ועידת רבני אירופה תתכנס בשבוע הבא בקייב

על רקע תחושת אי הוודאות בנושאי דת ועליה במקרי האנטישמיות ברחבי באירופה, רבני אירופה מתכנסים בקיעב שבאוקראינה לדיון בדרכי המאבק ולחיזוק הקהילה היהודית, בכינוס ישתתפו רבני המדינות וערים. אבות בתיה"ד ודיינים ממרבית מדינות האיחוד האירופי * ערב הכינוס ביקרו נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגר"פ גולדשמידטשליט"א והמנהל הרבני של הועידה, הגר"מ לבל שליט"א אצל מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א וקיבלו את ברכתם * הרב אלימלך ונזטה מונה כמזכיר הועידה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בקייב שבאוקראינה יתקיים בשבוע הבא כינוס הוועדה המתמדת של "ועידת רבני אירופה". הרבנים המתכנסים במסגרת הוועדה המתמדת מידיי כחצי שנה באחת ממדינות אירופה בחרו להתכנס בקייב כדי לחזק את הקהילה היהודית שבראשות סגן נשיא הועידה ורבה של אוקראינה, הרה"ג רבי יעקב דב בלייך שליט"א. הרבנים יעסקו במגוון נושאים העומדים על סדר יומה של יהדות אירופה וייצאו לסיורים ולמפגשי חיזוק של הקהילה היהודית ומוסדותיה.

קרא עוד:

[postim]

בכינוס ישתתפו הרבנים מצרפת, גרמניה, בריטניה, הולנד, בלגיה, אוקראינה, שווייץ, איטליה ועוד. ערב הכינוס ביקרו נשיא הועידה ויו"ר הועדה המתמדת, רב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט והמנהל הרבני של הועידה, הגאון הרב משה לבל אצל מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א וקיבלו את ברכתם.

הגר''פ גולדשמידט והגר''מ לבל אצל מרן ראש הישיבה בטרם צאתם לכינוס באוקראינה (3)

הכינוס בקייב יתקיים על רקע תחושת אי וודאות ברחבי הקהילות היהודיות באירופה בנושאים חשובים ביותר ובהם; הקמפיין נגד שחיטה יהודית בכמה ממדינות אירופה. ריבוי מספר מקרי האנטישמיות ובמיוחד באוקראינה. השמצת ישראל ועליית מפלגות ימין קיצוניות ברבות ממדינות אירופה.

הרבנים יקבלו דווח על פעילות הועידה בעניין השחיטה בהולנד ובצרפת. פעילות הועידה נוכח האיומים על ברית מילה בגרמניה במיוחד ובאירופה. פעילויות בית הדין ד'אירופה בראשות אב"ד אירופה, הגאון הגדול רבי חנוך הכהן ארנטרוי שליט"א. ודווח על פעילות הארגונים 'חוליא' ו'מתנאל' בהפצת תורה ופעילות הועידה בייצוג האינטרסים היהודיים במוסדות האיחוד האירופי.

באחד ממושבי הועדה המתמדת שהתקימה במוסקבה

ובתוך כך, בימים אלה נכנס לתפקיד המזכיר הראשי של הוועידה, רבי אלימלך ונזטה. הרב ונזטה שימש באחרונה כרב קהילה, כדיין וכסגן לרב הראשי בצ'ילה. והוא יחליף את מר פיליפ כרמל, שהיה מנהל המשרד של היחסים הבין לאומיים של הועידה. הרב ונזטה יטול חלק מתחומי האחריות הקשורים לקשרים רבניים וקהילתיים, וכך ימלא את החלל שהותיר אחרי מותו המנכ"ל הבלתי נשכח של הועידה, הרב אבא דונר ז"ל.

 

בדברי ברכתו למזכיר החדש אמר נשיא הועידה, הגר"פ גולדשמידט כי הרב ונזטה בהיותו דובר 8 שפות ובעל מיומנות ייחודית בכל הקשור לקירוב לבבות יוכל בעז"ה לבנות ולשמר את מערכת היחסים הטובה עם המנהיגות הפוליטית באירופה, עם הרבנות האירופאית ועם הקהילות היהודיות. "אנו מבקשים להודות גם למר פיליפ כרמל על מאמציו במהלך שבע השנים האחרונות, בסיוע לשמירת מעמדה של 'ועידת רבני אירופה' כארגון היהודי הדתי החשוב באירופה המייצג את האינטרסים היהודיים במוסדות האיחוד האירופי ובממשלות מדינות האיחוד".

כינוס הועדה המתמדת במהלך ועידת ורשה (2) נשיא ועידת רבני אירופה הגר''פ גולדשמידט עם הגר''מ לבל. הגר''י בלייך והר''ר אלברט אפללו בצרפת

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture