צילום: חיים צח/ לע"מ

נתניהו על המשבר עם ירדן: "ההדורים יושרו, אגיע לאמירויות בקרוב מאוד"

במסיבת עיתונאים שקיים אמר רה"מ: "לצערי הביקור באמירויות לא התאפשר בגלל אי הבנה וקשיים בתיאום של הטיסות - אני יכול לטוס מעל שמי ירדן". בנוסף, נתניהו שוחח עם נסיך הכתר של האמירויות שהבטיח כי "האמירויות ישקיעו 10 מיליארד דולר בישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (חמישי) במהלך פסגה שקיים בהשתתפות ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, וראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש בירושלים, כי יישר את ההדורים עם ירדן, זאת לאחר שמוקדם יותר דחה את ביקורו באיחוד האמירויות הערביות בעקבות מחלוקת בתיאום נתיב הטיסה מעל ירדן.

מסגרת מסיבת עיתונאים שקיים עם ראשי המדינות אמר נתניהו, "לצערי הביקור באמירויות לא התאפשר בגלל אי הבנה וקשיים בתיאום של הטיסות שלנו שנבע מאירוע שקרה אתמול בהר הבית". לדבריו, "יישרנו את ההדורים עם ירדן. אנחנו יכולים לטוס, אני יכול לטוס מעל שמי ירדן ועד שהושג התיאום הזה, הביקור לא התאפשר".

נתניהו הוסיף ששוחח עם נסיך הכתר של איחוד האמירויות וכי הם הסכימו שאיחוד האמירויות תשקיע בישראל 10 מיליארד דולר בפרויקטים שונים. כמו כן הוסכם שיקודם דרכון ירוק בין המדינות. "שוחחתי עכשיו עם השיח מוחמד בן-זאיד וסיכמנו על שלושה דברים: אחד, שיהיה לנו ביקור נוסף בקרוב מאוד. שנית, נקדם את הדרכון הירוק בין ישראל והאמירויות. שלישית, ואלה חדשות חשובות מאוד לאזרחי ישראל, כוונה של איחוד האמירויות באמצעים שונים להשקיע במדינת ישראל סכום עתק של 10 מיליארד דולר, זה כמעט 40 מיליארד שקלים בפרויקטים שונים".

מוקדם יותר היום נחנכה שלוחת שגרירות צ'כיה בירושלים במעמד ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש, שר החוץ גבי אשכנזי, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ושגרירי המדינות.

כזכור, ביקורו של ראש הממשלה נתניהו באיחוד האמירויות היום נדחה בעקבות סירבה של ירדן לאשר את נתיב הטיסה במרחב האווירי שלה. במשרד ראש הממשלה מעריכים כי הסירוב הירדני ננקט בתגובה לביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית אתמול שנבע מחילוקי דעות בנושא סידורי האבטחה והביטחון.

האירוע יצר משבר דיפלומטי כששר החוץ וסגן ראש הממשלה הירדני, איימן א-ספדי, האשים את ישראל שניסתה לכפות סידורים ברגע האחרון על ביקורו של הנסיך חוסיין ולכן הוא החליט לבטל את ביקורו. "ברגע האחרון ישראל רצתה להטיל דברים חדשים, ולשנות את התוכניות כך שיטילו מגבלות על המוסלמים בליל אל-אסראא אל-מערג' הקדוש. יורש העצר ביטל את הביקור מתוך כבוד למקדסיים והתפילה בלילה הקדוש".

הביקור המפתיע של הנסיך חוסיין בן עבדאללה בהר הבית אתמול בוטל ברגע האחרון – כאשר כבר היה בדרכו לגשר אלנבי – גבול ישראל. במסגרת ההכנות לבואו, החלה היערכות בשטח ונסגרו כבישים מסוימים ואף שני אוטובוסים עם צוותו של חוסיין כבר הגיעו לירושלים בשעה 15:00. בשלב מסוים התעוררה מחלוקת בנוגע לסידורי האבטחה, היקפי האבטחה וסוגיות נוספות. בישראל טענו כי הירדנים הפרו סיכום מוקדם. לאחר שיג ושיח הירדנים החליטו בזעם לבטל את הביקור. יורש העצר לא הספיק להגיע לגשר אלנבי וצוות האבטחה המקדים הונחה לעזוב מיד את ירושלים ולחזור לירדן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture