שמחת יודעי התורה: מראות ורשמים ממעמד "לפאר ולרומם" ע"י "תלמודו בידו'" דחסידי בעלזא

מעמד "לפאר ולרומם" ע"י "תלמודו בידו'" דחסידי בעלזא נערך במוצש"ק וישלח בהשתתפות רבנים ומגידי השיעור ובראשם הנבחנים על תלמודם שהוכיחו את עמלם בתורה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הדרן עלך מסכת עירובין. נשמע הסיום השלישי, בסיום מסכת עירובין, אחר נעמד הציבור לקדיש לעילוי נשמת הרב אלעזר ב"ר עזריאל הלוי הורביץ ז"ל, ואז זה קרה.

"אשריכם, אשריכם תלמידי חכמים.." נשמעו המזמרים מתחילים בחן. לרגע היה נדמה שלזה ציפו כולם, השירה והזמרה נשמע מפי כולם, מעגל ענק סובב את כל האולם, הרגליים והראש מתרוממים ומתנשאים בריקוד נלהב לכבודה של תורה. ניגון ההקפות הותחל, זרם חשמל להט באולם, מאה 'חתני יודעי התורה' הרקיעו למעלה, עיניהם עצומות רוקדים ומפזזים כמאושרים בעם שזכו להגיע לרגע הזה…

"קודשא בריך הוא וישראל חד… שישו ושמחת תורה… הוא יפתח ליבנו…" ניגון רודף ניגון, עשרות דקות של שמחה אמתית ופנימית שזה עתה ניתנה לה האפשרות לפרוץ ולצאת, נראו וניבטו מכל עבר. פניהם הקורנות העבירו את המסר החד והנוקב; טעמו וראו כי טוב. אין משהו מתוק וערב יותר מזה.

* * *

מוצאי שבת וישלח. לכאורה עוד מוצאי שבת חורפי. אך משהו באוויר בישר אחרת. מכל רחבי הארץ; מנוף הגליל, חיפה, קרית גת, אשדוד, בית שמש, ירושלים, נראו יוצאים הם מבתיהם ובאים.

פניהם הנדהמות בכניסתם לאולם, הודיעו ואישרו שלזה הם לא ציפו. בדקתי טוב האם הכרטיס אשראי אצלי. ביטא זאת אחד מהחבורה, זה אפילו לא הזכיר חתונה, זה היה נראה דינר יוקרתי, מה שבאמת היה נכון; דינר הוקרה והערכה לפאר ולרומם את יודעי התורה.

השולחנות הלכו והתמלאו, בני משפחה לצד חברים ומכרים כשהשווה לכולם הוא; ברצון בוער ונחישות יהודית הצליחו ועמדו בכור מבחן הראשון ב'קניין ש"ס'. מנעימי הזמר, שאף הם כחבריהם זכו והשתתפו במבחן המיוחד התחילו בזמירות לכבוד סעודת 'מלווה מלכה' כשהאולם הלך והתמלא בחבר תלמידי החכמים שבאו והתאספו למעמד המיוחד.

שקט רב שרר באולם עת העביר הגה"ח יצחק שמואל שוורץ שליט"א – רב בית המדרש חיסדא את דבריו הכובשים והלוהטים על הזכייה הגדולה שנפלה בחלקם, ועל כוחם הרב בעמידתם האיתנה למול ניסיונות ומניעי הייצר שמרפה ומחליש כאילו שהדבר לא ביכולת וכדומה. כשכעת כולנו רואים, שהדבר מעשי ובידנו ש'הרי שלך לפניך', יושבים פה יחד בליהע"ר מעל למאה אברכים שזכו והצליחו.

שעה של קורת רוח הובחנה בקרב הלומדים, עת חרז הרה"ג משה דוד דמן שליט"א מילי הודאה וברכה שיעזרני השי"ת להמשיך ולהצליח, כששורר ותיאר את ההנאה הצרופה לזוכה לשלוט ולדעת את הש"ס כשבעיקר ציין את המציאות הברוכה שברוך השם, כיום במקום הזה הדבר לא מהווה חלום, רק מציאות חיים, הדבר קרוב אליך, צריך רק להמשיך בתפילה ובהשקעה לזכות להיות גביר, עדי; הדרן עלך כל הש"ס.

כל מעמד סיום מסכת מהווה מעמד מרגש ומלהיב, כאן הצטרפה לה שלש סיומים המשלבים יחד מאות-אלפי שעות של עמל ויגיעה בלימוד שינון וחזרות. לסיום מסכת ברכות הוזמן הרה"ח אהרן שיש שליט"א מקרית גת שאף עבודתו משעות הלפנות-בוקר מוסיף הוא ומתאמץ וברוך השם זכה וגם הצליח להבחן על 270 דף בעם אחת.

בהמשך, לסיום מסכת שבת, נקרא הרה"ג סיני רוט שליט"א מחיפה הזוכה מעת ייסוד המערכת לערוך ולהכין ה'שאלות סיכום' לתועלת לומדי ה'דף היומי' כשרבים וטובים אף זכו בזכותו להרגיש המתיקות של ידיעת התורה וחלקם הגדול כבר התקדם להשקיע עוד ועוד בלימוד וידיעת התורה.

אחר שהעלה את זכר אביו הרב החסיד אלעזר בן עזריאל הלוי הורביץ ז"ל שהיה שמח ומתענג על כל דבר תורה או הנהגה טובה שלזכותו נדבו בני משפחתו היקרים את הסעודת מצווה לכבודה של יודעי התורה, סיים הרה"ח יוסף מאיר הורביץ שליט"א את מסכת עירובין ואמר את הקדיש לעילוי נשמתו.

אם על כל המעמד בכלליותו, התבטאו המשתתפים החשובים; מי שלא היה, לא יבין את זה. הרי לגבי הריקודים, אף עם כל התיאור דלעיל, הרי זה נבוב עד יבש לכל מי שזכה להיות שם.

אחר הריקודים התיישבו בחזרה 'חתני ידיעת התורה' למקומותיהם כשהמג"ש הרה"ג אברהם שמואל צבי רוקח שליט"א הנמנה גם הוא על חבר הנבחנים העביר דברי חיזוק כששיתף את המשתתפים בגודל העניין של תלמיד חכם הדבוק בתורתנו הקדושה.

בהמשך, התנהל הפאנל המיוחד ה'רב שיח' בהנחיית המחנך הרה"ח ישעי' נוסבוים מאשדוד שבתחילה העלה את רגשי ליבו ולב החברים, כשכעת כבר אחר המעמד הגדול והאדיר, בזה כולנו בטוחים, שהולכים להשקיע ולהצליח במבחן הגדול-השני שיתקיים אחר הפסח על 480 דף.

אחר העלה שאלות ולבטים כשהוא מתמקד בשאלות מעשיות ומכוונות לגבי המשך הדרך. בתחילה נענו המאושרים בעם שכבר זכו לעמוד בכור המבחן על הש"ס כולו. הרה"ג משה שלמה זילבר, הרה"ג אהרן דמן, הרה"ג חיים שאול לוריא והחכימו בבהירות ובברירות מניסיונם העשיר.

אחר כך, שיתפו הדומ"צ הרה"ג ישראל יהודה יאקאב שליט"א והרה"ג יחיאל מעכל פונפדר בעצות מעשיות ותועלתיות, אחר, מחמת השעה המאוחרת, הוצרכו לקצר באומר. אך מכל עבר הולכים ונשמעים דיונים ושיחות בעניין לצד עצות הממשיכים לזרום מפי חבר התלמידי החכמים העמלים ומשקיעים לזכות להמשיך, בדרך לידיעת התורה.

אחר ברכת המזון בה נתכבד הרה"ג משה גולדקלנג שליט"א המשקיע רבות בניהול המערכת ברוב תבונה לתועלת אלפי אנ"ש המשקיעים בסיכום וחידוד הלימוד, כשאף הוא נמנה על חשובי הנבחנים. נהנו חבר הלומדים לקבל כל אחד מידי העסקן הרה"ח מרדכי אייכלר שליט"א חתן הרב החסיד אלעזר בן עזריאל הלוי הורביץ ז"ל תשורה מיוחדת כמתנת הוקרה לנוות הבית העומדת בתמידות ובנאמנות לימין הבעל שיוכל להמשיך לשקוד בדברי תורתנו הק' לזכות בידיעת התורה.

לפני היציאה ניגשו בני החבורה לשולחן המיוחד "עולמך תראה בחייך" בו הונח חומר מגוון להעביר לחברים ומכרים על האפשרות להצטרף למשפחת 'יודעי התורה' כל אחד לפי רמתו ומצבו; סיכום יומי, סיכום שבועי, מבחן חודשי, מסגרת 'עת האסיף', לצד חומר מעניין מבית "תלמודו בידו'" עם שיחות מרתקות עם אנ"ש המצליחים להתקדם בלימוד וידיעת התורה.

ברגשות נעלים ובלבבות הומים, הזדרזו בני החבורה בשמחה ובחיות לשוב לביתם בשלום. כשבדרכים ובהסעות נראו מחזי קודש; כאן יושבים שני אברכים המנצלים את הנסיעה לחזרה נוספת, וכאן, מסכמים להם אחרים את הלימוד השבועי, כשהרבה יושבים ומתכננים במפורט תכניות מעשיות להספיק לשנן ולחזור על כל ה 480 דף לקראת המבחן השני במסגרת 'קניין ש"ס' בר"ח אייר.

כה לחי'.

כשעשרות אלפי דפי גמרא רקדו בעוז…

הרבה עמל ויגיעה מונח מתחת ועל פני השטח, של גיבורי החיל שזכו אך זה בראש חודש מרחשון לעמוד בכור המבחן הראשון במסגרת 'קניין ש"ס' ב'דרשו' על 270 הדפים הראשונים שבש"ס.

הכל מתחיל בלימוד הראשוני של ה'דף', כשבעקביות ובקביעות ה'דף היומי' נלמד בבהירות ובברירות, אחר מוסיפים ומסכמים ומחדדים את הלימוד כל אחד כפי דרכו ונטיית ליבו, לידע ולהרגיש שאכן, הדף נלמד ונרכש בכי טוב. כשכל אחד כפי יכולתו מוסיף לחזור עוד ועוד את הדף. למחרת, עוד לפני ההתקדמות, חוזרים ומשננים בטוב את הדף של אתמול, ואחר בחשק ממשיכים לדף החדש.

בסוף השבוע תמצאו אותם משקיעים בשינון וחזרות על כל הלימוד השבועי, כשהמהדרים משקיעים בסיכום בלימוד השבועי שלצד עצם המעלה בדרבון השינון והחזרות כסדר, הרי זה מסייע במאוד לסכם ולחדד את  כל הלימוד השבועי בחדא מחתא. אחר כל זה, מגיע המבחן החודשי בה יושבים הם ונבחנים בסך על כ 30 דפי גמרא. בהמשך, בכל 4 חודשים ישנו 'מבחן מסכם' בהם משקיעים רבים וטובים לשנן ולחזור שוב על הלימוד.

'חתני יודעי התורה' דנן, מהווים המובחרים שבעם, שאחר כל זה, הוסיפו הם בקודש לשנן ולחזור שוב ושוב את הלימוד עד שזכו להשתתף במבחן הראשון ב'קניין ש"ס' מבית 'דרשו' על 270 בפעם אחת ברוב הצלחה וסיפוק.

כה, שבשעת הריקודין קדישין, כשכולם פיזזו וכרכרו לכבוד התורה ויודעיה, כשבאמצע התלהטה האוויר, כשכולם התדבקו בנותן התורה בשירי ה'הקפות' המקודשים, לרגע היה נדמה, שמאות אלפי הגמרא הנ"ל ששוננו ונרכשו ע"י עמלי התורה שלפני, רוקדים יחד עם לומדיהם, כשהם מעלים ומנשאים אותם למעלה-למעלה…

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture