחקיקת תקנות שעת חירום שיכלו לעזור לנו והם סירבו ולכן נכון לרגע זה גם החוק הזה אם ייכנס לתוקפו זה יהיה רק ביום רביעי כשזה כבר לא רלוונטי ואת הנזק והמחיר נשלם בתחלואה. בעקבות החלטות חבריי ח"כ קרעי הלוי ומארק שיזמו יוזמה נכונה לקבוע באמצעות בקשה להסתייגות, שההפגנות הללו, הן דבר מסוכן ובעייתי שמונע מאתנו להסביר לציבור למה הוא צריך לשמור על ההנחיות כשאלפים מתגודדים. מה שגורם לקואליציה לאבד מנדטים הוא התפשטות המגיפה. מבחינתנו החוק הזה ייעצר. כל יגישו בקשה לנושא חדש והחוק ייקבר. אתם מנסים לקבור את החוק".

יועמ"ש הוועדה ד"ר עו"ד גור בליי: "נתקלתי בלא מעט מקרים של נושא חדש על הסתייגויות. 3 מתוך 4 ההסתייגויות הן מחיקה של חלקים מתוך סעיפים בהצעת החוק. במקרה הזה קשה לומר על תיקון מסוים שהוא חורג מגדר הנושא. הסתייגויות המחיקה אינן נושאים חדשים אך זו הכרעה הניתנת בוועדת הכנסת". בתום דיון מרתוני שנמשך יומיים רצופים התפזרה ועדת החוקה ללא הצבעה על החוק

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר אמר כי "הוואקום שנוצר בעקבות אי העברת החוק הוא מסוכן מאוד, חוסר הוודאות שהציבור נקלע אליו לא יתרום דבר וחצי דבר לשיטוח התחלואה הגואה, ומפחיד לחשוב שעלולים לשלם על כך בחיי אדם". מוקדם יותר אמר כי "יש מצב קשה בחוץ שכולנו יודעים אותו, התחלואה מטפסת והאחריות נופלת על כולנו, קואליציה ואופוזיציה, אנחנו צריכים להיות בתחושה של מצב חירום, ואני מתכוון לסיים היום את הדיון בוועדה". לבסוף, נאלץ לסגור את הדיון.

צילומים: דוברות הכנסת:

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture